Zeeman over Tourdeelname Van Aert: “Kans is groot dat hij start”

dinsdag 15 oktober 2019 om 19:56
Zeeman over Tourdeelname Van Aert: “Kans is groot dat hij start”

foto: Cor Vos

Wout van Aert heeft nog een lange weg te gaan in zijn revalidatieproces, maar sportief manager Merijn Zeeman is zeer optimistisch over diens Tourkansen. “De kans is groot dat Wout aan de start staat in Nice”, zo tekent Sporza op uit de mond van Zeeman.


Zeeman was vandaag in Parijs om de presentatie bij te wonen van de Tour de France 2020. “Het gaat de goede kant op met Wout. Als je Chris Froome over het podium zag lopen, dan loopt Wout op dit moment al een stuk makkelijker. Het is alleen afwachten of hij de komende maanden geen terugval krijgt in zijn revalidatie.”

Zeeman verwacht dat Van Aert aan de start zal staan van de 107e editie van de Ronde van Frankrijk. “Een goeie Wout van Aert is in dienst van Dylan Groenewegen of een andere kopman een fantastische renner, maar hij kan ook voor eigen rekening rijden. Ik verwacht hem dus zeker in de Tour.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

Franco Ballerini 15 oktober 2019 om 20:05

De manke en de kreupele. Veel respect voor Zeeman, maar dit is nonsens.

ghostwriter 15 oktober 2019 om 20:20

Wat is er precies nonsens aan?

Franco Ballerini 15 oktober 2019 om 20:35

De conclusie die hij trekt uit de manier waarop beiden lopen.

ChefSpijker 15 oktober 2019 om 20:38

Bij de cross zeiden ze (Rob Peeters en de commentator van zaterdag) afgelopen weekend ook al dat de revalidatie van Wout voorspoedig verloopt en hij mikt op rentree in het veld rond Kerst. Neem aan dat ze daar ook wel aardig ingevoerd zijn, toch een klein wereldje. En Froome maakt binnenkort al zijn rentree bij dat criterium in Japan? Dan lijkt het er toch op dat het voor beiden wel goed komt. De opmerking van Zeeman is duidelijk met een dikke knipoog en niet letterlijk op te vatten.

ghostwriter 15 oktober 2019 om 21:28

@Franco Ballerini
Hoe weet je dat hij daar een conclusie uit trekt en welke conclusie trekt hij volgens jou?

Panache 16 oktober 2019 om 08:46

Er staat toch duidelijk “Een goeie Wout van Aert…” waar mee bedoelt wordt: mits de revalidatie slaagt en Wout van Aert weer op zijn niveau komt. Er wordt een ‘mits’ gesteld voor het selecteren.

kelderfan 15 oktober 2019 om 20:12

Het zal mank zijn en kreupel, maar ik zie Wout Van Aert ook weer in de TdF.

DemarrErik 15 oktober 2019 om 20:30

En hij suggereert hier dus ook dat Dylan naar de Tour gaat?

havana 15 oktober 2019 om 21:21

Natuurlijk gaat Dylan naar de Tour. Zeker nu het parcours niet perfect is voor de AK mannen van Jumbo, zou het heel dom zijn hem niet mee te nemen. Wel benieuwd hoeveel knechten hij mee krijgt, dat kan nog wel eens tegenvallen. TD en Roglic zullen toch op z’n minst De Plus en Kuss mee willen, en als ‘t even kan Gesink. Tel je daar Groenewegen zelf bij op dan heb je nog maar 1 plekje en die lijkt me voor Van Aert. Of ze offeren Gesink op voor Theunissen als loods.

nickdt 15 oktober 2019 om 22:08

Ik denk dat 1 van de 2 (Roglic of Dumoulin) niet gaat met het oog op de OS. Dumoulin heeft minder in de Tour te zoeken met maar 1 tijdrit.

Panache 16 oktober 2019 om 08:50

Tour 2018: Dumoulin staat 2e op de avond voordat de eerste tijdrit verreden wordt. Dat ook nog eens na een zware Giro. Dus waarom is die tijdrit juist voor Dumoulin zo superbelangrijk? Maakt hij daar het verschil met Roglic, Froome, Thomas? Nee. Buiten Bernal is het geen nadeel mits Dumoulin de klimwattages van 2018 kan evenaren.

tendam 16 oktober 2019 om 09:15

Er wordt nu net gedaan of Roglic en Dumoulin niet kunnen klimmen… beiden hoorden vorig jaar gewoon bij de beste 3 bergop in de Tour. Dat ze toevallig ook kunnen tijdrijden maakt ze bergop niet gelijk minder dan de Pinots van deze wereld.

Voor Groenewegen lijkt mij de Giro en vooral de Vuelta (start in Nederland) veel interessanter.

xistnc 15 oktober 2019 om 22:51

Voor zowel Van Aert als Dumoulin heeft het pas zin om verwachtingen te hebben, als ze weer fatsoenlijk kunnen trainen.

Ward 16 oktober 2019 om 07:32

Jep, die komen van ver. Net als Froome…

Cyclinglife 16 oktober 2019 om 10:55

Zou wel interessant zijn om van aert voor eigen rekening de tour te zien rijden. Hoever hij dit echt mag? Daar ben ik benieuwd naar gezien de renners die meedoen om een tour ticket.

@Redactie is het gebruikelijk dat ik meer tekst aan reclame in dit artikel heb, dan aan tekst in het artikel zelf?