Vuelta 2022: Pedersen wint na knotsgekke finale in Tomares, Roglic komt ten val

dinsdag 6 september 2022 om 17:49
Vuelta 2022: Pedersen wint na knotsgekke finale in Tomares, Roglic komt ten val

foto: Cor Vos

De zestiende etappe in de Vuelta a España, met aankomst in Tomares, is gewonnen door Mads Pedersen. De Deense groenetruidrager kwam na een knotsgekke finale als eerste over de finish. De aandacht ging na de streep echter vooral uit naar Primož Roglič. De Sloveen versnelde in de finale, leek tijd te pakken op een met pech kampende Remco Evenepoel, maar kwam zwaar ten val in de laatste rechte lijn.

Castelli

Na twee loodzware dagen door de zuid-Spaanse bergen waren de renners wel toe aan een rustdag in de Vuelta a España, maar in een grote ronde is er weinig tijd om echt bij te komen. Toch hielden de parcoursbouwers dit keer rekening met de vermoeide renners. De zestiende etappe van Sanlúcar de Barrameda naar Tomares voerde namelijk over behoorlijk vlakke en dus niet al te uitdagende wegen. Toch zat het venijn hem hier in de staart met een zeer verraderlijke finale, gekruid door een klimmetje van 1,5 kilometer aan goed 6% in de laatste tien kilometer. Was dit een ideale springplank voor de aanvallers, of kregen we toch een sprint in Tomares?

Okamika en Maté krijgen een vrijgeleide
Er bleek van bij de start maar weinig animo voor de vroege vlucht. Twee Spanjaarden wisten hier optimaal van te profiteren in hun poging een vroege ontsnapping op poten te zetten. Ander Okamika (Burgos-BH) en oude bekende Luis Ángel Maté (Euskaltel-Euskadi) sloegen de handen ineen en kregen al snel een vrijgeleide van het peloton. De voorsprong van Okamika en Maté liep al snel op tot ruim boven de vier minuten. In het peloton zetten Trek-Segafredo en Cofidis zich op kop nadat de kopgroep definitief wegreed. Niet geheel toevallig de ploegen van topfavorieten Mads Pedersen en Bryan Coquard.

Okamika en Maté in de aanval – foto: Cor Vos

Met nog minder dan 100 kilometer tot de finish in Tomares controleerden Cofidis en Trek-Segafredo nog steeds de kopgroep. De voorsprong van vluchters Okamika en Maté werd langzaam teruggeschroefd, al hield het peloton de twee koplopers aan een touwtje. De twee Spanjaarden waren een vogel voor de spreekwoordelijke kat, maar lieten zich niet zomaar inrekenen door de sprintersploegen. Bij het ingaan van de laatste vijf kilometer werd het verschil geklokt op goed twee minuten. Er was met andere woorden geen vuiltje aan de lucht voor Pedersen en co. in deze verder geschiedenisloze etappe.

Peloton op weg naar lastige finale 
Bij de tussensprint in Alcala del Río, op net iets minder dan dertig kilometer van de streep, zagen we nog een fiks sprintje voor de punten tussen Okamika en Maté. Die eerste ging de sprint zeer vroeg aan, maar zag de lepe Maté alsnog de volle buit pakken. Een goede minuut later deed Pedersen nog maar eens goede zaken voor de puntentrui, die hem inmiddels al bijna niet meer kan ontgaan, door als derde te passeren aan de tussensprint. Het einde van de vroege ontsnapping kwam vervolgens langzaam in zicht en met nog goed vijftien kilometer op de koersteller kwam er een einde aan het avontuur van Okamika en Maté.

Dit was het sein voor een ploeggenoot van Maté, Ibai Azurmendi, om ten aanval te trekken. De kleine Baskische klimmer kreeg alleen niemand met zich mee en werd binnen de kortste keren weer ingerekend door de voorwacht van het peloton. Plots zagen we de ploegen van de klassementsrenners naar voren schieten en was het een gedrum van jewelste voor de juiste posities. Op het eerste klimmetje van anderhalve kilometer aan 6% gebeurde er echter weinig, al zag de rappe Australiër Kaden Groves (BikeExchange-Jayco) door een lekke band zijn kansen voor de etappezege in rook opgaan.

