WK 2022: Demi Vollering niet gestart in wegwedstrijd

zaterdag 24 september 2022 om 05:55
WK 2022: Demi Vollering niet gestart in wegwedstrijd

foto: Cor Vos (archief)

Een nieuwe tegenslag voor de Nederlandse selectie op het WK in Wollongong. Demi Vollering is niet van start gegaan in de wegwedstrijd voor vrouwen. De schaduwfavoriete heeft positief getest op corona en kan daardoor niet deelnemen.

Na de zware val van Annemiek van Vleuten (die wél gestart is in de wegrace) in de Mixed Relay is de absentie van de 25-jarige Vollering een nieuwe tegenvaller.

Opvallend is dat Vollering al afgelopen donderdag positief testte. Het feit dat ze niet zou kunnen starten heeft de Nederlandse selectie met succes weten stil te houden tot de start van de wegwedstrijd.

“Ik voel me ongelooflijk verdrietig om het WK wielrennen te moeten missen”, laat Vollering op Twitter weten. “Ik voelde me zo goed, voelde me zo sterk en gezond. Maar donderdagochtend werd ik ziek wakker. Ik deed een sneltest en die was positief. Alle teamgenoten van de KNWU wens ik al het beste”, sluit ze af.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Posterix 24 september 2022 om 07:10

Ik denk dat deze afmelding minder ongunstig is dan de val van Van Vleuten. Vollering heb ik nog nooit kunnen betrappen op iets voor een ander doen en dat is toch wat bij de Nederlandse dames nodig is. In ieder geval voor Vos heel gunstig, lijkt mij.

3
Het Luipaard van Lent 24 september 2022 om 07:02

Wie zal er bij de mannen niet starten morgen?

1
Sijbrands 24 september 2022 om 16:27

Mick van Dijke had ook covid…

0
platteprijs 24 september 2022 om 07:42

@redactie is Nederland het enige land met DNS door corona?

0
Cornelius 24 september 2022 om 07:58

Christina Schweinberger en Kathrin Schweinberger.

Kathrin: „so it really took me 2.5 years and a trip to australia to catch covid…”

3
Bimbo Visma 24 september 2022 om 09:55

Waarom komt dit nu pas naar buiten? Of klopt het niet dat ze donderdag al positief was?

0
Cornelius 24 september 2022 om 13:20

Niet bekend gemaakt om de tegenstanders te kunnen verrassen?

0
De Dikbilgorgel van Dorestad 24 september 2022 om 15:18

Als ze donderdag positief was, had ze vandaag toch negatief kunnen testen zonder klachten?

0
Cornelius 24 september 2022 om 15:46

“… donderdagochtend werd ik ziek wakker.”

Ze had dus klachten. Die zijn niet in 1½ dag weg.

0
De Dikbilgorgel van Dorestad 24 september 2022 om 15:53

Vaak genoeg wel, zoals bijvoorbeeld bij Ayuso in de Vuelta.

-1
De Dikbilgorgel van Dorestad 24 september 2022 om 15:18

Een Belgische schijnt de wegrit hoestend en proestend te hebben afgelegd, dus ik verwacht nog wel wat positieve dames komende week.

0
De Dikbilgorgel van Dorestad 24 september 2022 om 15:45

edit wf: dergelijke bijdragen mag je achterwege laten

0