Giro 2019: Onze tips voor jouw Scorito-team

Door , vrijdag 10 mei 2019 om 13:05

De eerste grote ronde van het wielerseizoen staat weer voor de deur en dat betekent in menig vriendengroep en op een aantal werkvloeren dat het weer tijd is voor een pronostiek! Zweet jij peentjes om je beste vriend te verslaan of wil je voorkomen dat je onwetende collega er wéér met de prijzenpot vandoor gaat tijdens de Giro d’Italia? Perfetto! WielerFlits presenteert tien tips voor de Scorito wielerpool.

Schrijf je nu in

Traditiegetrouw kun je bij ons terecht voor de krenten in de pap, de verborgen pareltjes en de ongepolijste diamanten. Nee, de Tom Dumoulins, Primož Roglič’, Fernando Gaviria’s, Elia Viviani’s en de andere toppers kan iedere leek invullen. Zeker gezien het ruime budget dat je soms hebt bij de verschillende pooltjes, kunnen de ‘kleintjes’ misschien net het verschil maken. Welke van onze tips neem jij ter harte en wie neem je op in je team? Laat het ons weten in de reacties onder dit bericht!

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

63 Reacties

Timeas 8 mei 2019 om 14:32

Jullie verklappen al mijn dark horses, zo kunnen al mijn vrienden ook winnen en ik mis wel een paar namen in dit lijstje. BINGO!!!

Leuk filmpje ;-)

WCEendT 8 mei 2019 om 14:38

Wat doe jij hier? Ik wil niet dat jij deze namen te weten komt!!

Niklas 8 mei 2019 om 14:34

En bedankt! Daar gaan m’n briljante vondsten… ;-)

Retro Lex 8 mei 2019 om 14:39

@ Redactie. Misschien “Scorito” in de titel vermelden

Grinta 8 mei 2019 om 14:41

Ja, doe maar niet meer, deze tips.

ShoarmaDude17 8 mei 2019 om 15:04

Nee inderdaad, heel triest.

Poeksel 8 mei 2019 om 14:47

Check even https://www.wielerflits.nl/nieuws/wielerflits-klassiekerspel-pooltips-2019/ en hoe het de genoemde namen verging in de klassiekers. Als er boven had gestaan ‘Deze renners kun je beter niet nemen’ waren het heel goede tips geweest!

CasS 8 mei 2019 om 14:57

Daar heb je een punt. Maar in de grote rondes vorig jaar waren de pooltips juist weer nuttig, en ik durf te wedden dat je minstens één van deze namen als dark horse in gedachten had ;)

Poeksel 8 mei 2019 om 15:10

De meesten presteerden slechter dan ik had verwacht inderdaad. Maar mocht het de deze keer getipte renners ook slecht vergaan zou ik voortaan als renner toch niet meer genoemd willen worden…

Romāns Vainšteins 8 mei 2019 om 16:23

Echt er uitzonderlijk naast ja

Veloburto 8 mei 2019 om 14:54

Ik moet zeggen dat de Wielerflits klassieker pooltips zo slecht waren, dat ik toch weer op mijn eigen pareltjes ga vertrouwen

FDJ 8 mei 2019 om 14:57

Ik ben eigenlijk wel klaar met scorito sinds het betalen voor de poultjes. Ik kies eigenlijk traditioneel voor de Persgroep poule. Prima spel. Gewoon een x aantal namen, geen budget en klaar.

Meneer 8 mei 2019 om 20:05

Nou, voor al dat werk wat Scorito erin stopt mogen ze van mij best wel wat verdienen ! En slim toch ?

CasS 8 mei 2019 om 14:58

Jongeees, jullie verklappen het grootste deel van mijn potentiële dark horses.

matklimmertje 8 mei 2019 om 23:54

heb 5 van deze dark horses in m’n team maar nu kan het brede publiek er met één klik aan!

Platje 8 mei 2019 om 14:59

Mooie naam: O’ConnEr

Retro Lex 8 mei 2019 om 15:00

Deze giro kent 7 "overgangs" etappes Voor aanvallers en all rounders en een heleboel punten en bergpunten onderweg. Daar ook rekening mee houden. Dus de eerste naam is dan Thomas de Gendt. Voor Ag2r Gallopin en Denz. En hou ook Hugh Carthy en Kangert van EF in de gaten. Dan nog wat namen. Biermans, Dunbar, Sosa en Sivakov , Tosh vd Sande , Moreno Hofland En sowieso veel Italianen nemen , die rijden sterk in hun thuisland. Ulissi, Conti, Benedetti, Beletti, Cattaneo, Caruso, Cataldo etc

snoek1974 8 mei 2019 om 20:19

@ retro lex

Er zijn toch juist heel weinig overgang etappes of zie ik iets verkeerd

3 heuvel etappes waar in etappe 4 bepaalde sprinters nog van de partij zullen zijn

Vanaf etappe 13 alleen nog 1 heuveletappes en de rest bergetappes en tijdrit en voor etappe 11 , zie ik minimaal 5 sprint etappes .

