Wilco Kelderman: “Mijn benen voelden vandaag heel goed aan”

Wilco Kelderman: “Mijn benen voelden vandaag heel goed aan”

foto: Cor Vos

Het was een lange en zware dag naar Roccaraso, stelde Wilco Kelderman vast na de negende rit van de Giro d’Italia. “Vooral op het einde waar het erg koud was.” Maar door een sterk eindschot rukte de kopman van Team Sunweb wel op naar de tweede plaats in het klassement.

“Mijn benen voelden vandaag heel goed aan”, constateerde Kelderman na afloop. “De ploeg gaf me veel vertrouwen en op de voorlaatste klim hadden we nog steeds acht man. We waren in staat om een ​​heel goede positie vast te houden en in het laatste deel voelde ik me erg goed. Ik begon mijn sprint met ongeveer 400 meter te gaan en ging gewoon voluit naar de streep om te kijken of ik wat verschillen kon maken.”

Hij had evenwel nooit het roze in gedachten. “Het was gewoon te kort voor de aankomst om een gaatje te slaan dat groot genoeg was. Ik ben echt blij met het gevoel nu en dat is het belangrijkst. We bekijken het van dag tot dag, we smeden plannen en we gaan zien wat er de komende weken mogelijk is. De ploeg heeft geweldig werk geleverd en Jai (Hindley, red.) was ook supergoed, dus ik denk dat we tevreden kunnen zijn en een goede rustdag kunnen hebben.”

Dit artikel delen:

26 Reacties

rennerske 11 oktober 2020 om 18:10

Het is nu of nooit meer Wilco!!!!

Spirit 11 oktober 2020 om 18:15

Hopen dat hij deze vorm kan vast blijven houden de hele Giro, dan kan het nog leuk worden voor hem en voor ons

Wildebert 11 oktober 2020 om 18:16

Lekker uitrusten, beetje keuvelen met Sam, lekker koffie drinken en genieten van deze positie.

Kelder is de Man 11 oktober 2020 om 18:34

Dat lijkt me een heel relaxed stel samen.

Erik33 11 oktober 2020 om 18:32

Beetje hulp van bora dan komt het allemaal goed.

tdola 11 oktober 2020 om 18:47

Jammer als kelderman zo goed is, dat sunweb defensief koerst en nauwelijks initiatief neemt. Hij had hier voor de overwinning en. Bonis kunnen sprinten….

jooprioolpijp 11 oktober 2020 om 20:52

Sparen, sparen, sparen. Sunweb moet die trui nog helemaal niet. Dat hoeft pas in Milaan – of wanneer de boel stopgezet wordt…

klimmer99 11 oktober 2020 om 18:57

Hoop dat Wilco standvastig blijft, gun het hem.

La Primavera 11 oktober 2020 om 19:02

Wilco Kelderman bestaat!

de winnaars 11 oktober 2020 om 19:13

Doe dan verdorie wat meer , je bent veel beter dan jezelf denkt ….go Wilco je kan op zeker de giro winnen

Kelder is de Man 11 oktober 2020 om 19:19

Denk dat die laatste klim, als klassementsman, heel lastig was om weg te komen icm de harde wind. Secondjes geprokkeld in de laatste kilometer richting roze en hopen dat de hele Giro kan worden afgemaakt.

Groetjesaandevoetjes 11 oktober 2020 om 20:25

Als Sunweb de koplopers had teruggepakt had Wilco de rit + boni’s wellicht kunnen winnen. Ik denk dat dewinnaars dat bedoeld.

Olly 11 oktober 2020 om 19:31

Hou vast Wilco, ik hoop en duim dat het zo blijft. Dan staat er iets moois te gebeuren.

Maglia Rosa 11 oktober 2020 om 19:43

Wilco gaat deze Giro niet winnen. Op dit moment is hij misschien de beste in koers, maar profiteert daar simpelweg te weinig van. De eerste helft van de Giro is kinderspel wat betreft de tijdsverschillen. In de slotweek moet je bij de beste 3 bergop zitten om te kunnen winnen. Dat wordt lastig als je dan al 2 weken top bent. Nibali en Kruijswijk zullen er in de derde week staan en dan hoeft Wilco maar 1 iets mindere dag te hebben en hij is een paar minuten kwijt.

Fast Freddy 11 oktober 2020 om 19:51

Of het glas is halfvol en Wilco blijft goed tot en met het einde….

RetroRoel 11 oktober 2020 om 21:38

In de derde week gaan nog wel wat hoogtemeters geschrapt worden ivm sneeuw. Ik verwacht dat deze giro in de tijdritten beslist gaat worden, hoewel ik daar niet op hoop.

KnightBiker 11 oktober 2020 om 21:46

Als Wilco alla Yates nu gaat profiteren van zijn goede vorm dan loopt hij tegen de 3e week tegen een muur: als de laatste berg etappes min of meer doorgaan dan gaat er met minuten gegooid worden.
Nu nog even een tijdje DeCeuninck de kastanjes uit het vuur halen is het beste wat ze nu kunnen doen.

Michelangelo 11 oktober 2020 om 19:58

Almeida zag op het laatste stukje wel heel bleekjes.

Als hij wat eerder aan zijn klus begonnen was, dan denk ik dat hij nu met het roze om zijn schouders had kunnen staan.

Spake Breekerd 11 oktober 2020 om 22:20

Er van uitgaande dat de Giro gewoon verder gaat deze week, is dit toch perfect? Laat Almeida en zijn ploeg maar opbranden. Roze telt alleen na 3 weken

La Primavera 12 oktober 2020 om 00:38

Almeida blijft nu praktisch t/m etappe 14/15 in het roze. Ideaal voor Sunweb.

peterwinnen 11 oktober 2020 om 20:14

Je gaat het doen, Wilko

Sammysosa 11 oktober 2020 om 20:26

Bijna de volledige ploeg nog aanwezig bij de laatste, pak em beet, 50 man. Én je goed voelen, én de aangewezen persoon om hier te vlammen, en dan niet je ploeg op kop zetten… Dat is hoe je een grote ronde níet wint.

ParijsIsNogVer 11 oktober 2020 om 20:56

Én een tijdrit aan het eind van de ronde, wat een doemscenario

Bazzz 11 oktober 2020 om 22:34

+100

Snap ook niet dat je er dan niet meer uithaalt. Wat mij betreft verdien je dan ook niet om de giro te winnen

Wheely 11 oktober 2020 om 20:27

Waar een Wilco is is een weg!

wielerman 12 oktober 2020 om 09:13

Het belangrijkste voor Wilco is dat hij op zijn fiets blijft zitten, dan maakt hij een grote kans op het podium!