Wout van Aert aangeslagen: “We zijn heel teleurgesteld”

Wout van Aert aangeslagen: “We zijn heel teleurgesteld”

Foto: Cor Vos

zaterdag 19 september 2020 om 18:34

Niet alleen grote verliezer Primoz Roglic, maar ook ploegmaat Wout van Aert was na afloop bijzonder aangedaan. “We zijn heel teleurgesteld”, vertelde Van Aert bij de NOS.

“”Alles is perfect verlopen eigenlijk, we hebben er keihard voor gewerkt en niet wees erop dat het vandaag zou mislopen”, aldus Van Aert, die deze ommeslag niet had zien aankomen.

“Het deed pijn aan mijn ogen hoe Primoz het steeds lastiger kreeg. Het zag er niet zo soepel uit als gewoonlijk, hij miste die cadans. En voor de start zag het er allemaal nog zo goed uit… Maar het is een combinatie van Pogacar die echt fantastisch rijdt met Primoz die niet zijn normale niveau haalt, dat zorgt voor dit resultaat.”

En dus is dit een erg zuur resultaat na drie weken alles geven. “We zijn elke dag voluit gegaan. We hebben alles gegeven en alles perfect gedaan ook. We waren bij wijze van spreken al klaar om te vieren, dus het is heel moeilijk om dit op het laatste moment af te geven”, aldus Van Aert nog.

Dit artikel delen:

75 Reacties

beni 19 september 2020 om 18:41

Nee man. Veel te dominant gekoerst achter kopgroepen aan die geen bedreiging waren. Roglic die zei dat hij met Pogacar mee kon… maar het niet deed… nergens tijd proberen te pakken.

Fish-180 19 september 2020 om 19:43

Dit denk ik ook. Roglic heeft er passief gereden en had misschien ergens moeten aanvallen. Pogacar heeft me wel erg verbaasd overigens.

Scibby 19 september 2020 om 20:13

ALs je te aanvallend bent dan ben je op in de derde week. Alle krachten die je kan sparen is meegenomen. Het was echt niet logisch geweest om iedere keer pogacar aan te vallen. Normaal is een minuut voorsprong voor een goede tijdrijder echt wel genoeg.

-Stijn- 19 september 2020 om 18:42

En dan hadden we toch gelijk, had wout een vrijgeleide gegeven…

Hollow Knight 19 september 2020 om 18:48

Ach, de meeste Nederlanders hier wouden gewoon Wout zien opgerookt worden voor de klassiekers. Dat is wel duidelijk nu.

bartp25 19 september 2020 om 18:49

Volgens jaar zal het zeker anders moeten. WvA vrijheid geven maar voor dit jaar was dit gewoon de beste keuze. Als je dat niet inziet.. maar goed ieder zijn mening

bartp25 19 september 2020 om 18:52

@hk hij heeft 2 weken om zich op te laden. Geweldig basis niveau. Hij gaat er staan in de klassiekers.

Emphaa 19 september 2020 om 18:52

@Hollow Knight Wouden… Wauw, het niveau van je reacties is even hoog als het niveau van je spelling.

Achteraf is altijd makkelijk praten maar denk dat van Aert een geweldige Tour heeft gereden en het 100% eens was met de rol die hij in deze tour heeft moeten vervullen.

adelaarvanantwerpen 19 september 2020 om 18:54

Het is toch logisch dat tourwinst boven een etappe staat. Uiteindelijk heeft Van Aert genoeg kansen gehad. In de waaierrit hebben Kuss en Bennett zichzelf opgeofferd omdat Van Aert mocht sprinten. Kuss had de dag later ook zijn slechtste dag in de Tour.

Marszzz 19 september 2020 om 19:01

Vrijgeleide om wat te doen? Het enige doel van Jumbo-Visma was om de Tour te gaan winnen. Als WvA zich niet had geschikt in deze rol, hadden ze wel een andere renner meegenomen.

Fietshemerin6 19 september 2020 om 19:03

@ hk Waar blijkt uit dat “dit wel duidelijk is nu”?

Wout absoluut een fantastische Tour gereden en een zeer sympathieke kerel.

