Wout van Aert over contractbesprekingen: “Het ziet er goed uit”

zondag 10 januari 2021 om 17:18
Wout van Aert over contractbesprekingen: “Het ziet er goed uit”

foto: Cor Vos

De onderhandelingen tussen Wout van Aert en Jumbo-Visma over een nieuw contract ‘zien er goed uit’. Dat heeft de kersverse vader en Belgisch kampioen veldrijden verteld. “Ik had het al liever in orde gehad, maar het moet honderd procent in orde zijn”, aldus Van Aert.

Wanneer hij zijn aflopende contract bij Jumbo-Visma gaat verlengen, is de vraag. “Dat zal ik eens aan mijn Nederlandse vrienden vragen”, lacht Van Aert. “Het is waar dat ik het kan loslaten. Ik denk dat ik een vrij luxueuze situatie zit op dat vlak. Ik had het al liever in orde gehad, maar het moet honderd procent in orde zijn. We zijn ermee bezig en ik denk dat het er goed uitziet.”

“Ik heb momenteel heel veel andere dingen om mee bezig te zijn, dus gelukkig word ik daar serieus in ontlast door mijn manager. Hij volgt het allemaal op. Het ziet er wel goed uit en het zal vanzelf wel komen”, voegde hij daar in de mixed zone nog aan toe.

Eerder deze week kon WielerFlits melden dat hoofdsponsor Jumbo Supermarkten uitgaat van een contractverlenging van Van Aert. Ton van Veen (CFO van de supermarktketen) sprak erover op de nieuwjaarsreceptie. “Hij heeft nog een verbintenis voor dit jaar, maar we willen hem langer aan ons verbinden. Die onderhandelingen zien er héél goed uit. Dat gaan we de komende dagen ook horen en daar zijn we heel blij mee”, aldus Van Veen.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Murcia 10 januari 2021 om 17:27

Dit is rond lijkt me, Wout is niet echt heel goed in rookgordijnen. Ome Frits en Wijnand Pon + Visma hebben alle drie een groot belang bij Vlaanderen en Wout. Dus zal het verzoek van Plugge om wat extra miljoenen te reserveren een welwillend oor bij hen hebben opgeleverd. Wout blij, Jeff blij en de ploeg + Frits en Co. blij. Enige persoon die teleurgesteld achterblijft is Wuyts.

Wheely 10 januari 2021 om 17:49

Extra cash en Dumoulin die hem bijstaat in het voorjaar. Van Aert zal tevreden zijn.

mooiman 10 januari 2021 om 18:08

Ik ben ook tevreden, JV is in nu staat toppers aan zich te binden. Niet zo lang geleden was het Blanco…….

platteprijs 10 januari 2021 om 18:33

En toen kon het nog erger: Belkin …

rogierb 10 januari 2021 om 20:00

Rabobank-tijd was top, die reden ook niet in die vreselijke gele tenues. En reden de beste Nederlanders voor de ploeg.

platteprijs 10 januari 2021 om 18:35

Ik zou in het contract wel strikt vastleggen: geen gezeur van Belgische commentatoren en leden van het Wielerflitsforum over het al dan niet genoeg op kop rijden voor Van Aert en de gekregen kansen om mee te sprinten.

Murcia 10 januari 2021 om 18:43

In het voorjaar is dat probleem er niet omdat Primoz een totaal ander programma rijdt. Al kan ik nu al voorspellen dat Michel aan een lofzang over het werk van Tom voor Wout zal beginnen in de Strade en RVV. Dan kan een sneer naar die sloveen niet lang uitblijven.

Marik 10 januari 2021 om 20:09

Hahaha platteprijs

Arie den Blanken 10 januari 2021 om 21:38

Met die sneren is niets mis. De ergernis die het hier oplevert verhoogt in ieder geval voor mij de amusementswaarde.

Blackcanyon 11 januari 2021 om 03:08

Wout had voor zijn contractverlenging 5 eisen:
1) ik wil jumbopunten bij als ik bk-kampioen veldrijden wordt. Frits: wordt geregeld.
2) ik wil niet in een skoda fabia. Doet me denken aan Fabio Jakobsen in de sprint. Frits: we hebben een yeti voor jou, want je geeft m van jetje. Of een Roomster, want jij bent een ster in deze kamer!
3) vorig jaar zei je dat de goeden voor de besten moeten rijden, ik wil Dumoulin mee naar de RvV. Frits: Ik moet Tom toch betalen, dus het istom om ‘m niet te laten rijden.
4) ik wil in t geel rijden. Frits: wordt geregeld.
5) En dan nu t laatste punt, waat t nog op hangt. Frits, je hebt vorig jaar gezegd dat ik Primoz Interparis kan worden. Maar bij de geneente zeggen ze dat t heus niet zo makkelijk is om m’n naam te veranderen!

Charlie33 11 januari 2021 om 08:26

De commerciele waarde van Wout is 10 keer hoger dan Primoz. Belg, heel het jaar op tv, attractief, charisma en spreekt de taal. Behalve wat fanboys van TJV juicht niemand voor Roglic.

Arie den Blanken 11 januari 2021 om 09:40

Eis: Groenewegen er uit en Tim Merlier binnen halen.

Michelangelo 11 januari 2021 om 10:10

[proest!!]

Beer 11 januari 2021 om 10:31

Merlier is in elk geval een mooie kans die ze vorig jaar hebben laten liggen.

kelderfan 11 januari 2021 om 12:33

Als Tim Merlier weer coronavrij is, dan is hij niet verkeerd om te halen. Alpecin-Fenix heeft toch 32 renners. Die kunnen er wel een missen.