Evenepoel roept om medische assistentie – foto: Cor Vos

Roglič valt aan en komt ten val, pech voor Evenepoel
In de laatste kilometers lag het tempo onverminderd hoog en werd het peloton op een lint getrokken. Rodetruidrager Evenepoel zat vrij ver en dat had Roglič meteen in de gaten. De Sloveen zag een kans om tijd te pakken en ging dan ook vol aan op het laatste korte knikje van een 500 meter aan 8%. Niet veel later werd duidelijk dat Evenepoel te kampen had met mechanische pech. Roglič trok intussen nog altijd door, in de wetenschap dat hij vandaag kostbare tijd kon terugpakken in het klassement.

De nummer twee in het klassement leek ook goede zaken te doen in Tomares, maar kwam in de laatste rechte lijn zwaar ten val en bolde met flinke verwondingen en zichtbaar aangeslagen over de finish. Pedersen kreeg hier weinig van mee, zette op het juiste moment aan en bleek voor de tweede keer in deze Vuelta veel te goed voor de concurrentie. Pascal Ackermann werd tweede, Danny van Poppel derde. In het algemeen klassement gaat Evenepoel nog altijd aan de leiding.

De Belg reed lek in de laatste drie kilometer en werd in dezelfde tijd geplaatst als de renners in de eerste grote groep achter de vier koplopers. Roglič komt zo wel acht seconden dichter op Evenepoel in het klassement, al is het maar de vraag of hij de komende dagen zijn kansen nog optimaal kan verdedigen.

De onfortuinlijke Roglic likt zijn wonden na afloop – foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

273 Reacties

Ypuh 6 september 2022 om 17:53

Oh wauw, wat een sneue beloning van een prachtige finale voor Roglic

8
Westland95 6 september 2022 om 17:53

Ik zal wel te cynisch zijn maar die pech van Remco kwam wel heeeeeel goed uit.

-1
De Dikbilgorgel van Dorestad 6 september 2022 om 17:55

Dat was natuurlijk vóór de 3km, want anders hadden we REV wel meer voorin het peloton gezien.

Primoz krijgt de tijd van Pedersen, REV wordt vooralsnog op 3m10 gezet en ik denk terecht. De jury zal wat creativiteit nodig hebben om dit recht te breien.

1
Etio 6 september 2022 om 17:56

Inderdaad, het was wel heel toevallig (maar ik geloof wel dat hij echt lek reed). Wat ik me wel afvraag: wordt er gecontroleerd of hij echt een lekke band had of niet? In dit soort situaties kun je er namelijk voordeel uit halen door te faken dat je lek rijdt (ik zeg dus niet dat ik dit per sé denk).

3
Krist The Vanma 6 september 2022 om 17:57

Je bent niet alleen cynisch, je maakt jezelf ook belachelijk.

-15
BoemBoemWvA 6 september 2022 om 17:57

Remco naait de boek. Krijgt Roglic zo +1:00 en hij zelfde tijd

0
GUY MALFAIT 6 september 2022 om 18:01

Wel een beetje cynisch ja. Hij had max 10 seconden verloren en nu riskeert hij 3 minuten te verliezen. Mas is een Spanjaard hé

1
Mad 6 september 2022 om 18:04

Die lekke band had hij natuurlijk al wat eerder, vandaar dat hij achterin het peloton hing. En dan is het gewoon slim om het pas in de 3 km zone “op te merken”. Gewoon slim gebruik maken van rare regels…

9
Mad 6 september 2022 om 18:05

@Etio: en hoe controleer je dat die lekke band pas in de laatste 3 km is ontstaan? ;-)

5
Dion 6 september 2022 om 18:06

Je hebt gelijk Westland.