Retro Lex 8 mei 2019 om 21:07

Volgens de voorbeschouwing van het parcours:
Drie tijdritten
Zes bergetappes
Zeven semi-bergetappes/heuveletappes
Vijf vlakke etappes

girardengo 8 mei 2019 om 15:03

Toch maar eens goed kijken wie er nog meer meedoen……

Stuff 8 mei 2019 om 15:11

@Youri,

Osorio doet niet mee, verder leuke tips.

Ajvenema 8 mei 2019 om 15:14

Schiet mij maar lek als die Antunes een deuk in een pakje boter rijdt…

Frank 8 mei 2019 om 22:38

Mij ook.

Samlambeej 9 mei 2019 om 00:02

“Ik zie Antunes ook wel een etappe winnen.”

Abdoe 8 mei 2019 om 15:17

Prima tips wat mij betreft, eigenlijk allemaal wel het overwegen waard bij diverse pooltjes. Waarschijnlijk vanwege de Scorito-insteek vooral veel debuterende talentjes die voor een habbekrats in te passen zijn bij budgetspelletjes. Echt veel weggeven is zo’n filmpje natuurlijk niet, want info verzamelen kan iedereen, maar de afweging maken tussen deze gasten en andere niet-genoemde koopjes is juist het moeilijkste.

Matt89 8 mei 2019 om 15:44

Iemand een overzicht? Kan filmpje even niet bekijken. Thanks!

nasibal 8 mei 2019 om 16:45

Lucas Hamilton is scoritopuntentechnisch natuurlijk een lachertje. Maar dat moet iedereen maar voor zichzelf uitvinden ;)

wielerliefhebbervandeweek 8 mei 2019 om 17:54

Teampunten Yates toch. Chavez had vorig jaar ook veel punten

nasibal 8 mei 2019 om 18:49

Dat hangt er dus maar net af in welke etappes je teampunten van Yates verwacht en of je in die etappes Hamilton wil opstellen voor betreffende teampunten. Laten we de rest van deze discussie echter in het betreffende topic voeren.

Silent Hill 8 mei 2019 om 17:25

Leuke namen. Wel heel erg opportunistisch allemaal.

pirazzi 8 mei 2019 om 17:54

Je kunt ze wel kiezen in je Scorito team maar wanneer stel je ze op of maak je ze kopman. Daar zou ook een video over gemaakt kunnen worden.

Villavert 8 mei 2019 om 18:02

De charme van het spel was juist het vinden van koopjes die anderen niet hadden of het volgen van wielerkoersen in het voorjaar. De voorbeschouwingen van Scorito maken dit al deels overbodig, maar met zo’n filmpje verpest je het helemaal.

xistnc 8 mei 2019 om 18:20

Je hoeft het niet te kijken toch, of bedoel je dat niet?

krypton 8 mei 2019 om 19:32

Ik denk dat hij bedoelt dat iedereen nou deze tips ziet en deze renners (deels) neemt, waar je “normaal” werd beloond voor een beetje kennis en verdieping door één van de weinigen te zijn met enkele van de genoemde renners.

Sauerpraum 8 mei 2019 om 18:51

Eens met Villavert. Bij pooltjes komt het vaak aan om net die combi van twee/drie jokertjes te hebben die het verschil maken. Als je op deze manier de half-half wielervolgers namen als Moschetti etc. in de schoot gaat werpen dan voelt dat toch een beetje oneerlijk aan… Zelf een beetje moeite doen is niet teveel gevraagd als je mee wil doen aan een pooltje, toch?

Overigens… Aan de reacties hier te zien zou ik wel benieuwd zijn naar een poll hierover. Wel of geen tips van Wielerflits?

Verweggistan 8 mei 2019 om 19:07

Volgens moet het van de sponsor.

Villavert 8 mei 2019 om 19:19

Goed initiatief

xistnc 8 mei 2019 om 20:18

Kom kom, iemand moet dan Wielerflits weten te vinden, zich door een artikel en een filmpje van Ynsentjuh worstelen en dan ook nog het risico voor lief nemen dat al deze namen er niets van bakken. Mocht dat iets opleveren, dan vind ik dat een terechte beloning.

