Yates en Viviani flink gehavend na valpartij tweede etappe Tour Down Under
Elia Viviani stapt van zijn fiets - foto: Cor Vos
woensdag 22 januari 2020 om 10:38 Volg in Google

Yates en Viviani flink gehavend na valpartij tweede etappe Tour Down Under

Het is onzeker of Elia Viviani (Cofidis) en Simon Yates (Mitchelton-Scott) hun weg kunnen vervolgen in de Tour Down Under. De twee kwamen in de slotfase van de tweede etappe allebei hard ten val en likken momenteel hun wonden.

Europees wegkampioen Viviani meldt via social media dat er in het ziekenhuis geen botbreuken zijn geconstateerd. “Wel is mijn linkerkant geschaafd en heb ik een pijnlijke knie. Morgen zullen we de situatie evalueren met het team”, schrijft hij op Twitter.

Yates was betrokken bij dezelfde crash. Hij heeft eveneens last van een pijnlijke linkerknie, die een flinke optater heeft gekregen. Ploegleider Matt White uit in gesprek met Cyclingnews zijn zorgen over de Vuelta-winnaar van 2018: “Het gaat momenteel niet zo goed met hem”, zei hij na de finish. “Hij kan amper naar de finish rijden. De doktoren zullen een beslissing nemen of hij morgen kan starten.”

Ben Hermans weet al dat hij de Tour Down Under niet meer zal hervatten. Hij liep namelijk twee gebroken ribben, een breuk in de schouder en een sleutelbeenbreuk op.

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
13 Reacties
22-01-2020 10:48
De tijd van rustig het nieuwe seizoen inrijden lijkt me ook voorbij: direct vlammen in Australië, Zuid-Amerika en het Midden-Oosten.
22-01-2020 10:49
Dat begint weer lekker, met drie betere renners in de lappenmand.
    22-01-2020 11:03
    Daarom altijd wachten met top 10 lijstjes en domineerstories tot min 2 weken van tevoren.
    22-01-2020 11:47
    ... of met voorbarige Tour en Vuelta-selecties
22-01-2020 11:19
Zeker voor Yates klinkt het niet verstandig om door te rijden, zo op het eerste gezicht.
22-01-2020 14:06
Ook Rafael Valls, in het verleden enkele keren succesvol hier, kan niet verder door de gevolgen van de valpartij
    22-01-2020 14:14
    Heb ze naam niet gestolen valls, ligt meer op ze plaat dan op ze fiets
22-01-2020 14:17
Verder best een slagveld down under... Riabischenko, Hermans, valls, viviani, Yates,... Zit je daar in Australië in de ellende...
22-01-2020 14:37
lekker hoor wielrenner zijn .. gewoon heel rijtje slachtoffers met blessures die de meeste mensen in hun hele leven niet opdoen ...

ik vraag je af wat hier nu zo mooi aan is .. en of de supporters dat wel in de gaten hebben.. daar zit je lekker naar te kijken dan ... #wielrennerszijngeenmietjesisbullshitslogan (blush).
    22-01-2020 15:39
    Krakende botten hoort er gewoon bij. Het is zelfs één van de voornaamste redenen waarom je ook als (sub)subtopper altijd van grootse overwinningen mag blijven dromen.
22-01-2020 15:48
Dit bericht is verwijderd
22-01-2020 16:52
Down-under. Dat kan ook niet goed gaan

Reacties zijn gesloten.