Veloburto 19 september 2020 om 19:08

@hollow knight, jij bent echt een hele vieze en nare trol. Ga aub van dit forum af. Groeten van een Nederlandse-WVA-fan

Equipe Essenbourgh 19 september 2020 om 19:10

@ Hollow Knight, en vertel mij eens waarom al die Nederlanders dat wilden? Wout van Aert is een populaire jongen in Nederland hoor. Jij daarentegen niet…. jij bent een vervelende klier

Hollow Knight 19 september 2020 om 19:15

Kijk naar de comments van Miko, geeft het zelf toe. En zo zijn er nog meer.

CechRepublic 19 september 2020 om 19:16

Het is maar goed dat Van Aert vandaag Dumoulin zo in de vernieling heeft gereden. Anders was Hollow Knight nog gefrustreerd geraakt.

CechRepublic 19 september 2020 om 19:19

Maar laat ik eens empathisch zijn: waarom “wouden” de Neserlanders zo graag dat WvA aan gort wordet gereden voor de klassiekers, Lege Ridder?

vocsnor 19 september 2020 om 19:25

HK, doe niet onnozel. Omdat er hier ook 5 NL trollen zitten, moet je het niet doen voorkomen alsof we allemaal zo zijn

Hollow Knight 19 september 2020 om 19:28

Wouden is gewoon informeel taalgebruik (dialect). Ik zit hier niet op school jongens. ;)
Ik zie genoeg schrijffouten in de reacties boven mij. Boeien.

@vocsnor

Niet elke Nederlander is zo, dat is waar, maar er zitten hier genoeg mensen die wel zo denken.

Ik word hier van "trol" verweten omdat ik vind dat WVA niet moet knechten als hij zo een hoog niveau haalt. Dat is toch een volkomen terechte mening om te hebben…

Volgend jaar moet WVA een vrije rol krijgen anders moet hij van team veranderen.

CechRepublic 19 september 2020 om 20:12

@HK, een mening is altijd subjectief. Een “terechte mening” bestaat dus niet. Je kan alleen iets “terecht” verklaren als het een controleerbaar feit is. Los daarvan, ik zou zelf een stuk minder moeite met die mening hebben als je niet iedereen die het niet met je eens is meteen zou neerzetten als een achterbakse idioot die jouw favorieten een mes in de rug wilsteken. Dat is feitelijk namelijk gewoon volkomen onjuist.

EHV 20 september 2020 om 12:38

Vlaams minderwaardigheidscomplex

Fast Freddy 19 september 2020 om 18:47

Heel zuur voor de ploeg. Roglic niet op niveau, maar niemand had ook verwacht dat Pogacar dit uit z’n mouw zou schudden.

DeGroteMolen 19 september 2020 om 19:01

Ik wel. En ik heb genoten.

Peter Lippens 19 september 2020 om 19:39

had het ook niet verwacht, toch niet in dergelijke mate maar vooral hield ik er wel rekening mee al achtte ik de kans niet zo groot maajra herinner me nog levendig de duels Van Springel – Jansen en Fignon – Lemond telkens door de gedoodverfde eindwinnaar verloren in de tijdrit op de laatste dag van de tour die er toe doet.

Scibby 19 september 2020 om 22:00

@De grotemolen. Dan wist jij blijkbaar meer dan mensen die niks anders doen dan hier mee bezig zijn. Niemand anders had dit verwacht. DIt is echt bizar. Zo een groot verschil.

scrambler 19 september 2020 om 18:47

Ik ben benieuwd hoe zijn ploegmakkers vanavond zijn , wie zich 3 weken lang hun eigen verrot hebben gereden voor hem én reageren op zijn .. uuuh verhaal..

bartp25 19 september 2020 om 18:51

Die zullen hem steunen en troosten. Winnen doe je samen en verliezen ook. Hij heeft het vaak genoeg wel afgemaakt voor de ploeg alleen nu niet. Eerste volgende rittenkoers rijden ze weer de ballen uit hun broek voor Roglic.

mus van de maasstad 19 september 2020 om 18:53

Jij zult vast een fantastische teamgenoot, collega, vriend zijn zeg

Emphaa 19 september 2020 om 18:54

Van Aert en Dumoulin toonde niks dan medeleven na de finish. Kan het mij niet voorstellen dat dat vanavond anders zal zijn.

Nils96 19 september 2020 om 18:56

Kan me slecht voorstellen dat hij daadwerkelijk vrienden heeft.

