Wout Poels draagt overwinning op aan Chris Froome

zaterdag 15 juni 2019 om 17:46
Wout Poels draagt overwinning op aan Chris Froome

foto: Cor Vos

Wout Poels heeft zijn overwinning in de koninginnenrit van het Criterium du Dauphiné opgedragen aan Chris Froome, die momenteel met meerdere botbreuken in het ziekenhuis ligt. “Deze is voor Chris”, vertelt de Nederlander in het flashinterview na afloop. “Ik hoop dat Froome heeft gekeken.”

“Deze overwinning is heel mooi, zeker na deze week”, vervolgt Poels. “Ik hoop gewoon dat Chris sterk blijft en dat hij nog sterker terugkomt. Zelf voelde ik me de hele dag sterk, al voelde ik me in de laatste vijf kilometer minder. In de laatste kilometer probeerde ik het toch nog en kwam ik over iedereen heen. Het voelt heel goed om hier te winnen, het team heeft geweldig werk voor me geleverd.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

tvm 15 juni 2019 om 18:11

Grande Poels!
Jouw schrijf ik op voor deze tour. Laat ze maar kijken naar Bernal en Thomas.

Jean Dumas 15 juni 2019 om 18:23

Moet ie wel de sterkste zijn op Planche des Belles Filles.

trickstuff 15 juni 2019 om 18:40

Wout heeft praktisch zijn halve carrière al opgedragen aan Chris Froome.

djoriana 15 juni 2019 om 19:02

Mooi gebaar
Wout weet als geen ander wat Chris doormaakt. Hij heeft er jaren geleden misschien nog wel slechter bij gelegen als Chris nu

rennerske 15 juni 2019 om 21:55

Vermoeiend gebaar ook, dat opdragen van overwinningen aan kromgetrokken opa’s, ter ziele gegane huisdieren en aan de drank geraakte oud-collega’s. Maar ok, ook wel weer een beetje vertederend.

assen 15 juni 2019 om 21:39

Als eerbetoon aan Froome wint ie de Tour. ;-)

DeGroteMolen 15 juni 2019 om 21:41

Wout moet deze vooral opdragen aan zichzelf.

sooike 15 juni 2019 om 23:25

Wat is er mis met zijn eigen eerbetoon aan Froome? Hij was er bij toen Froome tegen die muur klapte, kwam zelf nog niet eens zo lang geleden half dood uit de koers en weet dus als geen ander wat het is om te revalideren. Waarom moet zijn eerbetoon dan weer belachelijk worden gemaakt? Dat is toch nergens voor nodig. Toon eens wat meer respect man !

BenderBeach 16 juni 2019 om 09:24

Prachtig en hij meent het ook, dat maakt het extra mooi. Ervaringsdeskundige en gevoelsmens gecombineerd met ijzersterk fietsen #forfroome

vanSpringel 16 juni 2019 om 09:50

Froome is toch niet dood ?

Wheely 16 juni 2019 om 10:07

Chris Froome is still alive!