Wout van Aert: “Blij dat eerste overwinning binnen is”

vrijdag 20 oktober 2017 om 09:18

Wout van Aert is opgelucht dat zijn eerste seizoenszege een feit is. De wereldkampioen moest in iedere wedstrijd waar Van der Poel aan de start stond het onderspit delven. Gisteren, in de cross van Ardooie, waar Van der Poel niet aan de start stond, was het raak. “Ik ben blij dat die eerste overwinning binnen is.”


“Natuurlijk keek iedereen uit naar mijn eerste zege, maar het heeft jammer genoeg tot vandaag geduurd”, zegt Van Aert tegen Sporza. “De manier waarop stemt me hoopvol. Het smalle en heel snelle parcours liet niet echt toe om het verschil te maken. Ik had een goed gevoel en heb het kunnen afmaken.”

“Eens moest dit wel gebeuren. Ik was conditioneel niet slecht, maar botste steeds op een sterkere opponent. Natuurlijk was Van der Poel hier niet en dus was de concurrentie minder. Maar dat is toch mijn fout niet? Ik cross tegen de renners die er zijn en vandaag was ik de beste.”

“De volgende koers is Van der Poel er wellicht weer bij en zal er opnieuw op het scherp van de snee gestreden worden. Ik probeer echter op mezelf te focussen en elke week progressie te maken.”

Dit artikel delen:

18 Reacties

Lalsacien 20 oktober 2017 om 09:35

Hij komt er wel!

tdv21 20 oktober 2017 om 09:36

Nuchtere kijk op de zaken. Of het nu een mindere conditie is, een bovennatuurlijke VDP of beide gewoon zijn eigen ding blijven doen. Chapeau hoor. De meeste zouden al direct naar excuses en oorzaken zoeken. De enigste die dat doen zijn ironische genoeg zijn grootste criticasters.

delgado 20 oktober 2017 om 09:46

Zowel Wout als Mathieu verstoppen zich nooit achter excuses.

Noud89 20 oktober 2017 om 09:52

Toch moet het enorm frustrerend zijn voor een megatalent en geboren veelwinnaar als van Aert om telkens op iemand te botsen heeft die nog net iets meer talent heeft. Achja, hij heeft in ieder geval een super seizoen op de weg achter de rug.

assen 20 oktober 2017 om 10:50

Is Van Aert een geboren veelwinnaar? Verloor hij niet altijd van MvdP in de jeugdcategorieen?

delgado 20 oktober 2017 om 11:06

Tuurlijk is het frustrerend, maar vergeet niet dat Van Aert in de jeugd, als tenger mannetje tegen fysiek meer uit de kluiten gewassen leeftijdsgenoten, altijd heeft moeten knokken voor verre ereplaatsen.

Denk dus dat Van Aert in een mindere periode mentaal beter gewapend is dan een VDP. Maar goed, VDP heeft geen mindere periodes, dus een nadeel is dat niet.

HoofdIsVrij 20 oktober 2017 om 11:20

@Noud89
Wout begon pas echt te excelleren na een groeispurt… Dus eerder een puberende veelwinnaar dan een geboren veelwinnaar.

jan jansen 20 oktober 2017 om 13:58

Edit redactie: niet anti-supporteren.

Col du Bramont 20 oktober 2017 om 14:01

Ook bij de categorie junioren en beloften was zowel op de weg als in het veld VDP beter dan Van Aert. Wat niet wil zeggen natuurlijk dat VDP dus alles ook maar even won. Je kunt nu eenmaal al ben je beste niet alles winnen, in het veld wel makkelijker dan op de weg maar een minder start of dag kan altijd gebeuren.
Van Aert is een talent, maar niet een super talent in de buiten categorie waar VDP zit. Maar hij zal VDP echt nog wel een paar keer dit jaar verslaan.

UrbanSteel 20 oktober 2017 om 14:07

Wout van Aert heeft gewoon gelijk , wie er niets is kan niet winnen en je kan dus ook niet verliezen van renners die er niet zijn.

schipperaar 20 oktober 2017 om 14:10

Groeien doet ie nie meer maar zijn bovenbouw wat versterken a la vdp kan geen kwaad natuurlijk, crossen is duwen en trekken en niet alleen met de benen.

limburgia 20 oktober 2017 om 15:05

Voor de spankracht van het veldrijden zou het beter zijn als er niet altijd
dezelfde renner de wedstrijd wint , ondanks dat ik altijd hoop dat VDP
als eerste over de eindmeet gaat maar dat is een utopie .

denise 20 oktober 2017 om 15:22

Als hij RVV wint is alles vergeten.

sooike 20 oktober 2017 om 15:25

Wout: zaterdag en zondag wel goed je best doen en je niet zo snel neerleggen bij de hegemonie van Matthieu! Beloofd ?

Myridley 20 oktober 2017 om 15:56

Wout komt er wel maar om de spanning terug te brengen zou het misschien beter zijn om de cross met een half uur te verlengen toch zeker met het materiaal en conditie tegenwoordig.

Jan Blokland 20 oktober 2017 om 16:44

Hoe het gaat lopen a.s zondag blijft een beetje koffiedik kijken.
Ondanks dat mijn hart als Nederlander bij Van der Poel ligt hoop ik toch dat Van Aert geen tikkie krijgt. Van mij mag hij zelfs winnen.
Want gaat het zaterdag of zondag weer fout, zou het weleens de mentale genadeklap kunnen zijn. En dat zou voor de spanning voor de rest van het seizoen wel erg jammer zijn. De rest doet leuk mee, maar als één van beide heren even het gas erop zet doen ze alleen maar mee voor plaats drie. Het is overigens wel jammer dat er maar twee renners de dienst uitmaken.

delgado 20 oktober 2017 om 19:24

Jan Jansen snapt volgens mij zelf niet eens wat hij typt. Je betwist dat er een verschil is tussen beide uitspraken, terwijl de redactie je juist tweemaal hetzelfde 'verwijt'. Ja, dan is de redactie dus consequent.