Van Aert over overstap naar Jumbo-Visma: “Hele opluchting”

vrijdag 21 december 2018 om 17:20

Wout van Aert voegde zich tijdens de teampresentatie van Jumbo-Visma tussen zijn nieuwe ploeggenoten. Onlangs werd zijn contract bij de WorldTour-formatie in orde gemaakt. “Het is toch wel een hele opluchting om getekend te hebben en uiteindelijk ook de zekerheid te hebben over hoe mijn jaar eruit ziet en waar ik naartoe kan werken”, zei hij voor de camera van WielerFlits.


Van Aert kondigde aan dat hij komend voorjaar een uitgebreider programma rijdt, dat begint met de Omloop Het Nieuwsblad. Daarna volgen onder meer de monumenten Milaan-San Remo, Ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix. Het programma van de Belg loopt door tot aan de Amstel Gold Race.

“Ik heb vorig jaar voor het eerst de klassiekers gedaan en toen merkte ik al dat het heel veel waarde kan hebben om met meerdere jongens in de finale te komen. Zo’n sterke, jonge kern kan alleen maar in ons voordeel zijn. Elkaar wat gunnen is dan natuurlijk belangrijk, maar het verhoogt de winkansen om met verschillende jongens tot de finale te komen.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

19 Reacties

jessevdalen 21 december 2018 om 17:44

Wel strade dus

Cadellie 21 december 2018 om 20:54

Deze site is niet bereikbaar Het IP-adres van de server van http://www.vanaertflits.nl kan niet worden gevonden.

Zoek op Google naar vanaertflits nl

:(

John Bidon 21 december 2018 om 22:01

Inderdaad. Mag een onsje minder.

kielabokki 22 december 2018 om 01:34

Krijg je er van als je een Wout laat flitsen. Slaat volledig door.

ah-ja 21 december 2018 om 17:47

Gaat ie ook voorbereidingsrondje(s) rijden? Of enkel trainen?

AWestie 21 december 2018 om 17:53

Jammer dat jullie Strade nu in de twee berichten over het programma van Van Aert overslaan, terwijl hij daar juist vorig jaar zo goed reed. Het benoemen waard, men vraagt er ook naar in de reacties ;)

ah-ja 21 december 2018 om 18:01

Poel niet in strade? Jammer

EricV 21 december 2018 om 18:56

Over welke jongens heeft hij het?

krypton 21 december 2018 om 21:10

Roosen, Teunissen, Van der Hoorn en Grøndahl Jansen denk ik? Hebben allemaal goede uitslagen neergezet vorig seizoen. Met Van Aert, Wynants en met iemand uit Martin/Groenewegen/Van Poppel/Van Emden er bij is dat een mooi team.

Wolt 21 december 2018 om 21:24

Denk dat hij in Roubaix de meeste kans maak op een zege.

yo-eddy 21 december 2018 om 22:04

Taco wint PR (in de regen)

Samlambeej 21 december 2018 om 22:23

@yo-eddy grapjas

EddyB1958 22 december 2018 om 07:02

Als de trant van wat we in de cross zien zich doorzet, zal het op de weg ook minder zijn.

Mwielerfan 22 december 2018 om 09:21

Overal tweede en wk winnen levert een prima wegseizoen

Melkzuur 22 december 2018 om 10:27

Ik denk eerder dat WVA even goed is als vorig jaar, maar dat Toon Aerts beter is geworden. En MVDP, tja, die is dit jaar nog meer dan vorig jaar simpelweg buitenaerts.

EddyB1958 22 december 2018 om 10:30

@MWielerfan Hoe tweede worden? Er is een verschil tussen tweede worden na een spannende strijd of vier op vijf crossen na een tiende wedstrijd al uit het wiel gereden te worden. En hopelijk wordt dit jaar de meest regelmatige crosser beloond in het WK. De laatste twee titels zijn van een Ottenbros gehalte.

tendam 22 december 2018 om 10:57

@eddy
In de (volgens mij) enige wegkoers die Van Aert en Van der Poel tegen elkaar reden dit jaar ontliepen ze elkaar niet zoveel. En ook vorig jaar reed Van Aert in het veld altijd achter de feiten aan.

Taliesin 22 december 2018 om 21:53

Beetje verrast dat ie dan geen Dwars door Vlaanderen rijdt zoals MvP. Hij rijdt dan weer wel de E3 prijs, en daarvoor ook de Strade. Ik zie in totaal maar 3 wedstrijden waarin MvP en van Aert allebei meedoen, dat zijn Gent Wevelgem, RvV en Amstel Gold Race.