Wout van Aert verkent donderdag parcours Parijs-Roubaix

dinsdag 28 september 2021 om 11:53
Wout van Aert verkent donderdag parcours Parijs-Roubaix

foto: Cor Vos

Wout van Aert beleefde afgelopen zondag een teleurstellend WK voor eigen volk, maar in Parijs-Roubaix zal de renner uit zijn op eerherstel. Van Aert zal aankomende donderdag, drie dagen voor de Helleklassieker, het parcours nog eens grondig verkennen.

Voor Van Aert staat er dit seizoen met Parijs-Roubaix nog één wedstrijd op het programma. Donderdag verkent hij samen met zijn ploegmakkers van Jumbo-Visma het parcours, zo meldt Het Nieuwsblad. Van Aert ging op 1 september ook al op pad om de belangrijkste stroken in en rond Roubaix te verkennen, toen in het gezelschap van ploegmaat Pascal Eenkhoorn.

Van Aert kan zich opmaken voor een natte uitgave van Parijs-Roubaix. Volgens de laatste weersvoorspellingen zal het zondag gaan regenen in Roubaix en omgeving. In de vroege ochtenduren blijft het droog, maar vanaf 9.00 uur neemt de kans op neerslag flink toe. Er zal zondag tussen de 15 en 20 millimeter regen vallen en met name in de middag lijken de hemelsluizen open te gaan.

Van Aert tijdens de editie van 2019 – foto: Cor Vos

Van Aert stond al twee keer eerder aan de start van Parijs-Roubaix. In 2018 werd hij als debutant, in het tenue van Vérandas Willems-Crelan, dertiende. Een jaar later kwam hij niet verder dan een 22ste plaats, maar kende hij onderweg de nodige pech. Van Aert wist zich vervolgens nog wel terug te knokken in koers, maar op een gegeven moment ging het licht uit. Vorig jaar ging de wedstrijd vanwege de coronapandemie niet door.

Dit artikel delen:

29 Reacties

adelaarvanantwerpen 28 september 2021 om 12:13

Roubaix is zijn lievelingskoers, maar hier heeft hij voorlopig nog geen goede uitslagen gereden. Vooral door omstandigheden. In 2018, 2019 kende hij pech en in 2020 was er geen editie.

Beekman 28 september 2021 om 12:33

Wat jij hier vertelt staat al in het artikel omschreven?

Turtlehead 28 september 2021 om 12:58

@tedactie: pas. Startte pas twee keer, niet ál twee keer.

Romāns Vainšteins 28 september 2021 om 13:57

Reed beide keren prima, is er voor gemaakt.

de adelaar 28 september 2021 om 12:33

Nu kijken hoe wout kan opveren na het wk debacle

Aart van Woud 28 september 2021 om 12:36

Gaat er gewoon weer staan zondag.

AdZ 28 september 2021 om 12:43

Wat maakt dat hij zondag wel weer winnaars benen gaat hebben?

Is het seizoen niet een paar wedstrijden te lang voor Wout?

Afgelopen zondag leek t vet van de soep en kon hij geen potten breken, toen het er op aan kwam…

Turtlehead 28 september 2021 om 13:01

@AdZ: ik ben er ook bang voor. Maar hoop er het beste van.

dit is mijn voorwiel 28 september 2021 om 13:21

Teveel druk zondag?

dit is mijn voorwiel 28 september 2021 om 13:22

Of ander koersverloop? Andere lengte? Andere ondergrond? Ander weer? Kan zo maar een heel andere koers worden

kelderfan 28 september 2021 om 12:45

Die gaat er zeker weer staan. Veel zal afhangen van pech en steun in de finale.

Dikke Vrouw 28 september 2021 om 12:45

Het wordt wout versus de quickies

Wim Kruithof 28 september 2021 om 12:45

Van Aert met de kei zou geniaal zijn, ik hoop het althans van harte…

Reiger 28 september 2021 om 12:56

Hoe zit het met de ploegsteun voor Wout? Meestal zit hij alleen in een finale.