-1
NiM 6 september 2022 om 18:09

Lekke band wordt wel degelijk gecontroleerd hoor

1
Harry Hek 6 september 2022 om 18:15

Jup als je de beelden terugkijkt heeft hij ook geen platte band. Een leegloper hoogstens? Maar geen platte band te zien.

-3
De Štangelj Fanclub 6 september 2022 om 18:23

Nee, dat geloof ik niet hoor. Dat lijkt me onwaarschijnlijk. En ik ben voor Roglic. Dus dat is het niet.

2
Laurens snauwaert 6 september 2022 om 19:28

Erg om te zeggen maar door de val van Roglic heeft Evenepoel morgen en overmorgen de kans om de vuelta helemaal naar zijn hand te zetten.

Na de val van Evenepoel was de rode trui niet meer onverslaanbaar…
Dus er zal wel sowieso impact zijn voor Roglic…

Als hij zegt dat hij zich beter en beter voelt zou ik, mocht ik evenepoel zijn, terug datgene doen wat hij deed in de eerste bergrit, de boel versmachten.

0
Stims 6 september 2022 om 17:53

Nou dit was het dan. Roglic verliest vandaag de Vuelta. Gefeliciteerd Remco.

Wel fijn dat ik iig nu al weet dat ik de tv de komende week niet meer aan hoef te zetten. Alles aan deze Vuelta is verschrikkelijk..

-24
Brabander 6 september 2022 om 17:55

Een echte liefhebber zie ik…

14
Tony 6 september 2022 om 18:11

Als Primoz fan heeft het voor mij geen zin meer om de TV aan te zetten als Primoz morgen niet kan vertrekken….

-8
Stabanger 6 september 2022 om 18:12

vooral een goeie belg een doorn in het oog

-1
Brabander 6 september 2022 om 18:13

Fanboys, tsja…

1
ChipGang 6 september 2022 om 18:20

Ja het is echt de slechtste Vuelta in jaren. Veel te veel unipuertos, vlakke saaie etappes en het ontbreken van een echt koniginnenetappe zorgen ervoor dat deze Vuelta niet echt legendarisch wordt

-8
De Štangelj Fanclub 6 september 2022 om 18:26

Nou de grootste tegenstander van Evenepoel valt weg en dat komt de koers niet ten goede. Daar kan Evenepoel natuurlijk niks aan doen. Maar voor de spanning is het een slechte zaak.

7
Goturead 6 september 2022 om 18:34

Het was een mooie Vuelta! Alleen deze week wordt het niet spannend meer helaas! Gefeliciteerd Remco en België

1
djerkson 6 september 2022 om 19:08

@chipgang: zijn het niet de tegenstanders van ‘janneke en miekeniveau’ dan is het het parcours blijkbaar. Really?

-1
Brabander 6 september 2022 om 19:30

Sommige lieden grijpen alles aan om maar te kunnen ‘downgraden’ hè

0
Wim Kruithof 6 september 2022 om 17:53

nee nee nee; niet zo. Een waardig winnaar onwaardig onderuit. Wat erg.

21
De Dikbilgorgel van Dorestad 6 september 2022 om 18:05

Maar hij doet het toch écht helemaal zelf. Zoals relatief vaak.

10
Harry Hek 6 september 2022 om 18:08

Dikbil je naam zegt genoeg. Welke beelden heb jij die niemand anders heeft?

-8
Stabanger 6 september 2022 om 18:13

hij stuurt toch echt naar Wright toe

9
YogiBear 6 september 2022 om 18:14

@Stabanger Ja, en Wright beweegt ook richting het midden van de weg.

-2
Stabanger 6 september 2022 om 18:17

YogiBear, als je heel eerlijk bent met jezelf dan weet je dat Roglic zijn manoeuvre veel bewuster was dan dat van Wright.
Roglic schuift meters op, Wright centimeters.

9
makkelijk 6 september 2022 om 18:58

Het was ook gewoon niet nodig. Hij had tijd gepakt, de sprint met deze 5 aan gaan terwijl je net 2 kilometer vol op kop trok is volstrekt zinloos, neem dat risico niet en blijf in Wright z'n wiel zitten!

