Wout van Aert verkent parcours Strade Bianche: “Ik ben er denk ik wel klaar voor”

donderdag 4 maart 2021 om 18:07
Wout van Aert verkent parcours Strade Bianche: “Ik ben er denk ik wel klaar voor”

foto: Cor Vos

Wout van Aert verkende vandaag met zijn ploeggenoten van Jumbo-Visma het parcours van Strade Bianche. De titelverdediger keek na zijn verkenningsrondje met VTM vooruit naar de Italiaanse klassieker. “Ik voel me goed en ik ben er denk ik wel klaar voor”, zo klinkt het vanuit Italië.

De renner van Jumbo-Visma verbleef de voorbije weken op het Spaanse eiland Tenerife. Van Aert probeerde zich op en rond de bekende trainingsvulkaan El Teide klaar te stomen voor zijn voorjaar. Zaterdag zal Van Aert, voor het eerst dit (weg)seizoen, een rugnummer opspelden. “Ik heb zeker de laatste week mooie stappen kunnen zetten. Het zit allemaal goed met het gevoel en de wattages.”

Over de grindwegen
Van Aert had een duidelijke mening over de grindwegen, na een grondige bestudering van het parcours. “De grindwegen liggen er iets beter bij dan van de zomer. Vorig jaar waren er veel meer putten, al zijn die er nu ook nog wel. De wegen liggen er mooi bij, maar het is toch verraderlijk als het droog blijft. Het zal van de regen afhangen of dat het stof geblust wordt of niet.”

Van Aert was er bewust niet bij in Omloop Het Nieuwsblad en Kuurne-Brussel-Kuurne. “Het openingsweekend zit een beetje in de weg na het crossseizoen. Ik heb die drie weken echt nodig om me voor te bereiden op de drukke maand die nu komt. Dan moet ik keuzes maken. Het geeft wel vertrouwen dat ik uit training ook gewoon klaar kan zijn voor de koers, en dat heb ik onthouden.”

“Het is verstandig om meer jongens in de gaten te houden”
De Belg zag een indrukwekkende Van der Poel aan het werk in Kuurne-Brussel-Kuurne. “Vooral Mathieu zag er sterk uit, dat was wel indrukwekkend.” De Nederlandse kampioen zal in Strade Bianche dan ook een van zijn voornaamste tegenstanders worden, maar Van Aert wil zich niet blindstaren op Van der Poel en Julian Alaphilippe. “Hier komen nog veel meer gasten samen dan tijdens het openingsweekend.”

“Je moet die twee gasten zeker in het oog houden, maar het is één van de sterkste deelnemersvelden die we dit jaar te zien krijgen. Het is verstandig om meer jongens in de gaten te houden. Ik denk ook dat Tom Pidcock zeker kan meedoen. Er doen traditioneel veel klimmers mee. Ik vind dat heel mooi en dat toont aan hoe belangrijk deze wedstrijd is geworden”, aldus Van Aert.


Dit artikel delen:

29 Reacties

Wheely 4 maart 2021 om 18:20

Zin om hem weer te zien buffelen. Zijn eerste koers op de Cervelo, dat wordt meteen een flinke test voor het materiaal.

Michiel De Rooij 4 maart 2021 om 18:39

Sowieso podium. Kriebelsss

Hennie.K 4 maart 2021 om 18:45

Onzin, als 1 van de grote 3 gaat volgen die andere 2 (mits ze kunnen natuurlijk). Die Pidcock hype is leuk voor de buhne maar ik geloof nooit dat Flip, Wout of Matje daar nu zenuwachtig van worden

xistnc 4 maart 2021 om 19:43

Hup Pidcock!

DeGroteMolen 4 maart 2021 om 20:18

Dat valt te bezien, qua explosief klimvermogen weet ik nog niet wie de beste is van de vier.

antilek 4 maart 2021 om 18:54

De tv staat al warm te te draaien voor a.s zaterdag

Davide Lappartiente 4 maart 2021 om 19:01

Het is nog maar zijn eerste koers… Waarom zegt ie nou niet dat hij in dienst gaat rijden en de ploeg helpen?? Stel je voor dat hij wint!

