Wilco Kelderman ‘best of the rest’ in de Tirreno: “Ik voelde me heel goed”

woensdag 9 september 2020 om 20:50
Wilco Kelderman ‘best of the rest’ in de Tirreno: “Ik voelde me heel goed”

foto: Cor Vos

Wilco Kelderman keek tevreden terug op zijn optreden in de derde etappe van Tirreno-Adriatico. In de lastige rit over onder meer de ultrasteile Poggio Murella moest de renner van Team Sunweb in de slotfase enkel Michael Woods en Rafał Majka laten gaan.

“Het was een erg warme en lange dag in het zadel”, reageerde Kelderman na afloop. “Het was de hele dag op-en-neer en door het warme weer was het nog zwaarder. Naar de finale toe hebben de jongens echt goed werk geleverd om me vooraan in het peloton af te zetten. Dus toen we aan de steilste stukken begonnen, zat ik in goede positie. Ik kon Woods niet volgen toen hij aanviel, maar daarachter voelde ik me heel goed, dus de derde plaats is een mooi resultaat.”

Ploegleider Luke Roberts was trots op zijn Sunweb-ploeg. “Het was geweldig om het teamwork van de jongens te zien om Wilco in positie te brengen. Hij heeft laten zien dat hij in goede conditie is en dat hij met de besten mee kon. Hij was niet helemaal in staat om die twee jongens te volgen toen zij wegreden, maar liet zien dat hij de sterkste van de rest was. Dat is een heel goed teken en we kunnen vooruitkijken naar de komende dagen.”

Kelderman steeg in het klassement van de Tirreno naar de derde plaats, op 26 seconden van de nieuwe leider Michael Woods.

Dit artikel delen:

17 Reacties

harryjohan71 9 september 2020 om 21:13

Nu dit niveau vasthouden. De concurrentie is beperkt in de Giro. Een goede Kelderman kan top 5 rijden. Stelt zich zo ook kandidaat voor het WK

Krul 9 september 2020 om 23:23

Wilco neem je toch zeker mee naar het WK?

attickfan 9 september 2020 om 21:14

Wilco voor het podium in de Giro. Ik gun het hem zo.

Kelder is de Man 9 september 2020 om 21:31

Absoluut.

Frank V 9 september 2020 om 21:43

Ik ook.

Niet de beste stuurman of de meest zekere maar god het mag ook eens zijn kant opvallen voor al dat harde werk en talent.

Tuubke 9 september 2020 om 21:53

Je moet vooral de goden niet verzoeken door in een stukje over Kelderman het woord vallen te gebruiken….
Maar bij de goede wensen sluit ik mij van harte aan: deze fantastische stylist verdient het om een keer een heel mooie prijs te rijden.

Krul 9 september 2020 om 23:26

Kan nog prima de Tirreno Adriatico winnen zelfs. 26 seconden van Woods en maandag een afsluitende tijdrit. Hopelijk trekt Wilco dit niveau door naar morgen en vrijdag als het parcours iets lastiger wordt.

Miko1983 10 september 2020 om 08:19

Ik hoop het, maar de laatste echt goede tijdrit van Wilco kan ik mij niet heugen.

pirazzi 9 september 2020 om 21:24

Goed gedaan van Kelderman.

ProfrondeZevenbergen 9 september 2020 om 22:15

Dit biedt perspectief op een podiumplek. Leuke generale voor de Giro ook.

orlando dani 9 september 2020 om 23:04

we kunnen beter zeggen dat het niks word, dan voelt hij ook geen druk

KennyKlimmen 9 september 2020 om 23:06

Eeij Orlando, die tactiek is reeds lang geleden bij hem toegepast en is mislukt.

Go Wilco!

thorsen 9 september 2020 om 23:56

Wilco Kelderman bestaat niet.

Marik 10 september 2020 om 09:08

Net als Covid-19?

Olly 10 september 2020 om 09:56

@Thorsen ??? verklaar je opmerking svp.

rogierb 10 september 2020 om 10:15

Wilco Kelderman bestaat niet: en andere wielerverhalen
Boek van Thijs Zonneveld

Klein Verzet 10 september 2020 om 12:07

Ooit was hij ons supertalent
Toen werd zijn bestaan ontkend.
Vallen en opstaan hield hem geketend
Vrij en zonder teugels dan
Vliegt WiWi de Kelderman.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair