WielerFlits Quiz: Hoe goed ken jij Spaanse wielernamen?

maandag 23 maart 2020 om 20:00
WielerFlits Quiz: Hoe goed ken jij Spaanse wielernamen?

foto: Cor Vos (archief)

Vandaag zou de Ronde van Catalonië beginnen, maar vanwege het coronavirus is ook die WorldTour-wedstrijd voorlopig uitgesteld. Daarom een Spanje-gerelateerde quiz met als thema Spaanse wielernamen. Test je kennis op dit gebied in deze nieuwe WielerFlits Quiz. Succes!

Het is een gewoonte die wij niet kennen, maar in Spaanstalige landen wel: dubbele achternamen. Kinderen krijgen bij hun geboorte de achternaam van hun vader en moeder mee. Wielrenners kennen we vooral van hun eerste achternaam, maar soms verschijnt tijdens een wedstrijd of in een bepaald nieuwsbericht toch de volledige naam in beeld. Weet jij hoe de volgende tien Spaanse/Spaanstalige renners heten?



Deel je score van deze quiz in de reacties!

Dit artikel delen:

27 Reacties

wilbertdh 23 maart 2020 om 07:37

Leuk, en kudo’s voor Cortina d’Ampezzo! Maar het is natuurlijk net zo Colombia-gerelateerd als Spanje-gerelateerd. Spaanstalig, dat wel.

Lalsacien 23 maart 2020 om 12:48

Cortina d’Ampezzo ligt in Italië….

BlancoProCycling 23 maart 2020 om 08:45

Lang geleden dat ik ergens een 10 voor heb gehaald. Leuke en originele quiz redactie!

Cyclinglife 23 maart 2020 om 09:02

Valverde fout :( en nog 1. Toch best aardig 8 van 10.

Natte spons 23 maart 2020 om 09:10

Eerste 3 meteen fout, maar mezelf goed hersteld en toch nog 7 goed.
Altijd leuk een quiz!

aardappeljager 23 maart 2020 om 20:53

Exact hetzelfde resultaat hier. Na de 1e 3 dacht ik. Dit wordt rampzalig, maar de rest was goed

FDJ 23 maart 2020 om 09:51

Kijk dit is leuk! Ga zo door WF! PS 8/10

Binda 23 maart 2020 om 10:03

Bijna allemaal moeten gokken. Toch een 8.

Verweggistan 23 maart 2020 om 10:44

Ik had er negen goed. Had geen idee bij onze Colombiaanse Tourwinnaar.

IL DON 23 maart 2020 om 11:48

9 van de 10 goed. Helaas de 9e over Gaviria fout, terwijl ik hem achteraf wel wist. Helaas iets te snel geklikt. Maar toch een keurige 9.

Sagan=hulk 23 maart 2020 om 12:16

Ook hier 9 van de 10 goed. Ik dacht altijd dat Garcia Cortina zijn volledige eerste achternaam was, blijkbaar worden de twee namen bij hem wel stelselmatig gebruikt.

Verweggistan 23 maart 2020 om 14:17

Waarschijnlijk omdat Garcia zoveel voorkomt.

Jvosje90 23 maart 2020 om 12:22

Leuk initiatief! Hoop van harte op meer

A.M.M. Jonkers 23 maart 2020 om 15:51

Volledig mee eens, leuk & leerzaam!

finton 23 maart 2020 om 12:48

Uran Uran, nog altijd prachtig :-)

Fast Freddy 23 maart 2020 om 16:29

Zet je wel aan het denken

BlancoProCycling 24 maart 2020 om 08:38

Jammer dat er geen like-knop is voor die opmerking van Fast Freddy :P

fringale 24 maart 2020 om 15:48

Duran Duran maar dan zonder D(rummer)

Dolledriesoldebroek 23 maart 2020 om 12:57

Eindelijk weer eens een tien!
Dit mag alle dagen hoor redactie!

Maxim Horssels 23 maart 2020 om 12:58

Jullie kunnen je voorbereiden op nog meer quizen! :D Onderwerpideeën zijn welkom. info[at]wielerflits.nl.

thorsen 23 maart 2020 om 14:19

Had Gaviria fout…

Shame!

fudd 23 maart 2020 om 15:33

Topquiz! Mooi hoeveel namen je onbewust toch kent.

KennyKlimmen 23 maart 2020 om 16:45

Pfah, niet mijn sterkste kant spaanstalige wielrenners 50% goed en/of fout

Kelder is de Man 23 maart 2020 om 17:26

Leuk quizje. Een 7

Martino87 23 maart 2020 om 18:28

Higuita fout.

FFD 23 maart 2020 om 18:38

Degene die ik goed had wist ik ook vrij zeker, 7 op 10. Hopelijk dagelijks een quizje om de tijd wat te doden:)

Taliesin 24 maart 2020 om 18:06

10 uit 10. Heel tevreden.

Headlines

Materiaalzone

Populair