Wielertenues 2021: AG2R Citroën kiest voor wit, bruin en rood

donderdag 17 december 2020 om 11:08
Wielertenues 2021: AG2R Citroën kiest voor wit, bruin en rood

AG2R La Mondiale gaat volgend seizoen verder als AG2R Citroën en daar hoort ook een nieuw tenue bij. De Franse ploeg kiest voor een grote verandering. Het shirt is wit met schuin daarop geplaatst de sponsornamen ‘AG2R LA MONDIALE’ in het bruin en ‘CITROËN’ in het rood. De broek is bruin.

De logo’s en de namen van de hoofdsponsoren daarnaast zijn duidelijk zichtbaar op de mouwen en de schouders. Aan de uiteindes van de mouwen staat ook de naam van de nieuwe fietsensponsor BMC nog. Het is een flinke wijziging in het tenue. De bruine kleur is afkomstig van AG2R, maar de afgelopen jaren was ook lichtblauw een terugkerende kleur bij de Franse WorldTour-ploeg. Die kleur is nu nauwelijks terug te vinden.

Naast nieuwkomers Greg Van Avermaet en Bob Jungels wordt het nieuwe truitje voor 2021 ook gepresenteerd door kopman Oliver Naesen. AG2R Citroën heeft onder meer afscheid genomen van Romain Bardet.

Vijf maanden
“Het tenue voor AG2R Citroën ontwerpen was een hele uitdaging”, klinkt het in het persbericht. “Het kostte ons vijf maanden van samenwerking op grafisch gebied om een identiteit te creëeren die niet wordt bepaald door een mix van meerdere merken, maar die de opvallende keuze maakt voor een witte trui in combinatie met een bruine koersbroek. De sterke vormgeving zal uniek zijn in het peloton. Dit is de ideale manier om de gedeelde gevoel van durf en grote ambities samen te brengen.”

Ploegmanager Vincent Lavenu zegt dat dit tenue een nieuw hoofdstuk is voor de ploeg. “Ik ben heel trots op het resultaat. De identiteit van onze vormgeving blijft zich ontwikkelen, maar onze kernidentiteit verandert niet. We kunnen niet wachten om onze renners in dit tenue te zien koersen.”


Dit artikel delen:

77 Reacties

Dayer Quintana 17 december 2020 om 11:17

En de prijs voor de lelijkste outfit gaat naar…

Die shirts van EF in de Giro waren er niets tegen.

Jean Dumas 17 december 2020 om 11:18

Wow, aan EF moest ik ook wennen, maar dit is gelijk al klassiek in zijn uniciteit. Zichtbaarheid gegarandeerd.

doorak 17 december 2020 om 14:03

Exact. Het valt op en erg goed identificeerbaar, leesbaar en daar gaat het om.

RiccardoRicco 17 december 2020 om 14:45

Klassiek en herkenbaar, ik vind het geslaagd. Spreekt meer dan een hoop nietszeggende outfits die je verder in de WT ziet. Lotto, Trek, ga zo maar door. De saaiheid spat er vanaf.

jappe666 17 december 2020 om 11:18

Knap werk van AG2R, ze hadden al de lelijkste outfit van de WT, maar ze hebben hun leidersplaats nu helemaal onbereikbaar gemaakt. Wat een inspiratieloze kakafonie is dit zeg.

Sephiroth 17 december 2020 om 12:18

haha ik vind m juist vet cool zo retro

Jean Dumas 17 december 2020 om 11:23

Deze circuleert ook op Twitter, conservatiever wel. https://twitter.com/didou0109/status/1339512704344715264/photo/1

AWestie 17 december 2020 om 11:39

Dat is het zeer gewaardeerde werk van @stycle_design (via Instagram en Twitter te bewonderen).

