Wout van Aert: “Mijn gevoel zegt dat Roubaix mij beter ligt dan de Ronde”

vrijdag 12 april 2019 om 12:21

Wout van Aert verkent Parijs-Roubaix - foto: Cor Vos

Wout van Aert is een van de kopmannen van Jumbo-Visma in Parijs-Roubaix. De Belg heeft een goed gevoel bij de Helleklassieker, zegt hij tegen Cyclingnews. “Ik weet niet waarom, maar mijn gevoel zegt mij dat dit mij een beetje beter ligt dan de Ronde”, aldus Van Aert.


“Ik hoop dat ik het weer goed kan doen. Ik rijd al een mooie voorjaarscampagne en ik heb een goede progressie gemaakt vergeleken met vorig jaar. Ik hoop het af te sluiten met een super prestatie, dat is mijn doel”, blikt Van Aert vooruit. Na Roubaix rijdt hij nog de Amstel Gold Race, waarna hij een rustperiode inlast.

Vooral in de breedte hoopt Jumbo-Visma te scoren. “We hebben een sterke ploeg, misschien meer voor deze wedstrijd vergeleken met de Ronde van Vlaanderen. Allemaal grote motoren, sterke en lange jongens. Ik geloof dat we hier iets uit kunnen halen”, voorspelt de 24-jarige Belg, die na een goede trainingsweek de laatste twee dagen voor de monumentale koers in Noord-Frankrijk vooral herstelt en rust pakt.

‘Vorig jaar dicht bij top-5’
Afgelopen seizoen werd Van Aert bij zijn debuut in Parijs-Roubaix dertiende, maar volgens hem zat er meer in: “Zonder mechanische pech denk ik dat ik vorig jaar dicht bij de top-5 zat en zeker bij de top-10. Ik weet niet waarom, maar mijn gevoel zegt mij dat dit mij een beetje beter ligt dan de Ronde.”

Een favoriet aanwijzen durft Van Aert niet. Ook zijn naam wordt veel genoemd in de lijstjes met kanshebbers. “Er zijn veel jongens die kunnen winnen dit voorjaar”, zegt hij. “Dat zal niet anders zijn in Roubaix. Ieder jaar is dit de moeilijkste koers om te voorspellen en dat is dit jaar nog lastiger.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

AWestie 12 april 2019 om 12:33

In GW en de Ronde had hij een slechtere uitslag dan vorig jaar, al komt dat mede door verschil in koersverloop. En hij reed vorig jaar geen Milaan-San Remo en E3. Qua cijfers vind ik uiteindelijk dit jaar vergelijkbaar met vorig jaar. Misschien eerder verschil in gevoel: hij reed iets meer in positie om te winnen en maakte iets meer koers.

ghostwriter 12 april 2019 om 12:41

In Gent-Wevelgem was Van Aert misschien wel de sterkste man in koers. In de Ronde van Vlaanderen was het koersverloop inderdaad niet in het voordeel van zijn type wielrenner. Zijn uitslag was daardoor minder maar hij was volgens mij wel beter dan vorig jaar. Het lijkt me sowieso duidelijk dat hij veel sterker is dan een jaar geleden. Volgens mij had niemand verwacht dat Van Aert direct in zijn eerste jaar in de WT bij de absolute wereldtop zou horen en dat doet hij nu wel.

Mwielerfan 12 april 2019 om 23:47

Hij was super op de kemmel, terwijl hij vorig jaar als 10de op de bergjes eraan bungelde en soms was het daarna rustig genoeg om in de favorietengroep te komen. Maar daar zat hij dan heel erg als één van de laatste die er bij kwam. Totaal anders dan de koers maken en bij de beste 5 voor winst meedoen.

jooprioolpijp 12 april 2019 om 12:35

Zou gaaf zijn, een TJV renner op het podium. De vraag is wmb of de combinatie van een (ook mentaal) zware winter in het veld en nu vrijwel het hele Vlaamse voorjaarsprogramma er niet net wat teveel aan is voor Van Aert.

Jori 12 april 2019 om 12:42

Wout gaat er gewoon staan, top 5 minstens.
Qua programma was het zwaar, maar toch wel geniale zet om geen P-N en T-A te doen. Zodoende toch wat frisser en goed voorbereid, ook gezien direct uitslagen

Paul81 12 april 2019 om 13:13

Van Poppel gister nog even een kom gescoord op carrefour de l’arbre.. Stevige ondersteuning dus ook.
Zou zomaar morgen die kei kunnen pakken..

Arry1337 12 april 2019 om 13:39

Danny kan hard fietsen, maar lijkt moeite te hebben dat ook na een lange race te doen.

LaurentJalabert 12 april 2019 om 14:07

Daarna zakte hij er waarschijnlijk legendarisch doorheen en is hij in de ploegleiderswagen gestapt.

Marcel1112 12 april 2019 om 16:40

Droom maar lekker verder.

KennyKlimmen 12 april 2019 om 18:10

Een kom gescoord?

Mwielerfan 12 april 2019 om 23:49

Hij bedoelt waarschijnlijk dat een vlakte de enige plek is waar vP een kom kan scoren?

Jan Blokland 12 april 2019 om 15:05

Deze wedstrijd is moeilijk voorspelbaar. Je kunt van alles tegenkomen. Normaal top 5, top 10. Maar wat is normaal in Parijs-Roubaix.

Marcel1112 12 april 2019 om 16:39

Hoop dat hij wint, want het zou wel eens zijn laatste kans kunnen zijn.

Melkzuur 13 april 2019 om 10:44

Want MvdP gaat vanaf 2020 10 jaar na elkaar winnen?