woensdag 1 augustus 2012 om 21:30
•
Volg in Google
Westra berust in elfde plaats tegen wereldtop

foto: Sirotti
Lieuwe Westra was vandaag in Londen de best geklasseerde Nederlander tijdens de Olympische tijdrit. De Fries mikte op een plaats bij de beste tien, maar met een elfde plaats slaagde hij daar net niet in. “Ik kreeg de grote versnelling goed rond, eigenlijk is het best een bizar idee dat anderen gewoon nog veel harder fietsen,” zo vertelde hij na afloop tegen De Telegraaf.
Westra erkent dat in dit deelnemersveld een elfde plaats een goed resultaat is. “Mijn gevoel was goed. Ik kon de hele race goed het tempo erin houden. Maar er is dus nog werk aan de winkel. Aan de andere kant: dit is de wereldtop. Als je hier meedoet kun je wel wat. Er rijden 37 renners en dat zijn grotendeels de beste tijdrijders van de wereld.”