Wilco Kelderman vermoeid maar strijdvaardig: “Hoop op een paar mooie kansen”

dinsdag 16 juli 2019 om 13:40

Hoe gaat het met Wilco Kelderman? “Moe”, lacht hij. “Maar op zich wel goed”, voegt hij er meteen aan toe. De renner van Team Sunweb is, net als veel van zijn collega’s, blij met een rustdag. “Ik hoop dat deze rustdag mij goed doet.”

Voor Kelderman verloopt de Tour voorlopig met ups en downs. Het hoge niveau en de verstoorde voorbereidingsperiode (nekwervel gebroken) weerhouden hem tot nu toe van een topprestatie.
Maar de 28-jarige renner blijft strijdbaar. In de tweede Tourweek wil hij proberen met een vroege vlucht mee te springen. “Er zitten mooie ritten tussen. Wij zijn hier met een vrijbuitersploeg en als het kan proberen we mee te zitten. Ik hoop op een paar mooie kansen.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

19 Reacties

krypton 16 juli 2019 om 14:01

Donderdag lijkt me vrij ideaal voor een ontsnapping. Wat mij betreft zeker 95% kans op winst vanuit de vlucht zo’n dag voor twee loodzware dagen (tijdrit en etappe naar de Tourmalet).

Jean Dumas 16 juli 2019 om 14:28

Mee eens.

Tuubke 16 juli 2019 om 15:32

De kans lijkt groot, maar de concurrentie zal gigantisch zijn. Schrijf de usual suspects voor de vroege vlucht alvast maar op.

limburgia 16 juli 2019 om 17:52

Het Web hangt helaas voor de Sun .

Marik 16 juli 2019 om 14:18

Kansen moet je zelf creëren Wilco, kom op ouwe reus!

Teejay 16 juli 2019 om 14:30

Gaat Wilco de Vuelta rijden? dan zou de tour wel een goede voorbereiding zijn, verwacht er verder niks van deze tour

52voor11achter 16 juli 2019 om 14:57

Even een kleine reminder: die kerel heeft dit jaar zijn nek gebroken.

Ik zou ook vermoeid zijn. Het feit dat hij meefietst vind ik al heel knap.

skylimit 16 juli 2019 om 15:36

Kansen deze week nihil volgens mij.
Morgen sprinten vermoedelijk, dan een bergetappe met afdaling, niet de specialiteit van Kelderman. Tijdrit – geen kans met zijn huidige vorm.
Daarna aankomst op de Tourmalet – korte etappe – voor de toppers.
Zondag een nihil kansje.

sooike 16 juli 2019 om 15:36

Nek gebroken? Niet overdrijven…was een ernstige kwetsuur maar geen nekbreuk.

Pseudo Niem 16 juli 2019 om 15:47

Ja WF, het geen nekbreuk. Het was een gebroken nekwervel.

Tis gewoon een jankert die Kelderman. Gelukkig ben jij wel een held.

Rhohan 16 juli 2019 om 15:50

Fijn dat jij, als behandelend arts van Wilco, hier nog even verduidelijkend komt optreden. Nekbreuk zou inderdaad levensbedreigend zijn, maar met zo’n dikke scheur in je wervel en gebroken sleutelbeen moet je gewoon niet zeuren

52voor11achter 16 juli 2019 om 15:51

‘neck vertebrae fracture’

Als je wervels in je nek breekt dan breek je je nek. Dat is inderdaad een ernstige kwetsuur.

Binda 16 juli 2019 om 18:30

Kelderman had een gebroken nekwervel. In het Nederlands heet dit ook wel een nekbreuk. Misschien ben je in de war met dwarslaesie, maar dat is iets anders en inderdaad een stuk ernstiger.

woutersluis 16 juli 2019 om 15:52

Hij heeft een nekwervel gebroken, wat moet je in jouw boek breken om je nek te breken? Je arm?

sooike 16 juli 2019 om 16:00

Dus een ruggewervel breken is een gebroken rug? Sorry, ik wist dat niet ….

woutersluis 16 juli 2019 om 16:04

Yes, dat klopt

gasopdelollie 16 juli 2019 om 22:21

Kelderman denkt al 5 jaar lang in allerlei problemen en beperkingen. Was ooit een zeer groot talent, maar maakte de belofte nooit waar. Ik twijfel aan zijn mentale weerbaarheid en hardheid voor een ronde van 3 weken. Dit jaar had hij natuurlijk zeer veel pech met zijn val… maar een mental coach lijkt geen overbodige luxe voor hem.

Deel Koeper 16 juli 2019 om 23:17

Blijft toch een volbloed klassementsrenner, heeft wat weinig wapens om als rittenkapende vrijbuiter te worden uitgespeeld, maar goed, je weet maar nooit. Zelfs Jurgen Van den Broeck won ooit eens een ritje op WT-niveau.

Jean Dumas 17 juli 2019 om 10:12

Lijkt mij dat ie mentaal niet voluit kan gaan, omdat ie geen klassement rijdt. Dan moet je omdenken in je brein en proberen een mooie vluchtgroep uit te kiezen waarin je slim en zuinig koerst, misschien zelfs de koers ondergaat en dat kleine kansje pakt. Daar leer je veel van, zo’n finale rijden.