‘Winnaar’ Roglic: “Jammer van die valpartij”

dinsdag 14 mei 2019 om 19:31
‘Winnaar’ Roglic: “Jammer van die valpartij”

foto: Cor Vos

Primož Roglič was al de trotse leider in de Giro d’Italia, maar de Sloveen wist vandaag zijn voorsprong verder uit te breiden. Dit kwam echter door een massale valpartij in de finale naar Frascati. “Dat is jammer”, zo laat de Sloveen na afloop weten. “De Giro is echter verre van over.”


Waar Tom Dumoulin een tweede Girozege mag vergeten, mag Roglič nog altijd dromen van zijn eerste eindzege in een grote ronde. Sterker nog: de renner van Jumbo-Visma heeft nu nog meer voorsprong op zijn belangrijkste concurrenten. Zo verloren Simon Yates, Miguel Ángel López en Vincenzo Nibali zestien seconden op Roglič.

“De etappe was verre van eenvoudig”, zo blikt de klassementsleider terug. “Het was een nerveuze rit. Je moest echt constant op je hoede zijn. Alle klassementsrenners wilden van voren rijden, waardoor het een constant gevecht was voor positie. De ploeg heeft vandaag echter perfect gewerkt.”

In het klassement heeft Roglič nu een voorsprong van 35 seconden op Yates, terwijl Nibali en López al respectievelijk 39 en 44 seconden moeten toegeven. “De Giro is echter verre van over”, zo stelt de leider. “Er gebeurt elke dag wel iets, dus we moeten onze focus behouden.”

Dit artikel delen:

19 Reacties

Romāns Vainšteins 14 mei 2019 om 19:36

Gewoon een prima valpartij voor hem met een leuk aantal seconden als bonus en een concurrent er helemaal uit.

Paul1963 14 mei 2019 om 20:58

Jouw cynisme is onverteerbaar. Heb je niets beters te doen?

Borsje 14 mei 2019 om 19:36

Chique van hem dat ie niet meesprintte. Echte klasse.

Marcel1112 14 mei 2019 om 19:41

Wat een onzin. Roglic had deze etappe natuurlijk moeten winnen.

Romāns Vainšteins 14 mei 2019 om 19:44

Mocht ie echt de gentleman uitgehangen hebben (waar ik geen moer van geloof) zal ie daar eerder vroeg dan laat goed van genezen worden. Als potentieel rondewinnaar een eigenschap waar je meteen van af moet, beetje sportieve blabla voor de buhne misschien maar van binnen gewoon 'yes! dat was ik niet'

Ab Normaal 14 mei 2019 om 19:46

Waarom chique?
Hij heeft de valpartij niet veroorzaakt, niet als een malle op kop gereden maar gewoon meegereden, dat kun je hem niet verwijten.
Hij doet niets verkeerd en had gewoon voor de overwinning kunnen gaan.
Blijft een etappezege natuurlijk.

Joachim Agostinho 14 mei 2019 om 21:01

Borsje 14 mei 2019 om 19:36
Zodra er gevallen wordt zal iedere ploegleider in de oortjes schreeuwen: “RIJDEN”!!
De een zijn dood is de ander zijn brood. Om nu van Roglic een heilige proberen te maken is onnodig en lachwekkend!

bartp25 14 mei 2019 om 19:46

Denk dat dit een perspraatje is. Hij zal van binnen blij zijn met de tijdwinst maar dat ga je natuurlijk niet verkondigen. Al zie ik hem wel als een sportieve renner.

koos verrek 14 mei 2019 om 20:56

Oei wat erg vind ie ’t dat dumo op ze plaat ging.. Blabla

VerstandOpNul 14 mei 2019 om 21:03

Tja, één van de concurrenten heet Nibali, waarvan je weet dat hij altijd zou profiteren als het andersom was geweest..

Rendo 15 mei 2019 om 11:27

Anderzijds klaagt die Nibali ook niet als de tegenstand dit doet.

TrEb 14 mei 2019 om 22:14

Volgens mij ook hulde voor Leezer die Roglic goed voorin het peloton hield.

sjoerdvangeelen 14 mei 2019 om 22:20

Die heeft zn selectie gelijk waargemaakt

Wheely 14 mei 2019 om 22:37

Bernal en Dumoulin zijn al kwijtgespeeld nog voor het echte werk gaat beginnen. Yates, Nibali en Lopez op gepaste achterstand. Je kunt er slechter voorstaan.

irriducibili 14 mei 2019 om 23:30

Nog enigszins geluk gehad want reed vaak zat niet op de voorste posten van het peloton. Vaak in het voorste gedeelte, maar van de laatste 40km die ik heb gezien ook veel achter de treintjes van Yates en Borah.
Vlak voor de val nog naar voren gereden door Leezer, anders had ie er ook bij kunnen liggen.

De ploeg doet prima werk. Maar niet zó heersend op kop als een sky (ineos) of movistar zou doen met de leiderstrui in de ploeg, namelijk altijd vooraan tot de laatste 3 km

Pelsluis 15 mei 2019 om 00:56

Het leek me wel heel erg duidelijk. Al ging het wel via z’n oortje want eerst reed ie nog mee maar van ene moment op het andere hing ie achteraan. Hij praatte ook met anderen. Carapaz en Ewan gingen hun eigen gang….. de laatste na een aarzeling. Als Roglic had meegedaan was ie min. 2e geworden.

Jean Dumas 15 mei 2019 om 02:04

Het is als de Tour met al die favorieten. En het Italiaanse stratenpatroon is er nog minder geschikt voor dan het Franse. De meeste ‘winnaars’ zaten alleen voorin terwijl Katusha en Sunweb collectief onderuit gingen. Er was geen ruimte meer voor hele ploegen.

FritsvanHoefelen 15 mei 2019 om 08:43

Snap dat ie zoiets wil zeggen, maar hij was een van de eerste die doortrok.

Pelsluis 16 mei 2019 om 12:23