Wilco Kelderman: “Ben gewoon goed om voor een etappe te gaan”

zaterdag 6 juli 2019 om 08:53

Wilco Kelderman begint aan zijn derde Tour de France in een andere rol dan bij zijn vorige deelnames. Door de afwezigheid van Tom Dumoulin hoeft hij in de bergen zijn kopman niet bij te staan, maar zelf gaat hij ook niet voor het klassement. De focus ligt op ritzeges.


“Ik ben wel heel blij om hier weer te zijn. Het is een hele tijd geleden”, vertelt Kelderman voor de camera van WielerFlits. De 28-jarige renner stond sinds 2016 niet meer aan de start van de Franse ronde. “Ik heb de koers pas twee keer gedaan, maar telkens niet echt een happy feeling eraan overgehouden. Hopelijk gaat het dit jaar beter, ik heb er alle vertrouwen in.”

Kelderman wil er ditmaal invliegen en zijn kansen pakken. “Ik wil er staan in de bergen en vroeg in de aanval gaan. Dat heb ik nooit echt gedaan, het is iets nieuws.” Aanvankelijk werd gesuggereerd dat hij bij de absentie van Dumoulin de nieuwe kopman zou zijn bij Sunweb, maar die ambitie heeft hij niet. “Het is geen PlayStation jammer genoeg. Ik heb mijn nek gebroken en de voorbereidingsperiode was te kort: dan is dat niet realistisch.”


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

11 Reacties

west 6 juli 2019 om 08:57

Eerst de eerste week. Ik zeg op km 30 van de finish laten uitzakken.

Wheely 6 juli 2019 om 09:15

Bolletjes? Lijkt me stiekem ook een leuke voor hem om een paar dagen te kunnen dragen.

52voor11achter 6 juli 2019 om 09:30

Wel goed om even de wielergekte in perspectief te plaatsen: ‘Ik heb mijn nek gebroken’.

Bij welke andere sport zouden een deel van de fans alsnog verwachten dat je daarna doodleuk voor een eerste plaats in de moeilijkste competitie van het jaar gaat?

Barry Batsbak 6 juli 2019 om 12:24

Dit dus hè. Gaat eigenlijk nergens over.

Ik hoop alleen dat hij die gebroken nek deze Tour geen vervolg geeft. Laat hem gewoon eens lekker een paar weken schadevrij rondfietsen…

Jean Dumas 6 juli 2019 om 10:08

Die is in de derde week echt wel goed, en dan gaan er een hoop sterren doorheen zakken.

Vlinder 6 juli 2019 om 10:18

Wat zou het toch fantastisch zijn als hij deze tour een rit wint. Het is hem zo gegund zeker na al die ellende. Fingers crossed!!!

Jungle Man 6 juli 2019 om 10:26

Omdat Kelderman zo vaak pech heeft , gun ik hem wel een ettappe zege. Maar ik zie zo niet in welke etappe hij het dan zal moeten afmaken

Koersmaniak 6 juli 2019 om 10:34

Kan vandaag misschien ook voor de bollen gaan. Hij had ooit de KOM op de Muur.

Kingstown 6 juli 2019 om 12:02

Er zijn nog 100+ renners die een etappe denken te gaan winnen.
De laatste keer dat Kelderman een etappe won in een rittenkoers was in ….uh…uh…tsja.

Jammer dat er niemand is die dit soort jongens tegen zichzelf in bescherming nemen voordat ze dit soort onrealistische uitspraken over ritzeges doen.

maklukzat 6 juli 2019 om 12:18

Hoezo is dit onrealistisch dan ? Kelderman is goed genoeg om een etappe te winnen. Normaal gesproken ligt de focus op het klassement bij hem. Nu niet.

Pat McQuaid 6 juli 2019 om 13:42

Go Wilco!