2
paul s 6 september 2022 om 17:54

Kan aan mij liggen….maar ’t leek niet op een lekke band van Evenepoel

1
Westland95 6 september 2022 om 17:56

Toen hij zijn fiets op de grond liet stuiteren zaten de bandjes nog vol.

1
Krist The Vanma 6 september 2022 om 17:58

Ik kan nauwelijks geloven wat ik lees. Zijn jullie dan zo’n slechte verliezers?

-7
Stabanger 6 september 2022 om 18:18

de sportieve nederlanders … jaja niveau…

0
Anton van Valouwe 6 september 2022 om 18:27

Kijk naar de foto, dan zie je het, als je het wil zien natuurlijk!

0
De Štangelj Fanclub 6 september 2022 om 18:28

Niet met je eens. En ik ben Jumbo fan en Nederlander. Evenepoel had gewoon pech. Roglic komt helaas ten val. Zuur, maar dat is ook wielrennen.

1
djerkson 6 september 2022 om 19:10

Zonder lekke band eindigt hij op 10 seconden, nu riskeerde hij 3 minuten. Kan je zoiets faken? Het wordt gecontroleerd toch neem ik aan?

0
el_jafar 6 september 2022 om 17:54

Karma primoz, karma…

-86
de adelaar 6 september 2022 om 17:56

Wat ben jij een droeftoeter, Roglic is verre van onsportief maar gezien jouw nickname heb je meer met kamelenraces

0
jv88 6 september 2022 om 17:57

Zieligerd!!!!!

-1
De Štangelj Fanclub 6 september 2022 om 18:02

Schandalige reactie.

0
ThijmenHB 6 september 2022 om 18:20

Duimpje omlaag, belachelijke opmerking

0
SoloSlim 6 september 2022 om 18:30

-55 al met de duimpjes en counting.. Een nieuw record voor een dwaze opmerking?

0
el_jafar 6 september 2022 om 19:00

Jullie TJV-fanboys zijn toch makkelijk uit te lokken. En dan nog allemaal insinueren dat remco niet plat stond, dat zijn wel zeer waardige reacties.. Werkelijk triest forum dit aan het worden. Zonder remco zijn val was de vuelta al lang gereden, maar daar wordt hier amper rekening mee gehouden. Zelfs na zijn val was hij beter op de Nevada dan roglic. Maar wanneer roglic valt, is dit de reden waarom hij de Vuelta verliest. Goed gelachen

-5
Poeksel 6 september 2022 om 19:03

el_jafar, het komt niet over dat je fan bent van het wielrennen zelf. Dan lijkt Wielerflits me inderdaad geen geschikte plek voor je.

1
paul s 6 september 2022 om 20:30

El jaar….donder dan lekker op

1
Wheely 6 september 2022 om 17:54

Wat een mooie actie van Roglic. Als die niet de zelfde tijd krijgt als Pedersen ga ik rellen.

12
Romāns Vainšteins 6 september 2022 om 17:55

Dat is wel de juiste interpretatie van de mijns inziens mislukte 3 k regel.

0
Brabander 6 september 2022 om 17:56

Ik doe mee :)
Maar wat doet-ie nu eigenlijk waardoor hij valt?

0
Romāns Vainšteins 6 september 2022 om 18:01

Tikt achterwiel aan, eigen fout.

3
Selmar 6 september 2022 om 18:03

Ik zie sturen die in elkaar haken

-3
Wheely 6 september 2022 om 18:06

Eerder een elleboog denk ik.

3
Maillot à Pois 6 september 2022 om 18:17

Ik denk ook elleboog, als de sturen in elkaar waren gehaakt had Wright er sowieso ook gelegen.
Bijzonder, bijzonder jammer.

3
Maenhout 6 september 2022 om 17:55

Etappe van vier kilometer, en dan nog een lekke band voor de rode trui en een fikse val voor de uitdager… Hopen dat Roglic morgen weer goed kan opstappen.