Turtlehead 28 september 2021 om 13:00

Als je de beste bent is dat onbelangrijk en in het groepje van 7-8 dat meestal vooraan overblijft zit toch vrijwel iedereen alleen.
Voor de eerste 200 km zou het goed genoeg moeten zijn.

thorsen 28 september 2021 om 13:14

Ik denk dat de toppers, op DQS na, niet moeten rekenen op steun in de finale. Je zult het daar gewoon zelf moeten doen. Elke ploegmaat die er wél bijzit is mooi meegenomen.

Reiger 28 september 2021 om 13:49

Ik doel op de laatste editie waarin hij een spectaculaire achtervolging reed en nog onderuit ging. Ploegmaten zorgen in zo’n situatie voor een bepaalde rust. En natuurlijk geldt dat voor iedere deelnemer maar je kunt niet zeggen dat TJV de perfecte voorwaarden creëert om Wout te laten uitblinken. Het is meer van “ hij redt t wel weer”

Panache 28 september 2021 om 19:48

Laporte, oud winnaar Tro Bro Leon moet dit prima kunnen vanaf volgend jaar.

Turtlehead 29 september 2021 om 14:16

@Reiger: toen hád hij ploegmaten, maar die hoefden niet te wachten volgens de ploeglogica en hemzelf.

Bontempi 28 september 2021 om 13:22

Ik gun hem vooral eens een paar maanden rust na Roubaix.

Killco 28 september 2021 om 17:28

Lekker genieten van de kleine thuis

Panache 28 september 2021 om 19:49

Wout zal wel extra veel crossen, weg van die blèrende Georges.

kelderfan 28 september 2021 om 13:25

Mike Teunissen is toch een renner, die er dicht bij zit. Dus ik verwacht hem zeker wel met Wout in de finale. Hopelijk heeft Van Hooydonck nog een stap gezet, want het kan zomaar gebeuren bij pech, dat Wout in de finale in de achtervolging moet.
De Quickies zitten wel goed. Hoe goed zijn die AGR-mannen.

Txirrindularitza 28 september 2021 om 13:29

Denk dat de denderende Denen hier grote kans maken. Heb mijn twijfels bij WvA en MvdP, beide net niet dé conditie om te winnen hier, gezien Leuven.

Quintenri 28 september 2021 om 15:59

Dit is een compleet ander soort wedstrijd. Waar op het WK interval en explosiviteit enorm belangrijk was, heb je in Roubaix ‘gewoon’ een grote motor nodig en de behendigheid om over de kasseien te vliegen. En dat hebben ze allebei!

MarcoB 28 september 2021 om 14:08

Ik vind Pascal Eenkhoorn en Mike Teunissen wel op een goed niveau koersen, o.a. op het WK en ook de koersen daarvoor. Zie ik samen met Van Hooydonck wel als een goede ondersteuning voor Wout a.s. zondag.

deffil 28 september 2021 om 16:36

Denk ook dat het beste er af is. Zal wel een eind meegaan, maar hem pakken denk ik niet

SpeedyLegs 28 september 2021 om 16:59

Hopelijk regent donderdag ook pijpestelen dan wel regelt de ploegleider dat de boeren hun sproeiers op de weg richten als ie voorboj komt. Gun Wout van Aert immers een zo realistisch en superbe mogelijke verkenning!

girardengo 28 september 2021 om 17:49

Ik verwacht hem zondag ook niet. Hij heeft zich in het WK Tijdrijden een laatste keer volledig uitgeput. Tenminste, ik vond hem er na afloop niet meer fris en zelfs uitgemergeld uitzien. Ik verwachtte dus in het WK Weg ook al niet al te veel. Dat kwam uit, maar je zult zien dat ik het nu weer mis heb;-)

Headlines

Materiaalzone

Populair