Staf V 5 maart 2021 om 01:52

+1 Davide , goe gezien.

Thijs E 4 maart 2021 om 19:09

“Ik ben er denk ik wel klaar voor”

Dat is Vlaams voor “ik maak ze allemaal kapot”. De topfavoriet, dit is zijn koers, malheur daargelaten.

Dikke Vrouw 4 maart 2021 om 19:21

Go Woutie!

Jasperdewaal11 4 maart 2021 om 19:33

Net zoals in de tour zeggen dat je niet voor eigen kans gaat en dan 2 etappes winnen, haha gewoon 7 sterren deze klasbak!

xistnc 4 maart 2021 om 19:44

Nee, dat zie ik niet gebeuren.

Staf V 5 maart 2021 om 01:55

Hij heeft nooit gezegd dat hij niet voor eigen gewin zou rijden, wel dat eerst de ploeg kwam en als de kans zich zou voordoen hij voor eigen winst zou gaan.

DeGroteMolen 4 maart 2021 om 20:16

Hopelijk gaat Wout dit jaar eens veel aanvallend koersen, krijgen we nog meer spektakel. Of mag dat niet van de ploeg?

harryjohan71 5 maart 2021 om 07:50

Wat een onzin. Wie heeft vorig jaar door aanvallend koersen veel gewonnen? Strade en San Remo. San Remo met Allaphilippe in het wiel de laatste kilometers. RVV kan ik hier helaas niet bij noemen, omdat hij daar maar 2e werd.

Groetjesaandevoetjes 5 maart 2021 om 08:07

Als Wout vorig jaar niet aanvallend koersde dan zou ik in godsnaam niet weten hoe je wel aanvallend moet koersen.

SoloSlim 5 maart 2021 om 11:14

Je hebt aanvallend koersen in de finale (zoals Wout deed) of aanvallend koersen in het middenstuk (zoals Fulsang). Wout was slim en sterk!

Deel Koeper 5 maart 2021 om 11:18
Quote:
Wie heeft vorig jaar door aanvallend koersen veel gewonnen?

Hirschi? Wout? Thieuke? Remco? Carapaz? Alaflip? Fuglsang? Ganna? Vlasov?

Kortom, iedereen uit de top van de rankings behalve de Slovenen, want "waarom zouden ze?"

Nikolai 4 maart 2021 om 20:18

Let the games begin! Heerlijk. Heb er zin in. Go Wout!

chiller87 4 maart 2021 om 20:35

Niemand praat hier over pogacar? Deze jongen staat op het podium zaterdag.

Staf V 5 maart 2021 om 01:57

Als het waar is dat die zo uit de haak staat ziet dat er niet goed uit, zeker niet in halve crossen als de Stade.

Marik 5 maart 2021 om 08:47

Wat is “uit de haak staan”?

Romāns Vainšteins 5 maart 2021 om 09:07

Ik gok met het wiel er uit, dikke kans.

Marik 5 maart 2021 om 09:27

Daarmee wordt de opmerking van Staf V niet duidelijker RV

Kelder is de Man 5 maart 2021 om 09:40

Het klinkt voor mij meer als uit het lood/niet haaks. Dat zou kunnen duiden op rugklachten, maar kan daar mbt Pogi niets over vinden.

Ward 4 maart 2021 om 21:56

Ik zie hem nog zitten 4 jaar terug naast Sagan op de persconferentie als een soort attractie. De wereldkampioen veldrijden zou eens meedoen met de grote jongens. Wordt dan derde na een vreemde worsteling met zijn fiets op de slotklim, maar is hier nooit buiten top 3 gefinisht en heeft intussen een palmares om “u” tegen te zeggen. Ik denk dat Sagan al tevreden zou zijn als hij er nog eens naast mag zitten op een persconferentie. Wie had dat verwacht destijds?

Staf V 5 maart 2021 om 01:58

+1, just ward