Zien! Mathieu van der Poel twee minuten lang sprakeloos na zege in Giro

vrijdag 6 mei 2022 om 19:23
Video

Een zegegebaar zat er niet meer in. Zo stikkapot van de inspanning was Mathieu van der Poel op de finish in Visregard. Wel missie geslaagd. De ritzege én de roze leiderstrui bij zijn debuut in de Giro d’Italia.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

Een paar honderd meter na de finish vond Van der Poel een plekje tussen auto’s om uit te hijgen. Ruim twee minuten lang is hij sprakeloos. Te vermoeid en te verzuurd om te praten. Alleen een flesje water kapt hij met moeite naar binnen.


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

21 Reacties

Koers 6 mei 2022 om 19:40

Girmay was ook al kapot, dat zet die klungelige val van Ewan ook wel in perspectief, die zat ws ook op z’n tandvlees.

Tollpatscher 6 mei 2022 om 20:07

Caleb zag zeker al sterretjes op zo’n 30 meter voor de finish. Ze hebben hem allicht moeten vertellen wie gewonnen had.

Dikke Vrouw 6 mei 2022 om 19:44

Een stiile genieter , zo zijn er ook

Limal 6 mei 2022 om 19:52

Gelukkig was dat klimmetje niet al te zwaar ;-)

Cochise 6 mei 2022 om 20:48

Ja dat hakte er duidelijk wel in. Zie je ook aan de niet zo indrukwekkende wattages die ze in de ultieme sprint nog maar halen. Girmay bv 870W over 30″, dat trapt een Kopecky bv ook weg als ze fris is.

Jeszon 6 mei 2022 om 20:05

Zegt ie op 1:15 nou ‘Jij morgen’? Mogelijk tegen Dumoulin? Ze hadden in peloton ook al wat afgepraat.

katerkop 6 mei 2022 om 20:18

Dat zegt hij zeker en bevestigde hij bij de NOS

Wheely 6 mei 2022 om 20:20

No pressure…

marilise 6 mei 2022 om 21:31

Yep, hij zei: “Jij morgen” gebarend met een wijsvinger.

Wheely 6 mei 2022 om 20:19

Mooi statement, zeker gezien de situatie in de wereld, al had hij het ook op 4 mei kunnen doen net als wij. ;-)

ThorHushovd 6 mei 2022 om 20:24

Woehaha:) Hoewel ik dit aangrijpende beelden vind overigens, prachtig om te zien.

Wheely 6 mei 2022 om 20:56

Ja zeker mooi, bizar om te zien hoe diep die gaat om zijn doelen te behalen.

Franco Ballerini 6 mei 2022 om 20:56

Wat een kerel is het toch. Iedereen verwacht het, simpel is het niet, maar hij maakt het wederom waar. Superlatieven schieten tekort.

Barry Batsbak 6 mei 2022 om 21:41

“Hoe zot zijde gij jong?” Hahaha, prachtige opmerking van zijn ploeggenoot.

Kartouche 6 mei 2022 om 22:10

Die heeft flink diep moeten gaan! En mooi dat vingertje en jongensachtige blik naar Tommeke.

Pietspeed 6 mei 2022 om 23:00

Dit was verre van een inkoppertje. Zijn strava upload, besproken in andere podcast, toont dat zijn hartslag max 201 bpm haalt, hetgeen doorgaans een stuk lager is naar verluidt.

oliebol 7 mei 2022 om 00:58

Geen petit fenomeen meer! Un Grande!

orlando dani 7 mei 2022 om 07:17

Ik heb Poel nog nooit zo Kapot gezien, hij kan niet eens meer normaal zijn ploegmaats begroeten. Opvallend

DonQuijote 7 mei 2022 om 09:04

Wanneer Mathieu “Morgen jij” tegen Tom Dumoulin zegt, met een heel open en vriendschappelijk glimlach (hij kijkt even snel in de camera en realiseert zich dat hij gefilmd wordt) fantaseer ik dat Tom en Mathieu bevriende collega’s zijn Tom zich laat inspireren door Mathieu’s onnavolgbare talent, bekwaamheid zaken luchtig te bekijken en veerkracht.

Of ben ik nou te romantisch?

Comments 7 mei 2022 om 10:25

Ze houden van n geintje. Dat is het denk ik.

bellevue 7 mei 2022 om 11:32

de enige wielrenner die dit kan, een comediant in de categorie Neymar. Rollebollebol..

Volg hier