Wout van Aert gaat mee op verkenning WK-parcours

vrijdag 26 april 2019 om 12:20
Wout van Aert gaat mee op verkenning WK-parcours

foto: Cor Vos

Staat Wout van Aert op 29 september aan de start van het WK wegwielrennen in Yorkshire? Wie weet. De Belgische coureur van Jumbo-Visma gaat op 6 mei samen met de Belgische bondscoach Rik Verbrugghe en Oliver Naesen het WK-parcours verkennen. 


Als Van Aert start op het wereldkampioenschap eind september, betekent dat dat hij in ieder geval de eerste crossen van het veldritseizoen zou missen. Op 14 september en 22 september staan in Iowa en Waterloo namelijk al de eerste Wereldbekercrossen op het programma.

Vorig jaar reed de coureur van Jumbo-Visma deze wedstrijden nog wel: destijds eindigde hij in beide crossen op de tweede plaats achter Toon Aerts.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Teejay 26 april 2019 om 12:27

lekker boeiend die crossen. hopelijk staan matje en woutje gewoon aan de start van aankomend WK. ik hoop dat de zege van zondag een eyeopener was voor matje om meer koersen op de weg te gaan rijden.

flitsvolger 26 april 2019 om 13:05

Hoeveel meer wegwedstrijden moet Mathieu (en ook Wout) dan gaan rijden? Voorlopig is een voorjaar en paar wedstrijden later in het jaar voldoende.

Mwielerfan 26 april 2019 om 21:06

Ronde van België, eneco, Yorkshire, Britain zouden kunnen. Verder maakt hij goede kans in plouay, Canada, Parijs tours, Italiaans najaar

EddyB1958 28 april 2019 om 07:35

@Teejay hoe dikwijls moet Mathieu van der Poel in interviews nog zeggen dat hij liever op de mountainbike en de crossfiets rijdt ?

EricV 26 april 2019 om 12:29

Ik dacht dat wva gestopt was met crossen?

Barry Batsbak 26 april 2019 om 12:45

Alleen met crossen winnen.

oscarfreirefan 26 april 2019 om 13:35

@Barry +1

Poeksel 26 april 2019 om 18:40

De Alaphilippe van het veldrijden, alleen kunnen winnen als Mathieu niet meedoet.

west 26 april 2019 om 15:59

GvA, Gibert, Naessen, Wellens, WvA, Teuns, Lampaert, Vanmarcke?

Gebruikersnaam 26 april 2019 om 17:02

Dit zijn vooral renners die erbij kunnen zijn als er iets gebeurt, maar ik zou meer renners meenemen die ook iets willen doen. De Gendt moet je op zo’n parcours altijd meenemen en ik zou Evenepoel ook selecteren, vooral omdat die (nog) bereid is om zich volledig leeg te rijden voor anderen en zeker op dit soort parcours al sterk genoeg is om iets te betekenen. Teuns eruit en ook 1 van die QS-renners. Eventueel ook terug Meurisse selecteren omdat die nog nooit heeft teleurgesteld op een kampioenschap.

België moet de koers niet dragen, dus ze moeten geen 6 helpers meenemen, maar toch wel enkele.

Gilberto 26 april 2019 om 17:44

Schei uit man. Belgie heeft ontzettend veel goede renners, je hoeft echt Evenepoel al niet door te schuiven hoor. De Gendt ben ik het zeker wel mee eens, die neem je echt wel mee lijkt mij.