Zware valpartij Bernal in slotrit Catalonië: “Alles is goed, tot snel”

Door , zondag 25 maart 2018 om 14:23

foto: Sirotti (archief)

Egan Arley Bernal is in de finale van de Ronde van Catalonië hard ten val gekomen. De Colombiaanse klimmer van Sky dook over José Joaquin Rojas heen, die in een snelle afdaling voor hem onderuit gleed. Ook Daniel Martin kwam ten val.


Bernal bleef lang op het asfalt liggen en kreeg snel medische assistentie. Welke blessure hij, Rojas en Martin opgelopen hebben, is nog niet bekend.


Update 15.38 uur
José Joaquin Rojas heeft op Twitter gereageerd op de valpartij. De ervaren Spanjaard van Movistar zegt dat er olie op de weg lag. “Ik was niet in staat mijn fiets onder controle te houden. Mijn excuses aan Egan Bernal”, zegt Rojas.


Update 16.18 uur

Dit artikel delen:

20 Reacties

Javier 25 maart 2018 om 14:28

Vreselijke val. Vervolgens sturen er 20 renners omheen en de commentator moet per se weer een Nieuw-Zeelandse Lotto Jumbo coureur benoemen, die niet eens meedoet voor een hoge eindklassering.

Die Lotto-Jumbo obsessie bij sommige mensen kan ik echt niet begrijpen en ik irriteer me dan ook mateloos.

On: vreselijk voor die jongen natuurlijk. Maar hij komt er wel, wat een ziek talent.

WernerFranke 25 maart 2018 om 14:29

Heel pijnlijke om in het ultieme slot je eerste WT-podium in rook te zien opgaan door de fout van een ander. Hopelijk snel terug op de fiets zodat hij de Waalse klassiekers nog kan doen.

leegloper 25 maart 2018 om 14:31

@Javier,
Het irriteert mij dat je je irriteert aan iets in plaats van dat je je eraan ergert of dat het je irriteert.

Sagan=hulk 25 maart 2018 om 14:31

Dit is één van de pijnlijkste valpartijen die ik ooit gezien heb. Die smakken met 70 per uur los tegen het asfalt. Hopelijk komt alles goed. Als je Bernal ziet vallen, dan voel ik me oprecht gelukkig dat er helmen bestaan.

Laatste man 25 maart 2018 om 14:33

Pijnlijke val, zonde hoor.

Bennett kon er maar net om heen, werd daarom genoemd. Beetje overgevoelige reactie.

zeurwiggo 25 maart 2018 om 14:34

bennet wordt zesde, is dus een man uit de top tien en LottoJumbo is een NL ploeg. Dan lijkt me benoemen op een NL zender toch gerechtvaardigd?

Chaba 25 maart 2018 om 14:40

Wat een knal! Bang dat hij lang uitgeschakeld zal zijn.

Lalsacien 25 maart 2018 om 14:40

Ik kan mij een valpartij van Jens Voigt in de Tour herinneren. Dat zag er ook niet lekker uit.

MatthiasVDH 25 maart 2018 om 14:43

Daar gaat zijn 6e jongerentrui op rij.

sstijnntje 25 maart 2018 om 14:48

Sky karma.

Zjoske 25 maart 2018 om 14:57

@Javier
Stel je niet zo aan man. Drama queen.

DerEffe 25 maart 2018 om 15:01

@sstijntje Ik hou ook niet van Sky, maar een nogal misplaatste opmerking wanneer iemand zo tegen het asfalt vliegt.

SolitaryShell 25 maart 2018 om 15:01

Heb je niet zelf een Lotto-Jumbo-obsessie Javier?

Bassi 25 maart 2018 om 15:03

@Zjoske Volledig maar dan ook volledig met je eens. Zo’n zware val en dan de taalpurist gaan uithangen.

sstijnntje 25 maart 2018 om 15:22

Ik heb niks tegen Bernal hoor DerEffe. Slechts een constatering dat de sky karma doorzet vanuit eerder in het seizoen. Eergisteren slechts Moscon, de rest zat achter de grote valpartij. In de tirreno hadden ze 1,2,3 kunnen worden maar enkel Kwiat was pechvrij. Wout valt in winnende positie in P-N, etc. Mijn opmerking is geen blijk van anti-supporteren of het ‘lekker voor je’ sentiment. Slechts een constatering.

ChefSpijker 25 maart 2018 om 16:10

Volgens een journalist van ESPN Colombia zou er geen ernstige blessure zijn (gelukkig): Nada grave para el gran Egan Bernal. Se encuentra en observación y pronto será dado de alta. #FuerzaEgan

Covadonga 25 maart 2018 om 17:48

Echt niet normaal; dit seizoen vallen er wel heel veel. Het hoort erbij, maar leuk is anders. En dat ondanks een kleiner peloton.

Random wielerliefhebber. 25 maart 2018 om 18:27

Daniel Martin…alweer

Olly 26 maart 2018 om 09:17

SolitaryShell +2 ik denk dat je helemaal gelijk hebt.
Javier -1 Wat ben jij een huilebalk, JB geeft hier duidelijk en objectief commentaar.
On: Ik ben idd ook erg blij dat de helmen verplicht zijn de laatste decennia. Ik ben bang dat we anders een heel ander bericht gekregen hadden van Bernal, en diverse anderen afgelopen weken. Er wordt mi veel gevallen de laatste weken. Iemand statistieken tov start seizoen andere jaren?

Kopa 26 maart 2018 om 15:05

Ik vraag mij sowieso af waarom Jose Been nog steeds commentaar geeft bij Eurosport. Ze heeft zelf nooit gekoerst, roept heel vaak verkeerde namen enz. Ook wordt ze regelmatig gecorrigeerd door Bobbie, die wel verstand heeft van koersen. Misschien is het als onbekende in de wielersport niet zo erg, maar als je zelf hebt gekoerst erger je je dood aan Jose Been. Heb niks tegen haar als mens, maar commentaar geven kan ze gewoon niet.