Van Aert in jongerentrui Dauphiné: “Misschien had er meer ingezeten”

zondag 9 juni 2019 om 16:45

foto: Cor Vos (archief)

Wout van Aert is de eerste drager van de jongerentrui in het Critérium du Dauphiné. De Belgische coureur van Jumbo-Visma eindigde in de openingsetappe van de Franse rittenkoers als derde. In de tweede etappe draagt hij de witte trui. “Misschien had er meer ingezeten, maar dit bevestigt dat ik in goede vorm ben”, reageert Van Aert.

De Dauphiné is voor Van Aert zijn debuut bij zijn nieuwe ploeg Jumbo-Visma in een WorldTour-rittenkoers. In de sprint van een uitgedund peloton waren alleen Edvald Boasson Hagen en Philippe Gilbert sneller dan Van Aert. Nils Politt en Gregor Mühlberger zijn tweede en derde op vier seconden van WVA, die door zijn derde plek bonificatieseconden pakte.

Niet perfect
“Het is een heel goede start om na de eerste etappe in het wit van de jongerentrui te rijden. De gehele dag verliep voorspoedig. Ik had kracht over in de finale om te kunnen sprinten. Mijn sprint was niet perfect, omdat ik in de laatste bocht snelheid verloor. Dus misschien had er meer ingezeten, maar dit bevestigt dat ik in goede vorm ben. Als er meer kansen komen, zal ik het zeker nog eens proberen”, legt Van Aert uit op de ploegsite.

Dit artikel delen:

18 Reacties

reusjen 9 juni 2019 om 17:21

Debuut in een worldtourkoers voor Jumbo-Visma? Tellen de klassiekers niet mee?

Random wielerliefhebber. 9 juni 2019 om 17:26

WorldtourRITTENkoers

leegloper 9 juni 2019 om 17:26

WorldTour-rittenkoers, dus eerste meerdaagse. Tot nu toe vooral eendagswedstrijden voor Jumbo.

reusjen 9 juni 2019 om 19:01

Ja leuk, dat stond er eerst niet.

kelderfan 9 juni 2019 om 17:35

Klasbak die Wout Van Aert. Daar gaat TJV nog veel plezier aan beleven.
In zijn 1e. 2UWT koers doet hij ’t toch gewoon goed.

Massimo Bataille 10 juni 2019 om 01:12

Hij heeft 2 jaar geleden al meegereden in de BinckBanck tour ( of was het toen nog Eneco? ).
Dus het is niet zijn eerste .2 UWT koers.
Natuurlijk staat de Dauphine wel ietsje hoger aangeschreven dan de Binckbanck ( of toch in mijn ogen ).

Corné 't Glansarm 10 juni 2019 om 09:24

voor TJV zijn eerste UWT-rittenkoers, maar voor sommigen begin je kennelijk pas met koersen als je daar rijdt…

deadelaar 9 juni 2019 om 17:52

Goede rit van de Jumbo Visma-mannen!

Wheely 9 juni 2019 om 21:00

Mooie ereplaats er bij weer, vrees wel dat er in dit soort ritten en een hoop koersen altijd wel een mannetje sneller gaat zijn aan de meet. Desalniettemin hij staat er wel!

Gilberto 10 juni 2019 om 07:45

Zal toch wel een keertje zijn kant op vallen?

jan jansen 9 juni 2019 om 21:37

Hij kan meer dan hij nu laat zien, het komt er nog niet uit.

DeGroteMolen 9 juni 2019 om 21:53

Mooi podium. Benieuwd hoe en in welke richting Van Aert zich gaat ontwikkelen. Gaat hij echt een rol spelen? Zou mooi zijn.

Poeksel 9 juni 2019 om 22:05

In het klassement waarschijnlijk niet, hij weegt geloof ik 78 kilo.

Mystery Rider 10 juni 2019 om 08:26

Ik begrijp niet waarom WF deze artikels niet combineert – Hagen wint, Naesen en WvA.

WF doet super mooie voorbeschouwingen – kunnen ze dan ook geen perfecte nabeschouwing doen per wedstrijd en artikels combineren, in plaats van twee paragraafjes in een artikel te dumpen.

Zowel het artikel over Naesen als dat van WvA had makkelijk in het ritverslag gepast.

Coppi Coppi 10 juni 2019 om 11:08

Dat is het verdienmodel: meer artikelen = meer clicks = meer reclame-inkomsten.

EddyB1958 10 juni 2019 om 11:36

Vervangt dus Roglic in Tour ploeg. Bron Sporza.

horsm 10 juni 2019 om 11:40

En dus ook geen Gesink in de tourploeg

EddyB1958 10 juni 2019 om 11:42

Neen, volgens Sporza.
https://api.sporza.be/permalink/web/articles/1560156211789