RiccardoRicco 17 december 2020 om 14:47

Citroen gaat toch niet akkoord om voor zoveel geld weggemoffeld te worden op een tenue. Het zou niemand opvallen dat ze erbij zijn gekomen.

jappe666 17 december 2020 om 16:43

Dit tenue was ontworpen door dat account, voor er van Citroën sprake was.

Wheely 17 december 2020 om 11:26

Ik vind helemaal mooi!

Bikeage 19 december 2020 om 15:03

:)

Boasson en Hagen 17 december 2020 om 11:27

Gelukkig nog wel de vertrouwde bruinbroeken

Vinyakke 17 december 2020 om 11:31

Herkent iemand de tweede van links?

ZwartebroekengeIetrui 17 december 2020 om 11:34

Ik denk Nans Peters als ik het vergelijk met de PCS foto’s.

Vinyakke 17 december 2020 om 11:36

Aja nu zie ik het. Wist niet dat die wat bruiner was, heeft die zuiderse roods dan? Dacht dat het een volbloed Fransman was?

josi 17 december 2020 om 11:46

@Vinyakke, Geboren en getogen in Frankrijk met Nederlandse roots (zijn grootvader), vandaar de achternaam. Hoe de rest van de familie in elkaar zit, weet ik echter niet.

Jean Dumas 17 december 2020 om 12:27

Ja Nans, nu je het zegt. Ik dacht even is dat Moscon?

AWestie 17 december 2020 om 11:36

Heerlijk vernieuwend, alleen wel een paar gekke dingen (zoals nog een paar lichtblauwe plekjes). Ook fijn dat de sponsors net een slagje anders op het shirt staan. Voor uniciteit een 9, voor de afwerking een 6,5: gezamenlijk een 8-

josi 17 december 2020 om 11:38

Aan de blik van Greg kun je wel zien wat hij van dit tenue vindt. En ik kan hem geen ongelijk geven…

-Stijn- 17 december 2020 om 11:46

hahaha dacht hetzelfde

Wheely 17 december 2020 om 12:17

Haha. Die gezichten spreken boekdelen inderdaad. Jungels heeft ook zoiets van wat krijgen we nou?

Joachim 17 december 2020 om 11:45

Wel oké. Belangrijkste is dat de iconische bruine broeken behouden bleven. :D

Michelangelo 17 december 2020 om 11:46

Ach ja, je kunt beter IN dit pakje fietsen dan erachter.

Gewaagd, opvallend, zichtbaar, uniek. Dat zijn de woorden die bij mij opkomen.
“Mooi” zit daar niet tussen…

-Stijn- 17 december 2020 om 11:47

Wel sterkste team voor klassiekers.

Vinyakke 17 december 2020 om 11:59

Zot sterk. Mogelijk team RVV:
– GVA
– Naesen
– Cosnefroy
– Jungels
– Gallopin
– Dewulf
– Schär
Reserves:
– Gougeard
– Venturini
– broertje Naesen

williams 17 december 2020 om 11:51

Zal in 2021 de zoveelste bevestiging worden dat je een ploeg niet kan kopen…
Jungels zal zoals iedereen die bij DQS vertrekt langzaam wegdeemsteren naar
een lager niveau. Van Averamaet en Naessen hebben de laatste keer aanvallend gereden in 2018 dus die zullen het ook niet worden. En wat een lelijke outfit.

Lalsacien 17 december 2020 om 11:58

Je glazen bol kan niet spellen…

Sephiroth 17 december 2020 om 12:21

sorry maar niet iedereen die bij Quickstep vertrekt word slechter. Velen ja, maar iedereen is onzin (de Plus, mas, schachmann, Gavirez, navaraez, trentin, ook gilbert is niet echt slechter geworden, enkel meer ondersteuning genoten bij Quickstep)

Deel Koeper 17 december 2020 om 13:14

@Sephiroth

Zelfs velen klopt niet, maar dat riedeltje blijft men maar dommig herhalen.

