Wout Poels zet zinnen op Waalse Pijl

maandag 29 januari 2018 om 15:54

foto: Sirotti

De Ardennenklassiekers worden dit seizoen opnieuw een belangrijk doel voor Wout Poels. De oud-winnaar van Luik-Bastenaken-Luik vertelt op de site van zijn ploeg Sky dat de Waalse Pijl op zijn verlanglijstje staat.


“Ik wil graag goed zijn tijdens de Waalse Pijl”, aldus Poel. “Ik rijd die wedstrijd graag en ik zou hem heel graag winnen. Maar het is een zware koers. De iconische aankomst op de Muur van Hoei is erg steil. Het is een speciale aankomst en het lijkt mij erg gaaf wanneer ik deze kan winnen.”

Poels nam tot dusver zeven keer deel aan de Waalse eendagsklassieker. Een vierde plaats in 2016 is zijn beste klassering tot dusver.

De Limburger begint aanstaande woensdag tijdens de Ronde van Valencia aan zijn seizoen. “Ik kijk erg uit naar dit seizoen. Ik heb 2017 afgesloten met een sterke Vuelta. Nu is het tijd om weer te beginnen en een paar mooie resultaten te behalen”, geeft hij aan. “De zesde plaats in de Vuelta heeft me veel vertrouwen gegeven. Ik hoop dat ik vaker de kans krijg om het te laten zien in een grote ronde.”

Kopman in Valencia
Poels start in Valencia als kopman. Twee jaar geleden was hij hier eindwinnaar. “Wout is onze kopman en hij gaat proberen om de wedstrijd opnieuw te winnen”, legt ploegleider Servais Knaven uit. “Ik heb hem gezien op Mallorca en hij voelt zich goed. Hij heeft geen problemen en heeft een goede winter achter de rug. Hij is er klaar voor om tot het uiterste te gaan. We hebben meerdere troeven achter de hand, maar Wout is onze kopman”, aldus Knaven. Poels wordt in Spanje vergezeld door David de la Cruz, Vasil Kiryienka, Michal Kwiatkowski, Gianni Moscon, Diego Rosa en Ian Stannard.

29 Reacties

maurits1972 29 januari 2018 om 15:57

Dan zou een schorsing van Froome wel heel mooi uitkomen :)

WernerFranke 29 januari 2018 om 16:02

edit wf: bedankt, aangepast

Nu 2e worden na Valverde en over een paar jaar sta je toch op de erelijst. Ik schat Alaphilippe en Martin wel nog iets hoger in op zo'n aankomst.

Olly 29 januari 2018 om 16:09

Goed in de W.Pijl is ook goed in LBL, tussen de regels door lees ik dan dat hij eigenlijk LBL weer wil winnen. (en welke wielrenner wil dat nu niet:-) )

ShortsNL 29 januari 2018 om 16:22

2018 wordt jouw jaar Wout. Ga ervoor!

molovin 29 januari 2018 om 16:26

Verwacht hij dat Valvderde niet mee doet dit jaar?

josemanuelfuente 29 januari 2018 om 16:37

waarom de lat niet hoger?

dark-knight 29 januari 2018 om 16:54

Zolang Valverde meedoet lijkt dat me onmogelijk. Ook Martin en Alaphilippe zijn niet de makkelijkste om te kloppen op zo’n aankomst.

Bikeage 29 januari 2018 om 17:01

Hij hoeft niet per se te wachten totdat ze met het hele peloton aan die laatste keer van de Muur beginnen hè? Dat zou ook niemand moeten willen, zolang Valverde ook rijdt.

ronddraaien 29 januari 2018 om 17:07

@bikeage
Met UAE voor Martin, Movistar voor die gast, en QSF voor Alaphilippe zijn er volgens mij toch minstens drie grote, sterke ploegen die vol voor een sprintje willen gaan. We weten allemaal hoe veel tijd je in die laatste kilometer nog kunt terugpakken op aanvallers.

