Wout van Aert over eerste zege in Belgische kampioenstrui: “Dalijk een mooie foto inkaderen”

zaterdag 16 januari 2021 om 16:30
Wout van Aert over eerste zege in Belgische kampioenstrui: “Dalijk een mooie foto inkaderen”

foto: Cor Vos

De zege van Wout van Aert in de Zilvermeercross was een bijzondere. Het was namelijk zijn eerste in de Belgische kampioenstrui. “Tijdens de cross heb ik natuurlijk weinig zicht op die trui, maar dalijk ga ik wel even een mooie foto inkaderen”, aldus Van Aert.

De overwinning in Mol kreeg de Jumbo-Vismarenner niet cadeau. Niet in de eerste plaats omdat Sweeck bijna veertig minuten weerstand bood, maar ook omdat het door de sneeuw en de wind erg koud was. “Al valt het me nu pas op hoeveel sneeuw er ligt, tijdens de cross had ik het niet echt door. De wind blies wel goed door de bomen door. Als je alleen rijdt komt de ware aard van het parcours naar boven.”

“Sweeck was sterk vandaag”, gaat hij verder. “Ik had hem al een paar keer onder druk gezet, maar steeds kwam hij weer in mijn wiel. Uiteindelijk moest hij een gaatje laten en trok ik stevig door. Op het einde kreeg ik het dan toch nog lastig.

Contractverlenging
Ook werd er in het flashinterview nog even gevraagd naar de status van zijn contractonderhandelingen: “Ik heb nog niks getekend. Dalijk vertrek ik op ploegstage, maar niks is nog definitief. Ik ben pas gerust als ik een handtekening zie staan. Dan is het echt.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

Dikke Vrouw 16 januari 2021 om 16:32

Dalijk?

Arry1337 16 januari 2021 om 21:13

Hej wor almaal steejs lilikker hiero >.>

Murcia 16 januari 2021 om 17:09

Moest lachen om de slotzin: “Ik ben pas gerust als ik een handtekening zie staan. Dan is het echt.” Die handtekening moet je toch echt zelf zetten Wout of wil je dat Frits tekent in plaats van Plugge zijn krabbel? Lijkt mij dat La Gazetta het juist had en dat de ploeg en Wout de spanning er nog in willen houden. Verwacht de bevestiging toch de komende week via een filmpje van de ploeg tijdens de stage.

DeGroteMolen 16 januari 2021 om 17:59

Edit: Laat dergelijke opmerkingen achterwege

Yeez 16 januari 2021 om 18:08

@murcia la gazetta had het niet juist, want nog niks is definitief. Je wens is de vader van je gedachte. Nog maar even afwachten denk ik…

Zack 16 januari 2021 om 17:53

Wat een rare tekst, van waar komt het woord dalijk (lijkt me gewoon spreektaal en gewoon overgenomen voor de tekst)? Lijkt me dadelijk te moeten zijn.

vluggejapie 16 januari 2021 om 19:20

Oh nu snap ik het. Dank voor dit stukje duiding!

Nils96 16 januari 2021 om 19:18

Mooi voor Wout, zou nog mooier zijn mocht hij bijtekenen.

Wordt het voor wielerflits misschien tijd een goede eindredacteur aan te nemen?

Arry1337 16 januari 2021 om 21:14

Iets met dovemansoren enzo..
Het zijn ook bijna altijd de artikelen waar geen schrijver bij vermeldt staat die zo onleesbaar zijn dat het pijn doet aan m'n ogen.

wimpy 16 januari 2021 om 19:21

Dat hij maar goed onderhandelt en zoveel mogelijk probeert te krijgen!als Hirschi al voor 1 miljoen rijdt dan zeker het dubbele!

Headlines

Materiaalzone

Populair