3
Craig Vanderswag 6 september 2022 om 19:00

Gek inderdaad. Het moest een slaapverwekkende etappe worden, maar in de laatste 4km staat de Vuelta plots helemaal op z’n kop. En dit moment zou zomaar eens beslissend kunnen zijn, want die arme Roglic zag er niet al te best uit.

0
thorsen 6 september 2022 om 17:55

Man man man…

0
Krist The Vanma 6 september 2022 om 17:55

Belachelijk, die camera zo dicht op Roglic. Laat die man toch bekomen!

-1
De Dikbilgorgel van Dorestad 6 september 2022 om 18:07

Waarom? Hij ligt niet op sterven. Dit is op dit moment het nieuws, dus dat krijgen we in beeld.

Dat het zo lang duurt voordat zijn wonden verzorgd worden is natuurlijk achterlijk.

2
Dikke Vrouw 6 september 2022 om 17:56

Nee nee wat is dit allemaal wat een chaos alleen zelfde tijd enge juist beslissing

-11
De Dikbilgorgel van Dorestad 6 september 2022 om 17:57

Haha grapjas.

0
Selmar 6 september 2022 om 17:59

Nou, dat is juist niet de enige juiste. Maar of 8 sec, 2.5 min of alles daar tussenin eerlijk is… geen idee

1
Lalsacien 6 september 2022 om 18:10

Mollema doet niet mee dus dat wordt puzzelen voor de jury.

4
De Dikbilgorgel van Dorestad 6 september 2022 om 17:56

Roglic krijgt heus dezelfde tijd als Pedersen, maar daar krijgt hij zijn huid niet mee terug. Verder denk ik dat het wel meevalt.

Het leek erop alsof Roglic helemaal niet zag dat er achter de drie sprinters die hem voorbij kwamen nog eentje reed.

5
Wheely 6 september 2022 om 17:59

Fred zegt nu wel dat hij verstoppertje aan het spelen was.

4
vevie 6 september 2022 om 17:57

Wat zonde, zeg. Denk dat Evenepoel hier de ronde wint. Roglic zwaar gehavend. Dat ga je de komende dagen teveel voelen om nog wat te kunnen ondernemen. Zuur, maar is niet anders. Nu blijft alleen Mas nog over.

2
Cornelius 6 september 2022 om 18:48

Mas heeft nog nooit aangevallen, en nu MOV de puntjes hard nodig heeft, gaat ie daar zelfs geen toestemming voor krijgen. MOV is allang blij met de UCI-punten van de tweede plek.

-2
djerkson 6 september 2022 om 19:12

Eh, Mas heeft nog aangevallen op de Sierra Nevada?

3
pirazzi 6 september 2022 om 19:42

Roglic kan morgen pijnstillers nemen.

1
Selmar 6 september 2022 om 17:57

Prachtige actie van Roglic, als ik REV was geweest had ik voor de zekerheid toch maar doorgereden, ik zou niet zomaar kunnen zeggen wat er ‘eerlijk’ is

0
Mad 6 september 2022 om 18:14

Als je gewoon “eerlijk” doorrijdt krijg je sowieso niet dezelfde tijd. Een beetje hetzelfde principe als die schwalbes bij het voetballen. Iedereen ergert zich eraan, maar als ze zich niet laten vallen wordt er nooit gefloten.

0
Craig Vanderswag 6 september 2022 om 19:02

Zoals Mad zegt. Doorrijden was geen optie, want dan kreeg hij het tijdverlies aangerekend. Hij moest dus wel afstappen en aan de jury duidelijk laten blijken dat hij pech had.

0
Etio 6 september 2022 om 17:57

Wat ik me afvraag: wordt er gecontroleerd of Evenepoel echt een lekke band had of niet? In dit soort situaties kun je er namelijk voordeel uit halen door te faken dat je lek rijdt (ik zeg dus niet dat ik dit per sé denk, want ik geloof wel dat hij echt lek reed).

0
Wheely 6 september 2022 om 18:02

In principe zou de jury dat wel moeten doen naar mijn idee maar goed, hij had al rap een nieuwe fiets.

