Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 28 mei 2015 om 12:30 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe

Na een dagje sprinten is het vandaag weer de beurt aan de klimmers of beter gezegd de dalers in het peloton. De achttiende etappe gaat van het Zwitserse Melide naar het Italiaanse plaatsje Verbania en is 170 kilometer lang. Na een vlakke aanloop wacht de renners de loodzware Monte Ologno (gemiddeld 9%). Nadat de top hiervan gerond is wachten nog enkele kleine klimmetjes, maar is het vooral afdalen richting finish.

De etappe heeft dus feitelijk drie fases: de vlakke aanloop, de klim en de razendsnelle afdaling richting Verbania. Het eerste (vlakke) deel van de rit leent zich uitstekend voor vluchters die in de 125 kilometer voorafgaand aan de Monte Ologno op avontuur kunnen gaan. De klim zelf is dan weer bijzonder geschikt voor klassementsrenners om aan te vallen, om zodoende te proberen hun positie in de algemene rangschikking te verbeteren. Voor bergkoning Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo) zal het zaak zijn de concurrenten voor die blauwe trui in de gaten te houden en bovenop de nodige punten te pakken. De achttiende etappe lijkt echter vooral kansen te bieden aan renners met uitstekende daalcapaciteiten.

Wie gaat er met de etappewinst vandoor? Het peloton vertrekt om 12:55 en zal rond 17:10 in Verbania aankomen. Zoals gebruikelijk doet Eurosport vanaf 14:30uur verslag van de rit. Sporza haakt omstreeks tien over 4 aan bij het live-verslag.

Volg en bespreek het koersverloop van etappe 18 in de Giro d’Italia hier op Wielerflits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker Sporza
Liveticker organisatie
Liveticker NuSport

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
404 Reacties
1 4 5 6 7 8 17
28-05-2015 15:39
Volgens mij liggen er maar een stuk of 10.
Voornamelijk Sky mannen
28-05-2015 15:40
Kapitaaltje aan Sky renners wat daar lag.
28-05-2015 15:40
Ik zag ook twee Astana's bij die val.
28-05-2015 15:40
@purito
Bij tennis moet je nadenken, bij fietsen kan je dromen tot de volgende valpartij, 10m breed en weer is het prijs.
28-05-2015 15:41
Kopgroep valt al uit elkaar...
28-05-2015 15:42
Landa pech!
28-05-2015 15:42
Mooi moment om een reclameblok in te starten :p
28-05-2015 15:43
Eurosport gewoon al 2 reclames in 15 minuten dat kan toch niet!

Jammer, dat men in België niet wat eerder is gestart! Morgen weer hetzelfde verhaal zeker? Terwijl er juist morgen een koninginnenrit is in de GIRO :(
28-05-2015 15:43
Weening al verdwenen?
28-05-2015 15:43
Dit bericht is verwijderd
28-05-2015 15:44
Koekje van eigen deeg voor Astana
28-05-2015 15:45
@Purito 15:42: daarom nu Tinkoff op kop?
28-05-2015 15:45
Rijd Tinkoff Landa er nu af haha!
28-05-2015 15:45
Astana allemaal aan het stayeren dat moet minstens 1 minuut tijdstraf worden!!!!
28-05-2015 15:45
Commentatoren bij eurosport missen ook letterlijk de koers door die reclames... waar blijft sporza?
28-05-2015 15:46
Wat een top Giro is het toch!
28-05-2015 15:46
Dit bericht is verwijderd
28-05-2015 15:46
Tinkoff neemt ff wraak haha mooi zo
28-05-2015 15:46
@terugkeren Astana: Handig zo'n auto van de ploeg...
28-05-2015 15:46
Hehe, dat Astana.
28-05-2015 15:47
ja die blauwe brigade heeft geen vrienden gemaakt na eergisteren.
28-05-2015 15:47
Iemand het blauw rode gevaarte al gespot?
28-05-2015 15:48
Dat deed Tinkoff niet zo duidelijk na die val. Hopelijk krijgen die van astana een tijdsstraf daarvoor.
28-05-2015 15:48
Kruiswijk er goed bij...
28-05-2015 15:48
Ongelooflijk Astana, dat ze de tgv niet nemen.
1 4 5 6 7 8 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.