Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 28 mei 2015 om 12:30 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe

Na een dagje sprinten is het vandaag weer de beurt aan de klimmers of beter gezegd de dalers in het peloton. De achttiende etappe gaat van het Zwitserse Melide naar het Italiaanse plaatsje Verbania en is 170 kilometer lang. Na een vlakke aanloop wacht de renners de loodzware Monte Ologno (gemiddeld 9%). Nadat de top hiervan gerond is wachten nog enkele kleine klimmetjes, maar is het vooral afdalen richting finish.

De etappe heeft dus feitelijk drie fases: de vlakke aanloop, de klim en de razendsnelle afdaling richting Verbania. Het eerste (vlakke) deel van de rit leent zich uitstekend voor vluchters die in de 125 kilometer voorafgaand aan de Monte Ologno op avontuur kunnen gaan. De klim zelf is dan weer bijzonder geschikt voor klassementsrenners om aan te vallen, om zodoende te proberen hun positie in de algemene rangschikking te verbeteren. Voor bergkoning Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo) zal het zaak zijn de concurrenten voor die blauwe trui in de gaten te houden en bovenop de nodige punten te pakken. De achttiende etappe lijkt echter vooral kansen te bieden aan renners met uitstekende daalcapaciteiten.

Wie gaat er met de etappewinst vandoor? Het peloton vertrekt om 12:55 en zal rond 17:10 in Verbania aankomen. Zoals gebruikelijk doet Eurosport vanaf 14:30uur verslag van de rit. Sporza haakt omstreeks tien over 4 aan bij het live-verslag.

Volg en bespreek het koersverloop van etappe 18 in de Giro d’Italia hier op Wielerflits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker Sporza
Liveticker organisatie
Liveticker NuSport

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
404 Reacties
1 2 3 17
28-05-2015 12:33
Goede middag, wie wordt de winnaar!!!
28-05-2015 12:34
Geen idee, om half 6 weten we het.
28-05-2015 12:36
Razend benieuwd naar de kopgroep! In principe is het een dag voor klimmende vluchters, maar juist voor die mannen (zoals Betancur en Pellizotti) is het lastiger om op zo'n vlak parcours in de vlucht te komen. Daarom zijn (net voor die mannen) Zakarin en Visconti mijn favorieten.
28-05-2015 12:38
Hopen op een zware wedstrijd, ik denk dat dat In het voordeel van kruijswijk zal zijn. Ook is de klim steil genoeg voor kruijssie waardoor er waarschijnlijk weinig tempo wisselingen zijn en hij zijn eigen hoge tempo kan aanhouden en daarmee zijn concurrenten voor top 5-8 op achterstand kan rijden . dit deed hij ook al erg goed op de mortirolo
28-05-2015 12:42
Op die klim zal alles uit een spatten. Wat er dan gebeurt is even afwachten ivm wie in de kopgroep zal zitten.
28-05-2015 12:44
Ik denk niet dat LTJ mensen die dichtbij Kruijswijk staan in het bergklassement zullen laten wegrijden. De meeste van zijn ploegmakkers kunnen weinig doen om Kruijswijk te ondersteunen, maar op dit vlakke kunnen ze prima snelheid maken voor hem.
28-05-2015 12:48
Op tv wordt het lastig om de rit te volgen vanwege andere keuzes van sporza en eurosport. Iemand een suggestie waar ik een goede livestream kan vinden? Bij Sports-livez slapen ze blijkbaar uit vandaag. Daar staat geen enkele stream gemeld
28-05-2015 12:48
http://www.hahasport.com/c-9.html
28-05-2015 12:49
@elrio
Wat dat betreft komen de laatste etappes goed uit voor kruijswijk en bertje. Op het moment dat het gaat klimmen geen lange vlakke stukken waar je tijd kunt verliezen als je geen team meer hebt en pech krijgt
28-05-2015 12:50
Thanx marco
28-05-2015 12:53
Steephill.tv
Cyclinghub.tv

Altijd een werkende stream..
28-05-2015 12:58
Vanaf half drie is de livestream van Sporza in de lucht
28-05-2015 12:59
Goddank is het droog, want zo'n razende afdaling kan anders bloedlink zijn. Maar dan nog is het 'billen bij elkaar' dat er geen ongelukken gebeuren, zeker met die Italiaanse motoren erbij.
28-05-2015 13:14
Sporza is vanuit nederland alleen niet te bekijken. Ja, met hola en zo, maar die vertrouw ik niet.

Ik heb de genoemde sites maar eens opgeslagen in mijn favorieten.
28-05-2015 13:25
Ik kijk de laatste tijd via procyclinglive.com/livestream. Prima streams en genoeg keuze
28-05-2015 13:29
@Bulcke ik kijk al maanden met Hola en dat gaat prima. Niets verdachts aan.
28-05-2015 13:34
Kom op Steven! Go Montfort!
28-05-2015 13:40
Pineau afgestapt, blijven er weinig over bij IAM. De vierde al (niet de derde zoals de Sporza ticker zegt)

Bij elkaar al tegen de 30 renners afgestapt...
28-05-2015 13:48
@Wheely, inderdaad, ze vergeten Pelucchi. Chavanel gaat proberen alle opgevers te doen vergeten.
28-05-2015 13:48
Wederom bijzondere rit met geheel eigen karakter en verhaal. Dit parcours is met kunde uitgezocht.
28-05-2015 13:49
Mooie statisstiek. Laat mooi zien wat impact was van de vierde etappe voor Steven.
http://twitter.com/CyclingValue/status/603870092804411392/photo/1
28-05-2015 13:51
Ik hoop vandaag weer op Steven en Ilnur. Dit zijn toch wel mijn helden van het wielerjaar 2015.
28-05-2015 13:52
Het is nog vrij rustig in de koers?
28-05-2015 13:53
het gaat heel hard, niemand kan wegkomen
28-05-2015 13:55
Gaat het heel hard omdat er steeds groepen proberen weg te rijden of gaat het heel hard omdat een bepaalde ploeg keihard op kop rijdt? Iemand een idee?
1 2 3 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.