Wielertenues 2022: BORA-hansgrohe gaat voor nieuw design

woensdag 29 december 2021 om 12:48
Wielertenues 2022: BORA-hansgrohe gaat voor nieuw design

foto: BORA-hansgrohe

BORA-hansgrohe heeft haar tenue voor 2022 gepresenteerd. De Duitse ploeg kiest voor ongeveer dezelfde kleuren als de afgelopen jaren, maar verandert het nodige aan de compositie van het shirt. Het tricot bestaat nu uit verschillende vakken, waarin naast zwart en rood vooral verschillende tinten groen terugkeren.

Naast de kleding, hebben ook het materiaal en de accessoires van de ploeg een make-over ondergaan. Fietsleverancier Specialized en kledingsponsor Le Col hebben daarvoor inspiratie opgedaan bij collegesporten uit de Verenigde Staten. “De naam van de collectie is “No Off Season”, waarmee we verwijzen naar de vriendschap binnen het team. We willen ermee zeggen dat ware vriendschap geen onderbrekingen kent”, verklaart teammanager de naam die aan de kleding is gegeven.

Matthew Walls presenteert het nieuwe tenue – foto: BORA-hansgrohe

De Specialized S-Works waar BORA-hansgrohe komend seizoen op zal rijden – foto: BORA-hansgrohe

Dit artikel delen:

11 Reacties

jappe666 29 december 2021 om 13:03

Mag wat mij betreft meteen op de nominatielijst voor lelijkste wielertruitje van 2022.
De combinatie van groen en rood is enkel weggelegd voor een verkeerslicht.

Etio 29 december 2021 om 13:26

Inderdaad. De kits van BORA waren echt veel mooier in de afgelopen jaren dan deze. Dat rode vlak op het shirt valt echt uit de toon en matcht totaal niet met het groenblauw.

klassementsrenner 29 december 2021 om 13:30

Dat rood had er inderdaad niet bij gehoeven, maar dat groen vind ik niks mis mee. Mooi is anders.
Maar voor rest hebben meeste hier een vreemde voorkeur, vond het namelijk belachelijk dat EF volgens de meeste hier het mooiste wielershirt had….

Kaj 30 december 2021 om 11:07

JAAAAAAA het is de vromgevers gelukt ;-) Er wordt gepraat over een lelijk design ik vind het wel meevallen

user81373 29 december 2021 om 13:33

Smaak verschilt, en kan me inbeelden dat sommigen dit niet mooi vinden maar ik vind m echt heel vet!

Alfons Haavers 29 december 2021 om 13:38

Kan het ook wel smaken. De fiets had ik leuker gevonden eens volledig in dat groen i.p.v. weer grotendeels zwart zoals zo vaak (ook bij de Specializeds van DQS).

plattenband 29 december 2021 om 13:52

Mja, ik weet ook niet goed wat te denken. Zeker niet het mooiste truitje maar nu ook niet superlelijk. Ook ik zoek de reden van een rood vlak erin te steken. Alsof we over een wollen truitje van in den tijd spreken waar een scheur gedicht is met een lap stof dat ze nog ergens vonden, maar dan helaas rood ipv groen.

De voorbije jaren mooier design met die borstelvegen. Misschien geen inspiratie meer om die nogmaals anders aan te pakken en daarom eens compleet iets anders.

Maar jammer genoeg toch geen verbetering…

AWestie 29 december 2021 om 14:20

Door otztal komt het rode toch terug? Ik vind het mooi, maar kon de meer klassieke vormgeving ook waarderen.

Jacco van Stierop 29 december 2021 om 14:35

Aanzienlijke verbetering ten opzichte van hun tenues tot nu toe. Het saai lelijke is nu ingeruild voor modern-klassieke degelijkheid. Zowel de tinten groen als de vlakverdeling ogen prettig, het contrasterende rode vlak is een uitstekende vondst om het geheel iets lichtvoetiger te doen uitkomen.
Van de fiets word ik niet heel opgewonden, die is weinig tot de verbeelding sprekend.

Romāns Vainšteins 29 december 2021 om 14:47

Leuker dan de vorige, een stuk.

Fiets helemaal donkerglimgroen had het afgemaakt, zwart, overgangstinten, bweeeh

D.Koch 29 december 2021 om 15:48

Oh dat stukje rood. Waarom?

Headlines

Materiaalzone

Populair