Kelderman over opgave: “Het voelde alsof er een rem op zat”

maandag 22 juli 2019 om 11:22

Wilco Kelderman kondigde vandaag aan dat hij de strijd staakt in de Tour de France. Superbalen vindt hij het, maar gezien zijn fysieke ongemakken wel de beste beslissing. “Het voelde de afgelopen dagen alsof er een rem op zat. Dan fiets je daar in de bus mee rond en daarvoor ben ik hier niet”, vertelde hij voor de camera van WielerFlits.


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

9 Reacties

Rebellin 22 juli 2019 om 11:57

Zat er maar eens een keer een rem op zijn fiets.

oscarfreirefan 22 juli 2019 om 12:01

Die ontbreekt zelden in tegenstelling tot jouw gevoel voor humor

oscarfreirefan 22 juli 2019 om 12:00

Veel succes Wilco en een heel snel herstel toegewenst. Ik hoop dat je weer snel op een fantastisch niveau komt

Kelder is de Man 22 juli 2019 om 12:03

Succes Wilco!!

Camera mss iets van de interviewer af. Zo lijkt het alsof hij in de camera kijkt.

girardengo 22 juli 2019 om 12:13

Een ding is wenselijk: eens een jaar zonder tegenslag. En trek je niks aan van negatieve kritieken!

Haanaf 22 juli 2019 om 13:01

Het is natuurlijk makkelijk om kritiek te leveren. Toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat zijn ster de laatste jaren toch minder fel is gaan schijnen. Waar hij enige jaren geleden (2012-2014) toch werd gezien als de Nederlandse klassementsrenner voor de toekomst, is hij hierin voorbij gestreefd door Dumoulin en Kruiswijk.

Laten we hopen dat de puzzelstukjes voor hem eens een keer in elkaar vallen. Hij is per slot van rekening pas 28.

Reus 22 juli 2019 om 13:43

Blijf het pijnlijk vinden om te zien hoe zoveel talent zo vaak geblesseerd is.

Misschien toch maar een winter met de jonges mee het veld in om wat zekerder in het stuursere te worden… Gezien de prestaties van de crossers op de weg is met de trainingsopbouw ook niks mis..

deux-vitesse 22 juli 2019 om 13:50

Benieuwd idd wat ze aan training doen om dit zwakke punt wat te verbeteren.
Verder moeten we deze jongen ook maar accepteren zoals ie is en waardering hebben voor wat ie wel laat zien

Vlinder 22 juli 2019 om 19:56

Vooral met je laatste zin ben ik het erg eens. Er wordt zo vaak gesproken over dat hij ‘het’ niet waar kan maken. Terwijl ik denk; wat is ‘het’? Het zijn verwachtingen en in verwachtingen gaan mensen altijd uit van een vlekkeloos of normaal verloop. Maar een wieler- of welke andere carrière dan ook verloopt niet altijd vlekkeloos. Net zoals het gewone leven. De ene persoon komt in zijn leven nu eenmaal meer hobbels en bobbels tegen dan de ander. Zo maakbaar is het allemaal niet. Waardering en respect zijn bij hem echt wel op zijn plaats. Daarnaast telkens maar de come-back maken, zoveel teleurstellingen verwerken. Dat wordt echt wel heel vaak onderschat.