EK Wielrennen 2019: Volg hier de openingsdag
woensdag 7 augustus 2019 om 08:46 Volg in Google

EK Wielrennen 2019: Volg hier de openingsdag

Vandaag gaat in Alkmaar het EK Wielrennen 2019 van start. De eerste dagen staan in het teken van het tijdrijden. Woensdagochtend rijden de junioren (m/v) hun rit tegen de klok en ’s middags staat de gemengde ploegentijdrit op het programma.

Programma woensdag 7 augustus
09.00 – 10.30 uur: EK tijdrijden voor junioren vrouwen
11.15 – 12.45 uur: EK tijdrijden voor junioren mannen
14.30 – 15.45 uur: EK Mix Team Relay (Voorbeschouwing)

Beelden van de tijdritten zijn ’s morgens te zien via de Eurosport Player. De Mixed Team Relay wordt vanmiddag vanaf 14.30 uur uitgezonden door Sporza en is te volgen met een livestream op NOS.nl

Links
Website UEC
Website EK in Alkmaar

Starttijden tijdrit junioren vrouwen
Starttijden tijdrit junioren mannen
Starttijden Mixed Team Relay

Liveticker (Twitter UEC)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
26 Reacties
07-08-2019 09:42
Nog wielerflitsers op locatie aanwezig?
    07-08-2019 12:19
    Misschien ga ik wel ff checken, ben vandaag in de regio
07-08-2019 09:49
Eurosport player mensen. Home of cycling hè. Voor die paar euro's per jaar zou ik ht niet meer willen missen
    07-08-2019 12:06
    live streaming via Sporza gratis voor niets ....
    07-08-2019 17:51
    Ik koop nooit kaartjes voor wielerwedstrijden. Dus ook niet voor Eurosportplayer.
07-08-2019 11:44
Na 300 meter al gezien wat een klasbak Lars Boven is. Hoe die jongen zichzelf in gang trekt, de gretigheid, hoe hij zich in bochten smijt en de techniek heb ik nog bij niemand anders gezien
07-08-2019 11:51
Mooie beelden van noordelijk Amsterdam-Buiten.
07-08-2019 11:54
Er lijkt een pittig windje te staan.
    07-08-2019 12:10
    Joh. Daar?
07-08-2019 12:13
Livestream Belgie heb ik als NLer niks aan. Gelukkig is er Eurosport Player. ;-)
07-08-2019 15:03
Tussentijden ergens? iemand?
    07-08-2019 15:09
    Eerste tussenpunt
    [b]NED 12:52[/b] | ITA 12:55 | FRA 12:57 | [b]DUI 13:00[/b] | BEL 13:10

    Wisselpunt
    [b]NED 25:06[/b] | ITA 25:20 | [b]DUI 25:28[/b] | FRA 25:34 | BEL 26:03

    Tweede tussenpunt
    [b]NED 39:16[/b] | [b]DUI 39:29[/b] | ITA 40:02 | FRA 40:32 | BEL 40:54

    Aankomst
    [b]NED 52:48[/b] | [b]DUI 53:03[/b] | ITA 54:13 | BEL 55:10 | FRA 55:13

    Tot zover 'Wielrennen goes korfbal' voor vandaag. Er zijn geen tussentijden van het gemengd douchen.
    07-08-2019 15:28
    Dank voor de updates!
07-08-2019 15:08
Bouwman oogt zoveel beter dan mollema en sinkeldam. Misschien wijzer om de zwakste te laten lopen?
07-08-2019 15:09
#EuroRoad19 - 1st intermediate (handly-timed)
12'53'' Netherlands
12'56'' Italy
12'58'' France
13'01'' Germany
13'10'' Belgium
13'33'' Czech Republic
13'48'' Slovakia
13'50'' Russia
07-08-2019 15:09
Sinkeldam slaat over. Laar dan lopen jongen
07-08-2019 15:21
Niet slim om vroeg te laten lopen, als iemand dan materiaalpech heeft bem je gezien.
    07-08-2019 17:52
    Kijk, een kenner !
07-08-2019 15:25
Flinke wind idd. Best interessant dat de teams maar 3 rijders hebben, je moet toch niet te vroeg met 2 komen te staan. Het beste is als je 3 vrij gelijkwaardige renners hebt denk ik.
07-08-2019 15:28
Best een mooi concept dit. Die 3 renners in een team maakt het heel leuk om naar te kijken! Helemaal met deze wind. Ik was wat sceptisch aanvankelijk, maar dit vind ik een goede toevoeging
07-08-2019 15:31
Wel irritant dat ze geen tijdsverschillen laten zien en aan de meet de te kloppen tijd
07-08-2019 15:38
De tijdsmeting lijkt langzaam beter te worden ;)
07-08-2019 15:47
Bauke is Europees kampioen!
    07-08-2019 16:09
    Als hij nu gaat toeren met drie stellen dan mag hij zijn trui aan!
07-08-2019 15:49
Toch een leuk onderdeel zo de mannen en vrouwen samen in een TTT. Zou mooi zijn als op het WK ook de beste tijdrijders per land zouden starten.
Alleen wel heel slecht in beeld gebracht zo zondert goede tussentijden en geen afstanden hoever ze nog moeten rijden tot de finish.
    07-08-2019 17:56
    De UCI heeft en try-out gedaan met de wijze waarop de TT-relay in kaart dient te worden gebracht, vooruitlopend op het WK in Yorkshire. (lees: op welke wijze de tijdsmetingen dienen te worden gedaan). Dat bleek niet zo eenvoudig. Ik heb zo'n vermoeden dat deze eerste TT-relay een soort van proef is geweest en hierbij e.e.a. van geleerd is m.b.t. het kunnen volgen via de media van de tussentijden.
    Zie; https://www.youtube.com/watch?v=mG-px_1fDPk

Om te reageren moet je ingelogd zijn.