5
GUY MALFAIT 6 september 2022 om 18:03

Die fiets staat meteen terug op de auto dus er is geen controleren aan. Maar niemand gelooft toch dat hij zoiets gaat faken omwille van een bergje van 400 meter.

6
makkelijk 6 september 2022 om 19:02

Een bergje waarop je zomaar belachelijk slecht gepositioneerd kan zitten. Maar goed, ik geloof niet dat een 22 jarige renner en een grote ploeg dat risico neemt. Je hele carrière is weg als je uit de Vuelta wordt gezet door een nep-lekke band. Een jurywagen had die fiets zo kunnen meepakken he!

1
Romāns Vainšteins 6 september 2022 om 17:57

Die leegloper or whatever van Evenepoel is wel iets dat de 3 k regel onder druk zet. Los van of hij wel of geen pech had is er geen controleorgaan die dit verifiëren kan.

Mocht het toneel zijn geweest is het wel uiterst gewiekst, kenwelpokeren.

6
vevie 6 september 2022 om 17:59

Ik vertrouw het niet, romans. Het is net te toevallig. Niet dat ik niet hetzelfde gedaan zou hebben, hoor. Maar gewoon objectief gezien is het natuurlijk wel heel frappant dat hij net dan pech krijgt.

-4
Selmar 6 september 2022 om 18:07

Ik geloof best dat hij lek had, maar wat als dat op 3.1 km is?

1

‘T zal ‘m vanuit de volgauto zijn geadviseerd op die manier te reageren.

0
Cornelius 6 september 2022 om 18:52

@Selmar Dat mag, doorrijden met een kapotte fiets tot 3 km, en dan van fiets wisselen. Is al heel vaak gebeurd.

0
Reusjen 6 september 2022 om 19:07

De jury zou moeten kunnen meeluisteren met de teamradio’s, dan ben je meteen van dit soort ellende af.

2
Selmar 6 september 2022 om 20:30

@Cornelus, maar voor de regel maakt het moment van puncture uit, niet het moment van stoppen. Dus dan krijg je gewoon de effectieve tijd

0
Romāns Vainšteins 6 september 2022 om 20:49

Het is dus niet waar Selmar.

Zowel het precieze moment van lekrijden als definieren wanneer een band vrij leeg vs effectief lek is is niet te doen. Doorrijden en binnen de 3 k afstappen wordt vaak gedaan.

-2
Selmar 6 september 2022 om 21:14

@Romans, dat maakt mijn uitleg van de regel niet minder waar, alleen minder hanteerbaar

0
Romāns Vainšteins 6 september 2022 om 21:23

Wanneer de regel onhanteerbaar is is dat de kern van het probleem, niet de (non) uitvoering er van. Het is dus gewoon een domme regel.

0
gratemans 7 september 2022 om 14:57

Hij had een leegloper en QS probeerde hem met zijn allen naar de 3km te slepen. Daarom waren ze al enkele kilometers daarvoor nergens te bekennen.
Is ook helemaal geen schande naar mijn mening: met een mechanical / lekke band proberen de 3km te halen is ook een risico op zich. Pakte in dit geval goed uit en moeten we niet te moeilijk over doen imo.

(Faken is een ander verhaal natuurlijk maar je zag bij de fietswissel zijn band onnatuurlijk veel terugveren toen ie afstapte. Duidelijke leegloper volgens mij)

0
FDJ 6 september 2022 om 17:57

Die finale is niet volledig vlak dus 3 km regel zou ik gul vinden.

0
Romāns Vainšteins 6 september 2022 om 17:58

Is 3k niet een regel voor vooral massale aankomsten? Is toch logischer dan vlak of niet?

-1
Brabander 6 september 2022 om 17:59

Dat bepalen ze toch vantevoren neem ik aan? Of een finale vlak is of niet

3
FDJ 6 september 2022 om 18:02

Ik vind hem in deze finale overdreven. Je ziet hoe versplinterd het is. Dan is de 3km echt erover.

