WielerFlits Eindejaarsquiz 2019 – Deel 1

WielerFlits Eindejaarsquiz 2019 – Deel 1

foto: Cor Vos

vrijdag 27 december 2019 om 08:00

Het is eind december. Het wielerjaar 2019 is met al z’n hoogte- en dieptepunten voorbijgevlogen. Een jaar vol razend spannende klassiekers, slaapverwekkende wandeletappes, ijzingwekkende sprints, heroïsche bergetappes en alles daartussenin. Maar wat heb je nu onthouden van het afgelopen wielerseizoen? Je kunt het testen op WielerFlits!

In deel 1 gaan we in dertig vragen kriskras door het wielerjaar. Dan passeert de Tour de France de revue, dan gaat het weer over de Ronde van Vlaanderen. De vragen zijn soms kinderlijk eenvoudig. Maar ook de grootste kenners komen aan hun trekken, er zitten immers ook bijzonder pittige vragen bij. De meeste antwoorden zijn met enig speurwerk zeker te vinden op jouw favoriete wielerwebsite, maar meedoen zonder op te zoeken is natuurlijk veel leuker!



Deel je score in de reacties.

Dit artikel delen:

18 Reacties

eddyvv 25 december 2019 om 13:41

21 en kopman

Wielervolger 25 december 2019 om 14:38

26

Jean Dumas 25 december 2019 om 14:43

22, paar keer fout gegokt met de cijfers,

Romāns Vainšteins 25 december 2019 om 15:46

0 die quiz laadt niet

toiletduck 25 december 2019 om 15:52

Score wordt niet weergegeven :( maar ik schat zo rond 23.

Verweggistan 25 december 2019 om 15:55

Je moet op het einde nog op bevestigen klikken.

rahimns 25 december 2019 om 17:29

25 uit 30… niet verkeerd

Sjoerd102 25 december 2019 om 18:16

21

klassementsrenner 25 december 2019 om 19:16

21 soms goed gegokt vooral baanwielrennen, leuke quiz trouwens.

Romāns Vainšteins 25 december 2019 om 19:19

30, gewoon de goede termen gebruiken, kennelijk moeilijk zat hier.

Massimo Bataille 25 december 2019 om 21:23

Goh van die italiaanse eindejaarskoersen weet ik nu toch niet alles.
En die jongens van het nederlands baanwielrennen zijn mij ook niet bekend. Maar 26/30 vind ik nog altijd niet slecht

kevinraar 25 december 2019 om 22:09

17 goed

Kannibaal van Schepdaal 26 december 2019 om 01:10

25 op 30.

Op een of andere manier had ik de 2 Nederlanders bij de laatste vraag allebei juist, hoewel ik dit echt niet wist. Gewoon gegokt op de namen die mij het meest zeiden. Misschien toch onbewust opgevangen hier op de site. Wel verrassend.

toke 26 december 2019 om 02:48

De eerste keer had ik er 17 goed, de 2de keer 14 goed.

Cyclinglife 26 december 2019 om 08:39

28 met baanrennen alles gegokt, en nog wat vragen niet zeker. Waarom wel vragen over baanwielrennen en niet over veldrijden?

Kelder is de Man 26 december 2019 om 10:13

22