MatthiasVDH 29 januari 2018 om 17:09

Wat zeggen Henao, Kwiat en Moscon daarvan?

Merlinappa 29 januari 2018 om 17:14

@ronddraaien
Als je nou een hele sterke Sky trein neerzet rijd je die andere ploegen voor de laatste keer de muur al aan gort.

Bikeage 29 januari 2018 om 17:16

@ronddraaien
Uiteraard zal het zo gaan, dat staat al lang vast. Alleen zullen Martin en Alaphillippe allebei Valverde niet kloppen en daarom zouden UAE en QS misschien ook een andere tactiek moeten toepassen. Laat ze maar aanvallers vooruit sturen die het af zouden kunnen maken en dan Movistar in hun eentje de boel op laten lossen. Ik zou mijn team niet op kop laten rijden zolang Valverde in de groep zit.

Stenalic 29 januari 2018 om 17:19

Vuillermoz en Woods hebben we ook nog… en Teuns. Moet t allemaal nog maar zien, eerst die schorsing maar eens doorvoeren.

marehoek 29 januari 2018 om 17:30

Welke grote ronde gaat Wout rijden?

Mathieu Moller 29 januari 2018 om 17:32

Sky heeft verder met in ieder geval Kwiat en Henao nog twee sterke ijzers in het vuur. Misschien dat Poels dan eerder op pad kan gaan en de rest in het wiel van Movistar kan gaan zitten.

vanSpringel 29 januari 2018 om 18:35

@bikeage..
Precies hoe ik er ook over denk.
Tenzij Movistar in elke ontsnapping een renner mee heeft.

Pieter Peet 29 januari 2018 om 18:44

Valverde wordt dit jaar 38 en komt terug van een zware blessure. Zelfs bij hem zou het langzamerhand toch een keer wat minder moeten gaan worden, dus het is het proberen waard.

Jungle Man 29 januari 2018 om 19:04

Als het (bij sky) dan maar zonder astma medicijnen en andere verdachte pakketjes gebeurt hoop ik dat ie het waarmaakt

TykkeThor 29 januari 2018 om 20:04

Kwiat is volgend jaar op kasseiengewicht dus maakt in de Waalse pijl geen schijn van kans.

EddyB1958 29 januari 2018 om 20:31

ik tip toch eerder op een Dylan Teuns,verleden jaar derde en daarna in enkele rittenkoersen;Wallonië,Polen,Artic Race of Norway;oppermachtig bij aankomsten bergop.

LaurentJalabert 29 januari 2018 om 20:43

De kruimel die over is.

Hensie 29 januari 2018 om 22:08

Kansloze missie, met een Valverde en een peloton dat massaal voor Valverde rijdt…

VerstandOpNul 29 januari 2018 om 23:07

Ik vind dat toch altijd een weinig prestigieuze koers, zo tussendoor even op een woensdagmiddag.. Maar wellicht kijkt het profpeloton daar anders tegenaan..

Ik hoop hem veel in de rittenkoersen van een week te zien, daar lijkt hij toch bij uitstek geschikt voor..

Wheely 29 januari 2018 om 23:28

De Waalse Pijl is een prooi voor Dylan Teuns vrees ik.

Mwielerfan 29 januari 2018 om 23:37

Als hij het beste uit zijn cariere wil halen moet hij een Spaans programma rijden met misschien nog tirreno emilia ardennen erbij. Daar zijn allemaal steile aankomsten waar hij onregelmatig soms opeens bij de wereldtop hoort.
Verder is huy net te lang/steil voor kwiatkowski. Zijn max lag tot nu toe bij strade bianchi sienna en cauberg. Lbl zie ik hem wel winnen en samen met valverde martin nibali favoriet voor wk.
Daarnaast gaan alle ploegen met goede renners misschien hun plan b renner op pad sturen maar iedereen wacht tot laatste beklimming. Sorry maar dat is nu eenmaal wp. Champagne elyssee wordt ook een sprint hoeveel je ook op een vino scenario hoopt.

  • 1
  • 2