Maar wat heeft Van Aert een geweldige Tour gereden, petje af! Benieuwd of hij nog wat in de tank heeft om een goed WK te rijden. Kan ook niet wachten om hem tegen Van de Poel te zien strijden in het Vlaamse.

AdZ 19 september 2020 om 19:03

Bartp25 + 10

NDI22 19 september 2020 om 19:32

Wat een onzin. Iedere teamgenoot van een klassementsrenner rijd zich 3 weken scheel voor de kopman en velen komen niet verder dan plek 6 of 9 ofzo.

oscarito1908 19 september 2020 om 22:55

Kan me er wel iets bij voorstellen. 3 weken lang lost de ploeg het op. Nu is Roglic aanzet en presteert gewoon matig.

Turtlehead 19 september 2020 om 19:00

Wat een kampioen is t toch. Gewoon met een reactie komen, na met verbijstering te hebben gekeken naar de live-beelden.
Roglic teleurgesteld de winter in, maar WvA hopelijk extra gemotiveerd om zelf te oogsten de komende maand.

Hollow Knight 19 september 2020 om 19:01

Wout van Aert gaat niets meer winnen dit seizoen. Compleet opgerookt.

AdZ 19 september 2020 om 19:04

De teleurstelling zal nog wel even blijven hangen ja…

horsm 19 september 2020 om 19:23

Hollow Knight, hij kwam anders vandaag niet opgerookt over en reed een meer dan aardige tijdrit. Beste van de niet-klassementsrenners. Ik zou hem nog niet afschrijven.

Hollow Knight 19 september 2020 om 19:34

@horsm

Ik ben pessimistisch van nature, maar ik hoop dat je gelijk hebt natuurlijk. :)

We zullen wel zien. Hopelijk krijgt hij volgend jaar wel een vrije rol!

oscarito1908 19 september 2020 om 19:51

Wout gaat er echt wel staan. Ook voor zijn ontwikkeling is het goed dat hij de tour heeft uitgereden.

horsm 19 september 2020 om 23:16

@Hollow, ik denk dat ook de druk op Roglic minder is als Van Aert een vrijere rol krijgt. Kan hij iets langer in de schaduw blijven.

Dikke Vrouw 19 september 2020 om 19:04

Rotsfeer aan tafel vanavond bij Jumbo… De shampanje stond al koel..

Marszzz 19 september 2020 om 19:06

Le Mans? lk vermoed dat het niet on-topic is

Walacra 19 september 2020 om 19:07

Iemand al geroepen dat Roglic morgen voor van Aert moet rijden ? Opofferen enzo ? Wuyts ?

Dikke Vrouw 19 september 2020 om 19:10

Zou wel mooi zijn toch

AdZ 19 september 2020 om 19:08

Lekker zuur doen en morgen t champagne ritje maar eens goed verstoren en Roglic alsnog laten aanvallen :-) komen ze met 2 naar de finish alla Hinault en Zoetemelk in 19??

RodyTur10 19 september 2020 om 20:03

Gesink, Martin, Van Aert en Dumoulin die een ploegentijdritje doen met Roglic.

Aan de Emirates mannen: De la Cruz, Laengen, Kristoff, Polanc en Marcato de taak om dat dicht te rijden…..

CechRepublic 19 september 2020 om 20:15

Ha! Samen met Bora even los gaan. Mag Sagan de rit winnen en Roglic de Tour :) Slaat natuurlijk nergens op, maar zou wel weer een geestige ontknoping zijn.

Burdincurutcheta 19 september 2020 om 19:10

Respect Wout. Genoten van je talent en je kracht. Jij was dé man van je team. Daaraan voelde je al dat het kon misgaan.

Arie den Blanken 19 september 2020 om 19:20

En alvast uitkijken naar een andere ploeg die volledig in zijn dienst rijden.

bartp25 19 september 2020 om 19:32

WvA was zeker sterk maar andere mannen ook. Dat jij alleen maar naar WvA kan kijken tsja

Burdincurutcheta 19 september 2020 om 19:48

Het is niet omdat ik voor een bepaalde renner supporter, dat ik de rest niet zie. Misplaatste opmerking dus.

bartp25 19 september 2020 om 23:21

Je hebt de hele tour enkel lopen schreeuwen om WvA. Dat andere renners ook fantastisch werk hebben geleverd heb ik je geen enkele keer gehoord. Dusja terechte opmerking. Ps reken er maar op dat WvA gaat verlengen bij de ploeg, hij weet gelukkig zelf wel dat hij goed op zijn plek zit.

