Wout van Aert blijft verbazen: “Geniet van mijn tijd hier”

donderdag 13 juni 2019 om 16:58
Wout van Aert blijft verbazen: “Geniet van mijn tijd hier”

foto: Cor Vos

Sam Bennett was de grote favoriet om te winnen in Voiron, maar het was Wout van Aert die nog maar eens zegevierde in het Critérium du Dauphiné. De Belg van Jumbo-Visma bleek aan de streep de allersnelste sprinter. “Ik wilde vandaag spurten voor de groene trui, maar ik bleek de snelste”, zo liet hij na afloop weten.

De 24-jarige Van Aert won woensdag al op indrukwekkende wijze de individuele tijdrit, maar vandaag was hij ook nog eens sneller dan topsprinter Sam Bennett. “Ik geniet van mijn tijd hier”, is dan ook zijn logische conclusie. “Het was een lastige finale met veel bochten, maar de ploeg deed het heel erg goed.”

“We wisten dat we vooraan moesten zitten. In de laatste kilometer was het peloton al flink uitgerekt. Ik zat in het wiel van Julian Alaphilippe en wist hem uiteindelijk nog te passeren. Ik reed een goede sprint”, blijft hij bescheiden. De vraag is of Van Aert morgen opnieuw kan winnen in de eerste bergetappe naar Saint-Michel-de-Maurienne.

“Morgen trekken we de bergen in en dan krijgt onze klassementsman Steven Kruijswijk alle steun”, wuift Van Aert dat idee weg. “Het Critérium du Dauphiné is nog niet voorbij.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

DeGroteMolen 13 juni 2019 om 20:22

Of Van Aert kan winnen morgen is de vraag, maar zeker is dat hij in deze vorm lang mee zal kunnen. Jumbo Visma mag zeer content zijn met deze renner.

Niklas 14 juni 2019 om 11:41

En andersom. De professionele begeleiding van TJV betaalt zich bij de meeste talenten dubbel en dwars terug. Een mooie combi dus.

Roberto Chasse-inque 13 juni 2019 om 22:13

Geweldig dit. Van Aert lijkt meer de ronderenner te zijn, Van Der Poel meer een man voor de klassiekers. Beide ontzettend knap natuurlijk maar ik heb een voorliefde voor rondes (Tour de France).

AntoineK 13 juni 2019 om 22:16

Tour de france is zeker een mooie ronde. Maar we moeten van der poel niet onderschatten.

Niklas 14 juni 2019 om 11:43

Lijkt me wat voorbarig om na winst in twee etappes van de Dauphine nu Van Aert als ronderenner te betitelen. Als het dan toch moet neig ik meer naar een vergelijking met Sean Kelly (sorry, het is lang geleden). De Ier was een man van de klassiekers, maar kon ook een klassement in kleine etappekoersen aan. In de Tour won hij een aantal keren de groene trui.

boenk 14 juni 2019 om 11:48

Van Aert lijkt me vooral meer het type Cancellara (met een snuifje Boonen) te zijn, van der Poel meer het type Sagan. Beiden kunnen hetzelfde soort klassiekers aan, maar kunnen niet op dezelfde manier winnen. Sagan zal ook wel meer overwinningen hebben gepakt dan Cancellara, maar dat maakt hem niet noodzakelijk een betere renner (of omgekeerd).

Belkin 14 juni 2019 om 00:31

Laten we vooral genieten van deze klasbakken, zonder ze de hele tijd met elkaar te vergelijken.
Ben vooral verbaasd dat beiden op verschillende onderdelen (sprint, tijdrit, Vlaamse klassiekers en Strade Bianche – AGR) meteen tot de wereldtop behoren in hun 1e of 2e seizoen.

way2go 14 juni 2019 om 09:31

Misschien wel een kanshebber voor de groene trui in de TdF…

Maikel Vennix 14 juni 2019 om 12:17

Denk het niet, tenzij Groenewegen in de eerste etappe al op zijn kokosnoot gaat. Anders zal iedere massasprint de kaart “Groenewegen” getrokken worden. En in mijn ogen 100% terecht, op basis van wat Groenewegen heeft laten zien. Ook al roept Sporza wat anders…

Ik denk dat WvA zich fantastisch heeft gemanifesteerd in de Dauphiné. Goed meegesprint, mooie sprint en tijdrit gewonnen. Maar ik denk niet dat hij een schijn van kans maakt in een massasprint tussen alle topsprinters.

Komende tour gewoon in de sprinttrein van Groenewegen, en een keer meespringen in de overgangsritten. En verder Kruijswijk helpen aan een goed klassement. Krediet opbouwen binnen je ploeg, en dan volgend jaar de zaak opnieuw bekijken….

betonmolen 14 juni 2019 om 12:18

vergeleken met de laatste winter in het veld is het wel duidelijk dat van Aert weer het plezier heeft teruggevonden en hiermee de resultaten. compliment aan de ploeg

Headlines

Materiaalzone

Populair