Barry Batsbak 17 december 2020 om 12:08

Het kostte ons vijf maanden van samenwerking blablablabla…. Het lijkt eerder op het resultaat van 5 minuten alle kleuren vingerverf mengen en smeren in een kleuterklas. Wat een draak van een outfit.

lo squalo dello Stretto 17 december 2020 om 12:14

Inderdaad, hadden ze daar 5 maanden voor nodig?

lo squalo dello Stretto 17 december 2020 om 12:11

Van Avermaet is er precies niet blij mee

Panache 17 december 2020 om 12:18

Greg kijkt niet vrolijk. Zo te zien denkt Chevrier rechts er het zijne van. Wie weet wat er rond dat moment is voorgevallen, of heeft een vermoeden?

Chris Van Uden 17 december 2020 om 12:19

Kan natuurlijk dat er iemand een scheet heeft gelaten net voordat de foto werd gemaakt… aan de glimlach te zien verdenk ik Naessen er van.

Wheely 17 december 2020 om 12:21

Ik verdenk Cosnefroy!

Chris Van Uden 17 december 2020 om 12:22

Met een bruine broek kun je het natuurlijk rustig laten gaan..

Wheely 17 december 2020 om 12:24

Haha dat scheelt weer inderdaad.

@Panache
Chevrier? Kijk nog eens goed.

Lalsacien 17 december 2020 om 17:33

Voor de goede orde Clément Chevrier is gestopt. Het is Benoît Cosnefroy !

Chris Van Uden 17 december 2020 om 12:18

Zo lelijk dat het oude tenue er opeens mooi bij is..

Sephiroth 17 december 2020 om 12:21

ik vind m wel tof zo retro :)

platteprijs 17 december 2020 om 12:56

Wat is hier precies retro aan? Een vergelijkbaar shirt kan ik me niet herinneren

CechRepublic 17 december 2020 om 13:51

Dat rode van Citroen accentueert nog eens mooi wat een diarree kleur de rest van het tenue heeft.

Sephiroth 17 december 2020 om 14:53

maak deze foto zwart wit, plaats hem in een wielerblad of krantenuitgave van 1970 en het valt niet op. In ieder geval dat is mijn indruk.

HoofdIsVrij 17 december 2020 om 12:22

AG2R-La Citroën-Mondiale is de nieuwe team naam, zie ik?

Pizzi 17 december 2020 om 12:43

Op de foto met de vijf leden vind ik het knap lelijk, maar op de foto (voor- en achterzijde) eronder vind ik het wel ok eigenlijk.

Twee verbeterpunten:
* schrap dat logo (?) met blauw op de linkermouw;
* voeg subtiel iets rood toe op de broek, bij voorkeur bij “CITROËN”.

josemanuelfuente 17 december 2020 om 12:53

Mooier dan het uitshirt van Ajax :)

Deel Koeper 17 december 2020 om 13:12

Vrij vreselijk.

Gewoon een lijst van namen (zonder logo’s), in een saai, lelijk lettertype en dan nog eens veel te groot.

Murcia 17 december 2020 om 13:13

Herkenbaar maar zo lelijk als de nacht dit tenue. De foto is bijzonder grappig door de chagrijnige blik van Greg die het zo op het oog niet eens is met de centrale plek van Naessen LOL

04398 17 december 2020 om 13:21

Volgens mij hebben ze heel goed gekeken naar de fantasy shirts die iemand een tijdje geleden via internet deelde.
Ziet er strak uit, helemaal niks mis mee(behalve dan de bruine broek die gewoon raar blijft)

FDJ 17 december 2020 om 13:28

In die look krijg ik bij de MC donalds de hamburgers, cheeseburgers en chickenburgers ingepakt mee naar huis.

Lance4eva 17 december 2020 om 13:44

Meat is murder.

FDJ 17 december 2020 om 15:45

Ik wist niet dat ik hier op het forum van Groen Links zat. Excuus.

Bikeage 19 december 2020 om 14:59

Is gewoon een feit hoor.

Headlines

Materiaalzone

Populair