Luke 19 september 2020 om 19:15

TJV heeft de Tour onnodig hardgemaakt. Hierdoor moest Dumoulin eerder afhaken als schaduwkopman en werd Roglic kennelijk onderhuids opgerookt. In zeker twee bergetappes werd veel energie verspeeld toen ze de kopgroep terughaalden. Sky deed dat vroeger handiger.

horsm 19 september 2020 om 19:25

Zit wel wat in.

CechRepublic 19 september 2020 om 19:18

Fenomenale Tour van WvA win prestattieshelaas wel omlaag worden getrokken door de commentaren vansommige Vlamingen hier. Even jullie Calimero petje af, jongens. Volgens mij heeft in NL niemand iets tegen WvA. Integendeel, volgens mij is er diepe bewomdering voor de man.

Hollow Knight 19 september 2020 om 19:39

Een renner die dit niveau haalt moet gewoon voor zichzelf rijden. Dat heeft niets te maken met het vlaggetje dat achter zijn naam staat.

Wij worden echter verweten “trollen” te zijn omdat we een andere mening hebben.

Ik vond het ook altijd dom dat Cancellara in de Tour moest werken voor de Schlecks. Hij heeft tijdens zijn lange carrière maar 1 rit in lijn gewonnen in een grote ronde. Dat is veel te weinig voor een renner van zijn caliber. Om nog maar te zwijgen over Kwiatkowski.

Lalsacien 19 september 2020 om 20:15

@HK ik respecteer je mening maar als iets 500 keer herhaald wordt dan begint het te vervelen. Ook als je gelijk hebt!

CechRepublic 19 september 2020 om 20:19

Ik moet nog maar zien dat Van Aert veel meer zou hebben gewonnen dan nu. Het is soms veel makkelijker om zo zijdelings etappes mee te pakken dan om te winnen als het je hoofddoel is. En groen? Dat is geen prijs meer, maar m.i. een volstrekt nutteloos geworden Gerrit Solleveld bijklassement.

oscarito1908 19 september 2020 om 22:57

Net als de bollen. Vroeger was dat nog leuk.

vocsnor 19 september 2020 om 19:21

Het Jumbo team van meneer Frits gaat niet lekker. Klote dag voor Jumbo

Max1 19 september 2020 om 19:23

Het is bijzonder spijtig voor het vele werk dat Wout heeft gedaan, maar de sterkste man in de Tour heeft wel gewonnen. In bijna alle lastige etappes, uitgezonderd vorige woensdag dan, was Pogacar de betere. Drie ritzeges, dan verdien je het om de Tour te winnen. Wout was vandaag beter dan zijn kopman dat zegt genoeg.

karper 19 september 2020 om 19:29

Sterkste man heeft gewonnen. Spijtig dat er niet meer tijdritten zijn. Je ziet het in de bergen worden de verschillen niet meer gemaakt.
Je had Dumoulin wel in de aanval kunnen sturen om Pogocar onder druk te zetten maar dat kan dan ook intern voor wrevel zorgen. Normaal gezien was de tour voor Jumbo.

Peter Lippens 19 september 2020 om 19:42

Pogacar heeft anders vandaag het echte verschil wel gemaakt op die klim ….

klimmer99 19 september 2020 om 19:34

Stress van toch nog verliezen?

Peter Lippens 19 september 2020 om 19:43

wellicht wel, herinner me ook Van Springel en Fignon die de Tour ook verloren in de laatste tijdrit maar nu was er ook een verbazende Pogacar.

flores 19 september 2020 om 19:43

Pogacar geweldig talent ik denk dat hij nu meedere jaren in de grote rondes de dienst gaat uitmaken. Roglic en Dumoulin zullen wel grote tegenstand gaan bieden,alles zal er aan liggen hoe zwaar de tour is.
Groot respect voor Wout,die in de vorm van zijn leven is,hopenlijk houd hij die vast ook het volgende seizoen.
En dan komt Remco, we gaan nog veel mooie koersen beleven.
Mathieu zal er na een betere voorbereiding ook weer als vanouds er tegen aan gaan.
Als hij in grote rondes voor het klassement wil gaan, dan moet hij zeker 10 kilo lichter worden,en meer in de bergen gaan trainen,ook de tijdrit vraagt meer aandacht.
Hij zal zich dan ook meer zo niet alles op de weg zijn doelen zetten.Aan zijn talent schort het niet.