Verweggistan 8 mei 2019 om 19:16

Wegens eenmalig succes nog maar eens verlengd: mijn Giro-pooltips:
Victor de la Parte; de Spanjaard van CCC gaat een bergetappe winnen.
Nicola Bagioli: Gaat meezitten met kopgroepjes die de ruimte krijgen in het middengebergte
Marco Haller: Mag lekker voor zichzelf gaan sprinten bij Kasusha
Giovanni Carboni: Jonge klimmer van Bardiani, en Bardiani wint meestal wel een etappe met een vrij onbekende renner
Jonathan Caicedo (de selectie van EF is nog niet bekend, dus kan nog wijzigen) De Ecuadoriaan kan wellicht deze Giro in de voetsporen van landgenoot Carapaz treden door een ritzege te pakken. Caicedo werd in het verleden 4e in de Ronde van Colombia en won zelfs een etappe in de Ronde van Costa Rica. Dan is de Giro niet zo moeilijk.

xistnc 8 mei 2019 om 20:20

De la Parte, precies. Bovendien een renner die wel eens een aantal dagen de leiderstrui kan gaan dragen. En heus niet omdat ik die in mijn poultje heb :p

lnnrt 9 mei 2019 om 11:33

Dit zijn de betere tips. Komen er nog een paar, speciaal voor de wieler no-no's die alle reacties onder een filmpje gaan afstruinen om hun vrienden die zich wielerkenner noemen te verslaan in de jaarlijkse giro-pool:

De belangrijkste tip is natuurlijk dat je flink risico moet nemen om te winnen. En dat kan je het beste doen door te gokken op kopgroepjes die het halen (en dat zou deze Giro zomaar eens vaak kunnen voorkomen). En bij kopgroepjes die het halen, moet je de sterke beren kiezen die aan de start staan. Dus:

– Tanel Kangert (geen idee hoe duur die is, ik ben een wielerstrijd.net adept en speel geen scorito): jarenlang mogen knechten voor kopmannen, dus weet hoe je hard een berg moet opfietsen, lijkt mij deze giro een vaste klant in de 'kopgroep-die-het-redt'.
– Thomas de Gendt: uitleg overbodig
– Jan Polanc: geen kopman om voor te rijden, dus mag elke etappe mee met de kopgroep, zal die doen ook
– Giovanni Carboni: ik tipte hem al bij de bergtrui. Ik heb hem nog geen meter 'live' zien fietsen op tv, maar puur op basis van z'n procyclingstats: dat wordt een grote!
– ANDRONI: maakt niet uit, kies maar. Kies je Masnada, ben je zeker niet de enige, beter kies je daarom Cattaneo.
– Ruben Plaza: 5 keer mee, 5 keer 5e. Levert vast wat punten op.

Deze kosten allemaal geen drol waarschijnlijk, waardoor je voor de klassementsmannen en sprinters gewoon de 7 duurste kan nemen.

achtpuntzes 8 mei 2019 om 19:21

Zo veel mogelijk tips alsjeblieft!

Ik doe toch al jaren nergens aan mee en er is niks leukers dan de verongelijkte reacties te lezen van de zogenaamde kenners die nu in hun broek schijten van de eerste de beste leek die de tips leest lol

Youri IJnsen 8 mei 2019 om 19:40

Hahaha! :’D

Sauerpraum 8 mei 2019 om 20:03

‘Ik doe toch al jaren nergens aan mee’.
Waarschijnlijk omdat je er geen reet van bakte. Misschien kun je dankzij deze tips wel eens een keertje hoog eindigen!

achtpuntzes 10 mei 2019 om 08:15

Lol, je doet je naam wel eer aan Sauerpraum!

Ik was er wel goed in, en heb zelfs prijzen gewonnen met ereplaatsen maar ik geef gewoon niks om voorspellen.

ivo001 8 mei 2019 om 21:31

Haha die sneaky edit waarin Osorie vervangen is. Wel jammer dat die nu ook genoemd is, maar voor mij toch te onzeker of hij iets gaat bereiken.

John Berger 8 mei 2019 om 22:17

Helaas 3 van mijn pareltjes nu algemeen bekend, jammer van deze actie, alleen is het wel een feit. Gelukkig had ik er nog een paar als reserve, dus 3x vervangen. Alle lijsten voor meerdere poules staan klaar. Hopen dat er niemand ziek/zwak of misselijk wordt en dat iedereen op de fiets blijft zitten bij de laatste trainingskilometers of bij het inrijden voor de tijdrit op zaterdag. Iedereen veel kijkplezier de aankomende 3 weken en dat het een mooie strijd mag worden.

matklimmertje 9 mei 2019 om 00:13

Degene die de artikels lezen op wielerflits zijn meestal ook de gozers die deze talentjes kennen. Dus is voornamelijk een bevestiging. Toch denk ik dat deze kenners niet bij het handje gepakt moeten worden, laat ze lekker zelf zoeken!

Romāns Vainšteins 8 mei 2019 om 22:21

‘Hopen dat er niemand ziek/zwak of misselijk wordt en dat iedereen op de fiets blijft zitten bij de laatste trainingskilometers of bij het inrijden voor de tijdrit op zaterdag’

Ik weet niet hoe groot de pooltjes zijn maar normaal gesproken hoop je dan toch dat nagenoeg idereen ziek, zwak en misselijk van de fiets afflikkert nog voor het zaterdag ?

  • 1
  • 2