Winnende Cees Bol: “Over een rode loper naar de finish”

woensdag 20 maart 2019 om 17:40

foto: Cor Vos

Met zijn zege in Nokere Koerse veegde Cees Bol de nul weg voor Team Sunweb dit seizoen. In de sprint op de Nokereberg bleef hij Pascal Ackermann voor. “Het waren geen gemakkelijke weken de laatste tijd voor Sunweb door veel harde valpartijen. Ik ben dan ook heel blij dat ik nu voor het goede nieuws mag zorgen.”

Bol profiteerde optimaal van het ploegwerk van Sunweb in aanloop naar de Nokereberg. “Max Walscheid en Asbjørn Kragh Andersen had ik voor me. Zij deden het supergoed. Ik reed over een rode loper naar de finish. Alle lof ook aan hen, dit was echt een teamprestatie. Ik ben ben heel blij dat ik het mocht afmaken. De laatste vijftig meter was de sprint van de stervende zwanen.”

Voor Bol is dit tevens zijn eerste profzege. “Supergaaf om te winnen natuurlijk. Dit geeft heel veel voldoening, echt superleuk. Hopelijk kan ik het seizoen goed verder doen.”

Dit artikel delen:

13 Reacties

master-pieter 20 maart 2019 om 17:43

Rode loper inderdaad. Beetje een hele domme Actie van Walscheid. Laat hem zelf gaan sprinten als hij geen lead out Kan geven

chasse patat 20 maart 2019 om 17:45

Die verzorger roept dat hij 1000 euro op Cees heeft ingezet. Ik zag dat Cees 67x zijn inzet heeft verdubbeld. Nog een winnaar!!!

koos verrek 20 maart 2019 om 17:50

Netjes!

the student 20 maart 2019 om 17:51

Die verzorger moet zijn mond houden. Anders verdenken ze hem van complot theorien en gokken met voorkennis.

xistnc 20 maart 2019 om 21:40

In België word je daarvan vrijgesproken.

Jean Dumas 21 maart 2019 om 09:43

Dat voelen ze aan de tonus op de benen.

the student 20 maart 2019 om 17:52

Als hij met rode loper bebloede kasseien bedoelt heeft hij wel gelijk.

madeinstars 20 maart 2019 om 18:25

Iedereen die Walscheid de schuld geeft: Dit gebeurt in elke sprint. Is gewoon domme pech.

xistnc 20 maart 2019 om 21:41

Ja. Maar de manier waarop en de mate waarin er vertraagd wordt, verschilt per sprint. Vandaag was het erover. Met een logisch bloedbad tot gevolg. Vandaar die rode loper.

erikvoncken 20 maart 2019 om 18:44

“Hopelijk kan ik het seizoen zo verder doen.” Bijzondere uitspraak voor een Nederlander :p

VerstandOpNul 20 maart 2019 om 21:33

Hij zou zijn woorden wat zorgvuldiger kunnen kiezen..
Overwinning met een smet wat mij betreft..

wulu 21 maart 2019 om 08:43

Wat een gejank hier allemaal over MVP, het is vervelend voor hem. Maar Sunweb heeft hier niks gestolen of fout gedaan tov de winst van Bol!

2x een renner die Nokere achtereen wint uit de opleidingsploeg van SEG racing, BAM!

Jean Dumas 21 maart 2019 om 09:42

Respect. Veel te weinig aandacht gekregen na het gestuiter op Nokereberg.
Zelfs Renaat en José wisten het pas toen Mathieu al in de ambulance werd getakeld.