de kneet 19 september 2020 om 20:13

Wat een strijd/haat tussen Nederland en België hier altijd. Nergens voor nodig. Toch mooi als we naar topsport kunnen kijken met aan beide kanten goede renners. En dan Roglic die aanvallender had moeten koersen. Ik geloof toch echt niet dat hij Pogacar er dan zomaar af gereden had. Die was gewoon net iets beter. Op waarde geklopt alleen zuur dat het net voor de eindstreep is!

Gilberto 19 september 2020 om 20:21

Je pikt de lui die deze Nederland/Belgie strijd/haat hier telkens weer aanwakkeren er zo uit, ik snap werkelijk waar niet waarom Wielerflits niet optreed tegen deze overduidelijke gevalletjes. Er word hier voor minder gebant…

skylimit 19 september 2020 om 20:22

Ach, Wout welkom in een Nederlandse ploeg, die hebben er een handje van om in de laatste minuten van de wedstrijd de winst nog weg te geven. Ja, ik weet het wij als klein landje winnen ook wel erg veel in een sport op bepaalde momenten, maar dit soort
teleurstellende momenten komen ook erg veel voor en zijn zeer pijnlijk.

Wout heeft voor mijn doen een ontstellend sterke tour gereden. Ik had hem zeker in de bergetappes niet zo sterk verwacht. In dit soort grote rondes met niet teveel finishes bergop en met weinig zware bergetappes met bergen boven de 2.000mtr. heeft hij wel potentie om een top-10 klassement te rijden zonder zich speciaal om te scholen tot klassementsrenners. Gelukkig heeft hij zelf ook al aangegeven zich als renner niet te veranderen.
Hij heeft 2 etappes deze tour gewonnen als zgn. “knecht” dus ik snap al dat gemiep niet dat hij een vrije rol zou moeten hebben of eventueel voor het groen had moeten gaan. Vantevoren was duidelijk afgesprolen wat zijn rol zou zijn.

Morgen kunnen ze proberen hem nog een keer in stelling te brengen nu ze niet met champagne glazen rond hoeven te rijden. Hopelijk kunnen ze het opbrengen om zo de enorme teleurstelling weg te spoelen.

Oblomov 19 september 2020 om 20:32

Ik denk niet dat we Van Aert volgend jaar nog terugzien in de Tour namens JV. 2021 is zijn laatste contractjaar. Hij zal heus wel een fors hoger salaris aangeboden krijgen dan bij Jumbo mogelijk is, door Israel bijvoorbeeld. Dus tegen de tijd dat de Tourselectie moet worden gemaakt, zal waarschijnlijk wel duidelijk zijn dat hij niet gaat verlengen.

Joaquim Agostinho 19 september 2020 om 20:43

Lekker voor “Israel” gaan rijden met hun bejaarde formatie…

oscarito1908 19 september 2020 om 23:02

Hoezo? Van Aert is ook op dit niveau gekomen dankzij Jumbo. Van Eerd zal echt wel wat bijleggen om dit uithangbord te belonen.

Maar zou hem wel een andere rol geven. Gewoon mede-kopman.

bartp25 19 september 2020 om 23:24

WvA gaat nergens heen, ze hebben hem fantastisch ondersteund tijdens zijn blessure, een trainingsprogramma waar hij mede dankzij zijn talent de vruchten van plukt. Deze man gaat blijven/verlengen mark my words

Miko1983 19 september 2020 om 20:33

Geweldig gereden Wout, mag je trots op zijn.
Even bijkomen en dan knallen in de klassiekers.

assen 19 september 2020 om 22:37

Afgezien van die stomme helm vandaag heeft TJV niets fout gedaan. Dit had je niet kunnen voorzien. Achteraf makkelijk praten.

Pogacar de beste renner, schitterend gewonnen.

Het moment waar Pogacar naar de finish rijdt met de koppen van Wouter en Tom in beeld zal moeilijk te kloppen zijn als sportmoment van het jaar.

Gibi 20 september 2020 om 09:15

Kan ook nog het sportschandaal van de eeuw worden.

Headlines

Materiaalzone

Populair