Wilco Kelderman baalt na 27e plaats: “Had gedacht dat ik hoger kon eindigen”

woensdag 30 juni 2021 om 18:57
Wilco Kelderman baalt na 27e plaats: “Had gedacht dat ik hoger kon eindigen”

foto: Cor Vos

Bij Wilco Kelderman overheerste de teleurstelling na de eerste tijdrit in de Tour de France. In Laval klokte de kopman van BORA-hansgrohe pas de 27e tijd, op bijna twee minuten van winnaar Tadej Pogačar.

“Na de sterkte tijdrit in de Dauphiné had ik gedacht dat ik vandaag hoger kon eindigen”, liet hij na de etappe via zijn ploeg weten. “Ik moest mijn positie op de fiets iets aanpassen vanwege de wond op mijn elleboog. Helaas heeft dat zeker niet geholpen, want ik had ook het gevoel dat ik een beetje gedraaid op de fiets zat. Hoe dan ook, het is wat het is en ik zoek niet naar excuses. Mijn vermogen was oké en we moeten nog analyseren waar ik tijd heb verloren.”

In het klassement zakte de Nederlander van de vijfde naar de dertiende plaats. Toch is hij nog steeds optimistisch. “Omdat ik weet dat de vorm er is. Onze focus verschuift nu direct naar de eerste bergetappes dit weekend.”

Volgens ploegleider Enrico Poitschke is de 27e plaats in de daguitslag niet het resultaat waarop vooraf was gehoopt. “Wilco heeft nog steeds last van de gevolgen van zijn val in de eerste rit. De tijdverschillen liggen nog altijd dichtbij elkaar en alles is nog mogelijk. We moeten geconcentreerd blijven en als we geen fouten meer maken, hebben we nog veel mogelijkheden.”

Dit artikel delen:

22 Reacties

Geit in mijn Kelderman 30 juni 2021 om 19:06

Gewoon subtop. Dat is zijn niveau in dit veld. In een mager bezette Giro hoor je dan bij de drie beste, in de Tour niet.

rennerske 30 juni 2021 om 19:26

Zo is het, een degelijke subtopper die tekort schiet in een ronde met een topbezetting. Niks mis mee.

horsm 30 juni 2021 om 19:44

Zullen we gewoon even wachten tot Pariijs voor we die conclusie trekken?

Turtlehead 30 juni 2021 om 19:52

Als alles blijft kloppen kan hij best eens rond plek 5 uitkomen. En dan kan zelfs plek 3 of zo een keer lukken.

skylimit 30 juni 2021 om 19:12

Verwachtingen zijn alweer te hoog. Hij kan niet met die druk omgaan.
Vooraf had hij uitgesproken een goede tijdrit te kunnen neerzetten op het parkoers dat hem zou liggen. Het resultaat is bekend……

Bazza_B 30 juni 2021 om 23:22

Makkelijk he iemand zo afserveren vanuit je luie stoel…

Panache 30 juni 2021 om 19:15

Klimmen, tijdrijden, punchen: nu is het de punch die aangescherpt is. Alledrie op orde is alweer 4 jaar geleden. In de bergen zit hij ook niet in de elitegroep (zie voorseizoen). P9 zit er vast nog wel in, prima toch.

Tempobeul 30 juni 2021 om 19:33

Dit is toch echt wel een verspeelde kans…

Pietspeed 30 juni 2021 om 19:47

Kennelijk was die kans er helemaal niet, want zijn vermogen was ok.

Huubi 30 juni 2021 om 19:42

Logische verklaring, dat de benen wel.goed zijn maar tijdritpositie klote wegens de gekneusde elleboog. Wel zonde. Maar als die benen goed zijn, is er nog veel.mogelijk. iedereen vanaf Lutsenko staat vlak bij elkaar.

Bazza_B 30 juni 2021 om 23:22

MvdP traint niet eens op zijn tijdrit positie en kijk waar die eindigt…

Maenhout 30 juni 2021 om 19:43

Waarom kan Matthieu rijden op een goed afgestelde tijdritfiets met gloednieuwe hypermoderne onderdelen, en vertrekt Wilco op een scheve fiets? Heeft Trek geen bekwame monteur of gelooft Wilco het wel?

horsm 30 juni 2021 om 19:46

Haha.. hij zat scheef op zijn fiets vanwege de blessure. De fiets zelf is niet scheef.

pim71 30 juni 2021 om 19:48

Gedraaid op een fiets zitten is iets anders dan op een scheve fiets rijden

Magician 30 juni 2021 om 19:48

En wat heeft Trek ermee te maken?

Bazza_B 30 juni 2021 om 23:23

Trek heeft bekwame monteurs maar dat zal Wilco niet helpen…

Medicijnman 1 juli 2021 om 07:57

Scheve schaats ken ik wel, maar scheve fiets?

marilise 30 juni 2021 om 19:48

Jammer, Wilco is een goede wielrenner. Maar zodra het podium in zicht komt, lijkt het alsof hij daar bang voor is. Ik hoopte, dat het wat dat betreft beter zou gaan nu hij bij Bohra zit.

Brabander 30 juni 2021 om 21:27

Dat gevoel heb ik dus ook. Het lijkt wel of-ie ‘choket’ dan

F4L 30 juni 2021 om 20:20

Tja, ik vind het maar wat amateuristisch overkomen. Je controleert van te voren toch wel of je goed zit op je tijdritfiets. Zo niet, dan pas je het toch wat aan (extra kussentje voor de wond ofzo). Kijk hoe Roglic presteert (of zelfs Thomas) na zijn zware val.

Ouwe Taaie Bask 30 juni 2021 om 21:12

Lekker weer karretje aanhaken, een keer versnellen en meteen schrikken en beentjes stil zodra je een gaatje hebt daarna weer aanklampen, netjes op 90% rijden. Wachten op het uitvallen van nog 1 of 2 Subtoppers en een mooie 8e plek ligt in het verschiet.

Medicijnman 1 juli 2021 om 07:58

Scheve schaats dat ken ik wel, maar een scheve fiets?

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair