Wout van Aert: “Perfecte dag voor ons, Pogacar afgemat door ploegenspel”

woensdag 13 juli 2022 om 18:19
Wout van Aert: “Perfecte dag voor ons, Pogacar afgemat door ploegenspel”

Van Aert en Van der Poel samen in de aanval, dat levert goede foto's op - foto: Cor Vos

Wout van Aert reed in de elfde etappe van de Tour de France voornamelijk in de kop van de koers. Aan het einde van de loodzware rit knapte hij ook nog wat werk op in functie van de strijd voor de gele trui. “We wouden er de beuk in gooien vandaag om het geel aan te vallen.”

Opmerkelijk beeld aan de start: Van Aert en Mathieu van der Poel meteen in de aanval vanaf kilometer 0. “Of het een afgesproken nummertje was? Voor mij was het wel gepland, maar het was een leuke verrassing dat Mathieu in mijn wiel meeging. Dat zullen coole foto’s worden”, vertelde de Belg aan Sporza.

Van Aert gaf daarnaast aan dat het aanvankelijk het plan was om Primoz Roglic en Jonas Vingegaard te helpen op de Col du Granon, de slotklim. “We waren klaar om er vandaag de beuk in te gooien en het geel aan te vallen. Pogacar kon eerst nog alle aanvallen afweren voor de laatste klim, maar uiteindelijk hebben we hem toch genoeg laten afzien. Op die manier kon Jonas profiteren.”

“Het is een perfecte dag voor ons”, aldus Van Aert, die ook nog eens 20 punten toevoegt aan zijn puntentotaal in de strijd voor de groene trui.

Dit artikel delen:

15 Reacties

chasse patat 13 juli 2022 om 18:27

Pogacar is op de Galibier door het ploegenspel geknakt door alleen te komen zitten. Daardoor heeft hij zelf voor water en gelletjes moeten zorgen. TJV heeft hem zijn zaakjes alleen laten opknappen, waardoor er ook weinig tijd overbleef om te drinken en te eten. Bevoorrading door knechten en het Pogacar constant bezig houden blijkt achteraf een voortreffelijke tactiek. Ook morgen is het gewenst om Pogacar al vanaf het begin of tenminste na de Croix de Fer te hebben geïsoleerd.

0
garconextraordinaire 13 juli 2022 om 18:29

Mooie analyse. Denk dat je daar wel eens gelijk in kunt hebben. Vooralsnog gooit ie t zelf niet op Corona of hongerklop. In dat geval echt een sterke dag van JV. Behalve dan dat Wout Roglic moest ophalen. Die had moeten zeggen ik voel me slecht en heb Majka bij me, laat mij maar.

0
Wim Kruithof 13 juli 2022 om 20:18
Quote:
Behalve dan dat Wout Roglic moest ophalen. Die had moeten zeggen ik voel me slecht en heb Majka bij me, laat mij maar.

Pogacar voelde zich ook top tot de Granon, niet alles is te voorspellen.

0
Reutemeteut 13 juli 2022 om 18:37

Ik krijg zoveel levensvreugde van Wout en Mathieu met z'n twee voorop in een koers.

0
JopieZ 13 juli 2022 om 18:41

Roglic werd opgehaald om de druk nogmaals op te voeren bij Pogi en UAE. Ze hebben hem in ieder goed uitgerookt en afgeslacht. Al die demarages, sprintjes, de keien rit heeft hem teveel energie gekost en natuurlijk is zijn team niet sterk genoeg. Hulde aan Roglic dat hij zijn klassement opofferen om Pogi te slopen.

0
Oscar Pereiro Saus 13 juli 2022 om 18:44

“We wouden…”
Kom op, jongens. Da’s nog onder het niveau van Lafay…

0
chasse patat 13 juli 2022 om 18:54

@ Oscar Toch nog even beter jouw huiswerk doen! Het is gewoon toegestaan Nederlands. Ik zal de link er even bij zetten. => https://onzetaal.nl/taalloket/wilden-wouden-wouen-wouwen

0
bartp25 13 juli 2022 om 18:52

zie net op sporza dat Wout van Aert heel menselijk maar ook heel dom is geweest. Heeft 2 wielertoeristen geholpen wat natuurlijk fantastisch is, maar covid is nooit ver weg, zou hier als ploegleiding niet blij mee zijn.

0
Reutemeteut 13 juli 2022 om 19:06

Laten we hier de buitenluchttheorie op loslaten en verder niet meer over lullen.

0
Wheely 13 juli 2022 om 19:31

Ze hebben hem geholpen toch?

0
Brabander 13 juli 2022 om 19:43

Jee zeg. Moet dit nu echt?

0
bartp25 13 juli 2022 om 19:48

Ja helaas wel in deze tijd, het is gewoon niet slim.
En ik hoop het van harte niet, maar stel hij loopt Corona op dan is het dag groene trui waar hij gewoon recht op heeft.
En ik ben benieuwd naar de reacties dan.

0
Brabander 13 juli 2022 om 19:56

Ik snap je gedachtengang hoor.
Maar snap jij ook mijn gedachtengang dat dit eigenlijk te waanzinnig voor woorden is?

0
bartp25 13 juli 2022 om 19:59

Ja dat snap ik zeker, maar dit is momenteel de realiteit en dan moet je dit soort risico’s niet nemen.

0
Laatste man 13 juli 2022 om 20:33

Hij had zelf een lekke band, kan je moeilijk mensen weg slaan.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone