Wilco Kelderman elfde in proloog Romandië: “Tevreden met mijn resultaat”

dinsdag 27 april 2021 om 18:43
Wilco Kelderman elfde in proloog Romandië: “Tevreden met mijn resultaat”

foto: Cor Vos

Wilco Kelderman was in de proloog van de Ronde van Romandië de beste Nederlander. De kopman van BORA-hansgrohe zette in Oron de elfde tijd neer, op zestien seconden van winnaar Rohan Dennis. Kelderman en zijn ploegleider kunnen leven met de prestatie, als opmaat naar een zware week.

“Het parcours was heel kort vandaag”, reageert Kelderman. “Maar het was belangrijk om mijn inspanning goed in te delen, zodat ik een goede tijd zou neerzetten en weinig tijd zou verliezen ten opzichte van de andere klassementsrenners. Ik ben tevreden met mijn resultaat en kijk uit naar de rest van de week.”

Ook ploegleider André Schulze is blij met het optreden van Kelderman. “Het was een solide prestatie vandaag. Wilco heeft zichzelf op een goede positie genesteld voor de aankomende etappes”, aldus Schulze. “Morgen kijken we uit naar een sprint en we hopen dat het een kans is voor Peter Sagan.”

De Slowaakse sprinter eindigde als 28ste in de proloog. “Het parcours paste mij niet echt, maar ik voelde me redelijk goed. Mijn conditie is aan het verbeteren en ik jaag op alle kansen die ik ga krijgen de komende etappes”, vertelt Sagan, die volgende week van start gaat in de Giro d’Italia.

Dit artikel delen:

9 Reacties

Murcia 27 april 2021 om 18:51

Goed gedaan Wilco, gewoon je karretje aanhaken bij de INEOS trein en op je fiets blijven zitten zou betekenen dat je zondag Top 5 AK kan binnenhalen.
Sagan sluit ik morgen zeker niet uit gezien het deelnemersveld.

Groetjesaandevoetjes 28 april 2021 om 06:02

Top 3 moet ook mogelijk zijn met die lastige laatste tijdrit. Karretje aanhaken en ik zie Thomas, Porte, Kruijswijk en Kelderman als podium kandidaten. Kuss, Izagirre, Lopez, Masnada, Haig, Hamilton zullen allemaal tijd verliezen in die laatste tijdrit.

Nillus 27 april 2021 om 19:27

Recht blijven Kelderman !
Deze ronde moet hem zeker liggen .
Dus gaan !

Westfalen 27 april 2021 om 22:15

Prima uitgangspositie. Hij zal vandaag wel niet al teveel risico hebben genomen gezien zijn valpartijen eerder dit jaar.

Posterix 28 april 2021 om 07:26

Wel grappig dat het bij Kelderman allemaal fantastisch is, terwijl er bij hem toch echt zo langzamerhand een gevalletje onvolgroeid talent is ontstaan. Aan de andere kant wordt het bij Kruiswijk allemaal tegenvallend gevonden, terwijl die toch echt het maximale uit zijn carrière haalt. Al jaaaaaren.

Bikeslave54 28 april 2021 om 07:44

Ga je daar nog naar toe waar je wilt zijn??

Jean Dumas 28 april 2021 om 09:00

Als ik Wilco was, zou ik opnieuw voor de Giro gaan. Unfinished business en een sterke ploeg, wat wil je nog meer?

Klein Verzet 28 april 2021 om 13:14

Kelderman was jarenlang (te) strak en (te) streng gedisciplineerd bij Rabo en Sunweb. Nu is hij min of meer per toeval in het warme nest van Bora terechtgekomen, waar hij alle vertrouwen geniet, en waar hij eindelijk zichzelf mag en kan wezen. Onder het adagium van “meer door minder” is hij bevrijd van de teugels en kan hij eindelijk uitvliegen naar grote hoogten.

S. Morgenstern 28 april 2021 om 13:24

Ik begrijp juist altijd dat hij jaren is gepamperd in zo’n warm nest.

Headlines

Materiaalzone

Populair