WK 2015: De Marchi, Guarnieri en Sbaragli vallen af bij Italië

donderdag 17 september 2015 om 17:32
WK 2015: De Marchi, Guarnieri en Sbaragli vallen af bij Italië

Alessandro De Marchi - Foto: Sirotti

De Italiaanse bondscoach Davide Cassani heeft na afloop van de Coppa Bernocchi zijn voorselectie voor de wegwedstrijd van het WK teruggebracht tot elf renners. Van een eerdere voorselectie van veertien renners zijn drie man afgevallen. Alessandro de Marchi, Jacopo Guarnieri en Kristian Sbaragli blijven thuis.


De Italianen mogen in Richmond aantreden met negen renners, maar reizen met deze selectie af naar de Verenigde Staten. Cassani zal pas op het laatste moment beslissen welke twee renners er moeten toekijken.

Voorlopige selectie Italië voor WK in Richmond – Wegrit (27 september)
flag-it Daniele Bennati (Tinkoff-Saxo)
flag-it Sonny Colbrelli (Bardiani-CSF)
flag-it Fabio Felline (Trek Factory Racing)
flag-it Vincenzo Nibali (Astana)
flag-it Giacomo Nizzolo (Trek Factory Racing)
flag-it Daniel Oss (BMC)
flag-it Salvatore Puccio (Sky)
flag-it Manuel Quinziato (BMC)
flag-it Matteo Trentin (Etixx-Quick-Step)
flag-it Diego Ulissi (Lampre-Merida)
flag-it Elia Viviani (Sky)

Dit artikel delen:

17 Reacties

Nick Nuyens 17 september 2015 om 17:40

Twee ritwinnaars van de vuelta? Toch opvallend.

Christian 17 september 2015 om 17:40

Zo motiveer je die Italianen wel bij hun thuiskoersen.

batchieboy 17 september 2015 om 17:41

De marchi toch wel verrassende afvaller.

foxy1996 17 september 2015 om 17:43

Waar is Davide Rebellin?

Sagan=hulk 17 september 2015 om 17:44

Het is wel beestig moeilijk om een Italiaanse selectie te maken. Je hebt zeer veel halve afwerkers die ongeveer even goed zijn. (Felline, Sbaragli, Nizzolo, Colbrelli…) en dan zijn al die knechten ook nog eens van hetzelfde niveau. Persoonlijk had ik Sbaragli en De Marchi zeker bij de laatste 11 gehouden, maar dit zijn zeker 11 goede renners.

Myname 17 september 2015 om 17:54

Gokje voor de laatste afvallers? Colbrelli en … Oss/Puccio? Maar dan zal je wel heel veel speerpunten hebben.

lopje1 17 september 2015 om 18:00

Oss, die gaat echt wel.. heeft een fantastisch voorjaar gereden.

Dayer Quintana 17 september 2015 om 18:02

@Foxy
Dat zeg je waarschijnlijk om te lachen maar hoe die kerel nog altijd rondrijdt zou dat nog steeds een dikke outsider zijn voor mij.

123poetertjes 17 september 2015 om 18:07

Als ik die foto zie zou ik het niet aangedurfd hebben om Ale weg te sturen.

Laatste man 17 september 2015 om 18:11

Guernieri is logisch. Kan prima op dit parkoers, maar Kristoff is zijn kopman ;) Sbaragli is denk ik wat minder dan Nizzolo of Viviani, zeker qua afstand. De Marchi is een pracht coureur, wellicht vermoeid na de Vuelta?

Miller 17 september 2015 om 18:29

Was het de laatste vrijdag of zaterdag waar De Marchi probeerde om de koploper bij te halen? Daar zag je al de vermoeidheid. Een Frisse De Marchi had daar toch sterker geweest.

ValverdeBassoNibali 17 september 2015 om 18:46

Hij reed achter een ontketende en beresterke Plaza aan. Sagan ook niet meenemen naar het WK dan? Hem lukte het ook niet Plaza terug te halen in de Tour…

Greg4ever 17 september 2015 om 19:01

Ik mis Bonifazio. .. Heeft een sterke sprint en kan ook lang mee … Oss zal knechten of mee in de ontsnapping… Nibali voor de ultieme aanval en Nizzolo en Colbrelli voor een top 10 plaats in de sprint…

obikliki 17 september 2015 om 19:03

Viviani en Puccio vallen nog af denk ik.
Geef Viviani geen kans op dit parcours.

Abdoe 17 september 2015 om 20:41

Opvallend dat Viviani en Nizzolo er nog bij zitten; komen beiden nog geen verkeersdrempel over dit jaar.

heuvelcolombia 18 september 2015 om 09:28

Logische afvallers tot nu toe.
@Laatste man, dat weet ik nog niet hoor. Nizzolo en Viviani hebben denk ik meer moeite met de afstand dan Sbaragli. 20e in de AGR is niet verkeerd.

chi666 18 september 2015 om 10:17

Benatti was toch te moe?