Wielertenues 2022: SD Worx voegt geel en roze toe aan tenue

dinsdag 21 december 2021 om 12:15
Wielertenues 2022: SD Worx voegt geel en roze toe aan tenue

foto: SD Worx

SD Worx heeft het nieuwe tenue voor 2022 gepresenteerd. De contouren van het shirt van de ploeg van Demi Vollering blijven gelijk, maar een aantal kleuren zijn toegevoegd. Zo zien we een gele tint op de linkermouw en een roze tint op de linkerschouder en -buik. 

Vergeleken met het vorige tenue is de paarse kleur meer naar de achtergrond is gedrukt. Dat is een logisch gevolg van de verwarring die dit jaar ontstond in het vrouwenpeloton: meerdere ploegen reden in een paars tenue en waren daardoor moeilijk van elkaar te onderscheiden.

“Meer kleuren om nog harder te stralen”, schrijft de ploeg in het persbericht, waarna het zich afvraagt: “Hot or not?”

Dit artikel delen:

18 Reacties

Dikke Man 21 december 2021 om 12:23

Gaat dit niet erg lijken op die van UAE? Dat was ook zo’n roodgeelfelgekleurdregenboogding. Demi lijkt er in ieder geval niet heel blij mee.

jappe666 21 december 2021 om 12:45

Dat is toch eerder oranje-wit, vind het verschil goed meevallen.
Dan vond ik Liv en SD Worx dit jaar een stuk moeilijker te onderscheiden, zeker als ze vanuit vooraanzicht voorovergebogen over hun stuur hingen, dan waren het gewoon allemaal paarse vlakken.

Het vrouwenpeloton blijft met al die kleurrijke tenues in ieder geval een stuk leuker om naar te kijken dan de mannen. Als ik kijk naar mijn persoonlijke voorkeuren dan kies ik ofwel voor heel kleurrijk en opvallend (Mapei, Bahrain,…) ofwel heel strak (Aqua Blue Sport, Sky, …) maar bij de mannen zijn er naar mijn aanvoelen veel meer die vis noch vlees zijn…

FDJ 21 december 2021 om 16:01

Eerder op Valcar

Murcia 21 december 2021 om 12:28

Dit is natuurlijk foeilelijk, ze rijden rond als veredelde zuurstokken maar gelukkig zal dit tenue van geen enkele invloed zijn op de prestaties. Deze ploeg gaat weer heel veel winnen.

5211 21 december 2021 om 12:48

Geel erbij want Yuzza. Smaken verschillen maar dit is goed te doen, zeker voor een damesploeg.

Overigens loopt ook het wielrennen achter. Volgens de Groenen in Vlaanderen en BIJ1 van ene S. Simons. Hoezo vrouwenploegen en mannenploeg en, hoezo gescheiden koersen.
In dat geval zou ik als man dat pakske ook moeten dragen. Amai.

S'mon 21 december 2021 om 12:55

Je hebt toch al de gemengde tijdrit, da’s al iets ;).

Aart van Woud 21 december 2021 om 13:27

Alsof Sylvana verstand heeft van wielrennen.. of überhaupt verstand.

5211 21 december 2021 om 19:26

In dat geval AartvW. Laten we dat beter zo houden.

AWestie 21 december 2021 om 12:53

gele tint op de linkerbouw in de inleiding moet denk ik linkermouw zijn.

Verder hip pak. Ik denk dat ze nu inderdaad weer meer op UAE-dames gaan lijken maar dat zien we pas echt volgend jaar. Verder ben ik qua presentatie wel blij dat er niet over iedere kleur wordt rondgedwaald w.b. ‘geel staat voor kracht en roze voor zachtheid blablabla’

de adelaar 21 december 2021 om 13:38

Ik vind het prachtig , gedurfd maar lekker fleurig

SolitaryShell 21 december 2021 om 13:49

#wespraksuccess

De wat?

Wheely 21 december 2021 om 14:06

Supervaag.

Murcia 21 december 2021 om 14:21

Hebben kennelijk geen stagiaire die een spellingcheck doet daar. Lijkt mij dat ze bedoelen #wesparksuccess wat het bedrijfsmotto is bij de hoofdsponsor.

Wheely 21 december 2021 om 14:07

Waar is het grappig bedoelde slecht geacteerde filmpje?

Dikke Man 21 december 2021 om 15:01

Op de site die hier niet genoemd mag worden. Het gerucht gaat dat de ploegleider toch wakker werd met alle gevolgen van dien.

lo squalo dello Stretto 21 december 2021 om 14:27

Demi Vollering is echt mijn girl crush

5211 21 december 2021 om 19:28

Aggu Mar niet om mee in kartonnen bord aan de kant gaat staan: Demi kiss me. Of zoiets.

5211 21 december 2021 om 19:28

Wilde ik al doen

Headlines

Materiaalzone

Populair