Wout Poels: “Volgend jaar ben ik weer in de Tour”
maandag 30 juli 2012 om 23:03 Volg in Google

Wout Poels: “Volgend jaar ben ik weer in de Tour”

foto: Sirotti

Het gaat inmiddels weer wat beter met Wout Poels. De Limburger was in de openingsweek van de Tour tijdens de rit naar Metz het grootste slachtoffer en moest twee weken op de intensive care verblijven. Inmiddels is hij terug thuis. Hoewel hij pas over enkele weken weer kan fietsen, kijkt hij vooruit. “Volgend jaar ben ik weer in de Tour,” vertelde hij tegen RTL Nieuws.

Zijn conditie is hard achteruit gegaan. “Ik was best geschrokken toen ik me bedacht dat ik twee weken eerder nog koersen van 200 kilometer fietste en in het ziekenhuis nog geen 10 meter kon lopen. Gelukkig kom ik nu de trap weer zelf op, al gaat dat wel in een versnelling lager,” geeft hij aan.

Poels zal de komende weken rust moeten houden. Pas over enkele weken kan hij zijn training hervatten.

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster