Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 28 mei 2015 om 12:30 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe

Na een dagje sprinten is het vandaag weer de beurt aan de klimmers of beter gezegd de dalers in het peloton. De achttiende etappe gaat van het Zwitserse Melide naar het Italiaanse plaatsje Verbania en is 170 kilometer lang. Na een vlakke aanloop wacht de renners de loodzware Monte Ologno (gemiddeld 9%). Nadat de top hiervan gerond is wachten nog enkele kleine klimmetjes, maar is het vooral afdalen richting finish.

De etappe heeft dus feitelijk drie fases: de vlakke aanloop, de klim en de razendsnelle afdaling richting Verbania. Het eerste (vlakke) deel van de rit leent zich uitstekend voor vluchters die in de 125 kilometer voorafgaand aan de Monte Ologno op avontuur kunnen gaan. De klim zelf is dan weer bijzonder geschikt voor klassementsrenners om aan te vallen, om zodoende te proberen hun positie in de algemene rangschikking te verbeteren. Voor bergkoning Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo) zal het zaak zijn de concurrenten voor die blauwe trui in de gaten te houden en bovenop de nodige punten te pakken. De achttiende etappe lijkt echter vooral kansen te bieden aan renners met uitstekende daalcapaciteiten.

Wie gaat er met de etappewinst vandoor? Het peloton vertrekt om 12:55 en zal rond 17:10 in Verbania aankomen. Zoals gebruikelijk doet Eurosport vanaf 14:30uur verslag van de rit. Sporza haakt omstreeks tien over 4 aan bij het live-verslag.

Volg en bespreek het koersverloop van etappe 18 in de Giro d’Italia hier op Wielerflits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker Sporza
Liveticker organisatie
Liveticker NuSport

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
404 Reacties
1 3 4 5 6 7 17
28-05-2015 15:17
Ze moeten Chavanel en Gilbert wel op een groot gat zetten bergop, al willen ze in de afdaling vooruit blijven
28-05-2015 15:18
Dit bericht is verwijderd
28-05-2015 15:19
Gebruikersacties
Volg je nu

Jeroen Vanbelleghem
‏@JeroenVanbelle
@marcel_mvs I know. Voorkeur wordt nu gegeven aan tennis door verrassing met Serena WIlliams. Waarschijnlijk pas rond 15u30-45.

Whahaha, dat geloof je toch niet.
28-05-2015 15:20
@kk
Ja ik kijk ook geen ES voor mijn lol natuurlijk. Maar omdat Sporza die kersmiskoers in België uitzendt, ben ik wel genoodzaakt over te schakelen.

Maar Francesco Pancani, Max Sciandri en Alessandra zijn ook toppers ;)
28-05-2015 15:23
Oppassen voor nocentini! Goed bergop en sterke sprint in een bepertkt groepje.
28-05-2015 15:24
noncentini dan maar.. Zie verder alleen overschatte renners in de kopgroep.
28-05-2015 15:26
Dit bericht is verwijderd
28-05-2015 15:26
Duurde toch nog 10 min voor ES begon, na de aankondiging, ...pfffffff.
28-05-2015 15:26
ze kunnen eigenlijk allemaal wel een beetje klimmen in de kopgroep, ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren als we de klim opdraaien
28-05-2015 15:27
Werken de online streams van Sporza bij jullie momenteel? (België hier)
Bij mij werken geen van allen...
28-05-2015 15:28
Op de rai is het toch prima te volgen?
28-05-2015 15:29
@wiebipedia
Zeker, maar ik volg het wielrennen toch het liefste op de tv ;)

Of ik moet de pc aansluiten op de tv, maar dat gaat me ook weer te ver :)
28-05-2015 15:31
@Purito
Dat is toch een eerste levensbehoefte ;)
28-05-2015 15:31
@Purito

Je kan ook een groter beeldscherm voor je PC kopen, aangezien de grote van het scherm bepalend is voor jou en niet de kwaliteit.
28-05-2015 15:32
@Purito
haha dat klinkt heel ouderwets, volgend jaar lach je er om. ;)
28-05-2015 15:33
http://www.bvls2013.com/stream4.html
28-05-2015 15:33
bijna aan de voet! Jetzt gehts los
28-05-2015 15:34
http://www.cyclinghub.tv/livestream2
28-05-2015 15:34
Ah fdj doet een lottosaudalletje en sleurt nu op kop van het peloton voor geniez
28-05-2015 15:36
@Wheely
Haha, zo bedoelde ik het ook weer niet. Ik bedoel dat de kwaliteit toch nog ietsjes beter is op de 'gewone' tv, dan als je het aansluit ;)

@reznik
Betaal jij? ;)
28-05-2015 15:36
Borgiorno Mr. Zoncolan.
28-05-2015 15:37
Ik denk siutsou alleen boven, en dan bijgehaald wordt in de afdaling!
28-05-2015 15:38
De la Cruz zal gelijk de kopgroep eens iets uitdunnen.
28-05-2015 15:39
Enorme valpartij met 50 man ofzo!
28-05-2015 15:39
Koning niet mee! Gevallen!

edit:Oh nee toch mee sorry!
1 3 4 5 6 7 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.