-2
Stabanger 6 september 2022 om 18:15

het is alleen versplinterd omdat Roglic gaat
alle goeie sprinters waren mee.

Als Roglic niet gaat.
Komen ze hier met 80 aan

4
ssj 6 september 2022 om 21:36

Ja maar Roglic gaat wel.

0
Laatste man 6 september 2022 om 17:58

Wat een aanval, prachtig. Evenepoel wel lek, maar erg slim net buiten de 3 gestopt..

Zonde dat Roglic hard valt, leek wel snijwond van remschijf. Zat een beetje klem met Wright en van Poppel.

0
GUY MALFAIT 6 september 2022 om 18:05

Dit zou het wel eens kunnen zijn, ja. Want normaal had Evenepoel zeker meegekund als je ziet dat Van Poppel er ook nog bij zat.

0
Laatste man 6 september 2022 om 18:13

Grote kans op leegloper. En dan binnen de 3 km rustig wisselen. Alleen geen rekening met de aanval van Roglic.

0

Het is ‘net -binnen- de 3km gestopt !

1
Monsieur Bendy 6 september 2022 om 17:59

Laten we bij deze aub afscheid nemen van die vreselijke 3 km regel. Wat een vreselijke arbitraire chaos kan deze toch opleveren. Het beoogde doel, dat de AK-mannen zich niet voorin roeren in vlakke ritten, wordt er toch niet mee bereikt.

-4
Romāns Vainšteins 6 september 2022 om 18:00

Roep ik al jaaaaaaaaaaaaren.

Voor de veiligheid heeft die regel precies niets gebracht.

0

Ik heb soms ook de neiging om te zeggen dat het niets voor de veiligheid heeft gedaan, Maar zonder de 3km-regel gaan de klassementsploegen vol de strijd aan met de sprintersploegen tot aan de streep. Dat lijkt me een nog slechter idee. Dan maar accepteren dat er soms gebruik wordt gemaakt van die regel op een wijze die niet iedereen rechtvaardig vindt.

6
Polleke 6 september 2022 om 20:59

Koers van start tot finish, overal, altijd… nooit meer gezeik, duidelijk voor iedereen…

0
ozziepix 6 september 2022 om 18:00

Dan slaat Evenepoel, ondanks platte tube, vandaag zijn grootste slag van de Vuelta.

4
vincenzo 6 september 2022 om 18:01

Verbazend dat Sportza het alleen maar heeft over de vraag hoeveel seconden Evenepoel precies verliest, 8, 9 of 10, terwijl Evenepoel hier de Vuelta wint na de dramatische val van Roglic die nu zwaar geblesseerd is geraak (en waarschijnlijk de ronde zal verlaten).

-12
FDJ 6 september 2022 om 18:03

Mas sloopt hem op Nacacerrada

1
GUY MALFAIT 6 september 2022 om 18:06

Je moet wel de mute knop uitzetten hé. Je hoort stemmetjes, vrees ik.

1
Gunther Leonhardt 6 september 2022 om 21:30

Evenepoel wint de Vuelta hier niet. Dat heeft hij in de eerste 3 bergritten en de tijdrit gedaan. Dat lijken sommige snel te vergeten.

1
Selmar 6 september 2022 om 18:02

Zag er uit als sturen die in elkaar halen

0
bidon colle 6 september 2022 om 18:04

Roglic valt door zijn eigen schuld. Al de rest is praat na de vaak. Evenepoel heeft geluk met de 3 km regel.

4
skylimit 6 september 2022 om 18:06

Helaas niet zo’n handige actie van Roglic. Had beter aan de linkerkant kunnen blijven rijden en over de finish kunnen bollen als nr.5.
Benieuwd hoe de jury de 3-km regel gaat toepassen, aangezien het peleton in stukken lag.

3
bidon colle 6 september 2022 om 18:08

Eigen schuld Roglic.

-8
Gelei 6 september 2022 om 18:06

“Knotsgekke finale”? Rare bewoording; “desastreus” lijkt me beter.

1

Headlines

Populair

Materiaalzone