Zieke Tim Wellens moet passen voor Ster van Bessèges

woensdag 6 februari 2019 om 10:20
Zieke Tim Wellens moet passen voor Ster van Bessèges

foto: Cor Vos

Tim Wellens zal donderdag niet aan de start staan van de Ster van Bessèges. De Belg van Lotto Soudal is ziek, zo laat zijn ploeg weten. De WorldTour-formatie roept geen vervanger op, waardoor het met zes renners zal aantreden.

Het afhaken van Wellens is een flinke domper voor Lotto Soudal, aangezien de 27-jarige renner in topvorm was. Zo won hij onlangs nog de Trofeo de Tramuntana, door in slechte weersomstandigheden solo aan te komen. Na de Spaanse eendagswedstrijd liet hij weten met ambitie naar Frankrijk te trekken.

“Mijn volgende koers wordt de Ster van Bessèges, waar ik een algemeen klassement wil rijden. De afsluitende tijdrit zal daar cruciaal worden. De kans op waaiers maakt de koers tot een nerveuze wedstrijd, dus zal ik altijd gefocust moeten zijn”, zo vertelde Wellens.

Fraai deelnemersveld 
De Ster van Bességes (2.1) werd vorig jaar gewonnen door Tony Gallopin. De Fransman van AG2R La Mondiale staat dit jaar niet aan de start. Toch kan de organisatie uitpakken met een mooi deelnemersveld: zo geven onder meer Bauke Mollema, Alexandre Geniez, Bryan Coquard en Jasper Stuyven acte de présence.

Dit artikel delen:

9 Reacties

vincenzo 6 februari 2019 om 10:25

Natuurlijk kou gevat …..

Vinyakke 6 februari 2019 om 10:55

Valt wel mee dan qua deelnemersveld toch? Als je al moet uitpakken met coquard en stuyven… Ik vond dit rondje al wat onder Wellens zijn status, zeker als hij er resultaat wil rijden. Laat nu types als Monfort maar hun ding doen. Op dan maar naar de ruta del sol, veel mooiere koers!

r525 6 februari 2019 om 11:31

Voor een .1 koers is dit toch gewoon een sterk deelnemersveld?
Venturini, Laporte, Stuyven, Bonifazio, Coquard, Capiot, Grosu etc…
Genoeg sterke mannen. Een .1 koers met een top 5 inclusief Groenewegen, Kittel, Ewan, Sagan en Gaviria zou toch wel bijzonder zijn ;)

delgado 6 februari 2019 om 12:09

@r525

Totaal niet. Valencia is ook 2.1 en heeft een 10 keer sterker veld.

r525 6 februari 2019 om 13:38

@delgado
Valencia noem ik dan ook absoluut een uitzondering. Heb op Procyclingstats even gefilterd op de 2.1 koersen dit jaar. Zie er weinig koersen tussenstaan waar ik vermoed dat zulke mannen in dat soort getalen zullen starten.

delgado 6 februari 2019 om 14:13

@r525

San Juan. En als ik alleen al naar februari kijk: binnenkort Murcia en Tour de la Provence. Haut Var waarschijnlijk ook gelijkaardig of beter.

r525 6 februari 2019 om 14:58

@delgado
Murcia, Provence en Haut Var vind ik toch redelijk vergelijkbaar. Gezien die een wat zwaarder parcour hebben, staat er wel wat meer sterkere heuvelmannen op de lijst.

delgado 6 februari 2019 om 17:57

r525,

Bessèges heeft 5 WT-ploegen aan de start.

Provence 9(!), Murcia 6 (waaronder Valverde, die beter is dan alle coureurs in Bessèges te samen) en Haut Var 4. In deze laatste heb je kleppers als Pinot en Bardet aan de start.

Lijkt me vrij duidelijk dus.

Ome Richard 6 februari 2019 om 22:52

Wellens is wel opvallend vaak ziek.. Verdacht.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair