WielerFlits Eindejaarsquiz 2019 – Deel 2

WielerFlits Eindejaarsquiz 2019 – Deel 2

foto: Cor Vos

vrijdag 27 december 2019 om 08:15

Het is eind december. Het wielerjaar 2019 is met al z’n hoogte- en dieptepunten voorbijgevlogen. Een jaar vol razend spannende klassiekers, slaapverwekkende wandeletappes, ijzingwekkende sprints, heroïsche bergetappes en alles daartussenin. Maar wat heb je nu onthouden van het afgelopen wielerseizoen? Je kunt het testen op WielerFlits!

Ook in deel 2 gaan we in dertig vragen kriskras door het wielerjaar. Ook na deze vragen hebben we niet alles van het afgelopen seizoen de revue laten passeren, maar toch wel een hele hoop.

De meeste antwoorden zijn met enig speurwerk zeker te vinden op jouw favoriete wielerwebsite, maar meedoen zonder op te zoeken is natuurlijk veel leuker!



Deel je score in de reacties.

Dit artikel delen:

19 Reacties

FFD 26 december 2019 om 12:16

Paar strikvragen haha

Leuke quiz verder!

eddyvv 26 december 2019 om 12:54

schrijfvauten tellen dus ook mee

klassementsrenner 26 december 2019 om 13:11

20 van de 30 Wat flauw die vraag aan het. Waarom zeg maar niet anders verraad ik het aan andere.

KimJungPoels 26 december 2019 om 13:18

Romain Feillu was al in dienst van een CT ploeg en was dus officieel geen profrenner meer volgens mij

Gerrit Glomser 27 december 2019 om 01:13

Zolang je geld verdient met fietsen ben je een profwielrenner. ongeacht op welk niveau je actief bent. Iemand als Davide Rebellin wordt ook nog steeds gezien als een profwielrenner…

De Brigadier 26 december 2019 om 14:45

Volgend jaar nog eens proberen, mochten de geforceerde vrouwenvragen alsmede de semi-paralympische disciplines er uit gefilterd zijn.

$kedel 26 december 2019 om 17:33

Helemaal mee eens, beide quizjes gestopt bij de eerste vraag over vrouwenwielrennen.
Geef dit dan op zijn minst aan voor mensen aan een serieuze quiz denken te beginnen.

Gerrit Glomser 27 december 2019 om 01:18

Hetzelfde zou je dan ook moeten zeggen over baanwielrennen. Die vragen horen er dan ook niet bij…

Wel een beetje bekrompen om dames wielrennen als minderwaardig te zien. Of is dames tennis ook ondergeschikt aan heren tennis? of atletiek of welke sport dan ook? TIP: Ga in dat geval nooit kijken naar korfbal!

FMasciarelli 27 december 2019 om 06:44

Zielige reacties. Vrouwenwielrennen is niet serieus he? Kruip snel even terug onder de steen waaronder je vandaan komt.

M@thijs 26 december 2019 om 17:32

23/30 en 17/30 dus 40 tnt

Cyclinglife 26 december 2019 om 17:54

Ter voorkoming van schrijffouten toch maar opgezocht hou je Jacques anquetil schrijft. Er zitten wel wat zeer flauwe vragen tussen.

Rawolf 26 december 2019 om 22:36

24/30 niet slecht als je dameswielrennen absoluut niet volgt. Flauw dat die sporten gemixt worden :p

toke 27 december 2019 om 01:28

Ik ben het met je eens…Er is nks aan als ze vragen stellen waarop je het antwoord niet weet.

Pietspeed 27 december 2019 om 08:06

Wat een geneuzel. Waarom zou het professionele vrouwen wielrennen niet in de quiz betrokken mogen worden!? Iedereen kwijlt en adoreert toch Vos, Van Vleuten, Van der Breggen etc een mooie koers winnen…WF betreft ook het vrouwenwielrennen.

Brabander 27 december 2019 om 10:42

Tuurlijk hoort het erbij. Als je dan zo graag goed wil scoren in een quiz, weet je wat je te doen staat in plaats van stoer te roepen dat je het vrouwenwielrennen niet volgt. Of anders een Mannenwielerflits oprichten.

Jean Dumas 27 december 2019 om 18:04

Opnieuw 22. Leuke instinker met de gestopte renners.

Kannibaal van Schepdaal 28 december 2019 om 12:16

Begon hem door te hebben nadat ik meer en meer renners aanklikte.

De Brigadier 27 december 2019 om 19:09

Edit: Graag on-topic, dit is niet de juiste plek om dergelijke discussies aan te zwengelen.

Kannibaal van Schepdaal 28 december 2019 om 02:46

Eerste deel 25/30, deze keer 22/30. 47/60 in totaal dus, terwijl ik alleen maar het mannenwielrennen op de weg (en half in het veld) volg. Kan ik mee leven.

Headlines

Materiaalzone

Populair