Vuelta 2022: INEOS Grenadiers rekent op vertrekkende Richard Carapaz als kopman

maandag 15 augustus 2022 om 11:31
Vuelta 2022: INEOS Grenadiers rekent op vertrekkende Richard Carapaz als kopman

foto: Cor Vos

INEOS Grenadiers heeft zijn selectie gepresenteerd voor de Vuelta a España, die vrijdag in Utrecht begint. De kopman van de ploeg is Richard Carapaz, die aan zijn laatste jaar bij het team bezig is. Verder staan ook Dylan van Baarle, Pavel Sivakov en Tao Geoghegan Hart aan het vertrek.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar!
Gravel, kasseien, modder, zand, met tassen, zonder tassen: dat zijn de thema's van de nieuwe RIDE die eind september verschijnt. Bestel nu ons najaarsnummer online en krijg hem binnen enkele dagen thuisbezorgd. Bestel hem hier

Behalve Carapaz, Van Baarle, Sivakov en Geoghegan Hart verschijnen ook Ethan Hayter, Luke Plapp, Carlos Rodríguez en Ben Turner aan de start. Deze vier renners maken zich op voor hun eerste Grote Ronde. “Ons team voor de Vuelta is echt opwindend; een geweldige mix van ervaring en jeugd, waarvan wij geloven dat het zal leiden tot een aantal uitstekende wedstrijden”, zegt ploegmanager Rod Ellingworth.

“Dat we met Carlos, Luke, Ethan en Ben vier Grand Tour-debutanten hebben, versterkt het geloof dat we hebben in de kwaliteit van onze jonge renners en we weten dat ze Richie fantastisch zullen ondersteunen in zijn laatste Grote Ronde met ons. Alle vier hebben ze indruk gemaakt in 2022 en dit wordt de volgende grote stap in hun ontwikkeling op het hoogste niveau”, aldus Ellingworth, die verder rekent op de ervaring van Van Baarle, Sivakov en Geoghegan Hart.

voor

Dit artikel delen:

20 Reacties

Verweggistan 15 augustus 2022 om 11:34

Eigenlijk wel een leuk team zo, met een kopman voor het klassement in de ploeg toch de jonge talenten een kans geven.

0
josi 15 augustus 2022 om 11:35

Zonder twijfel de sterkste ploeg in koers.

0
De Poezelige Poeksel uit Poekistan 15 augustus 2022 om 11:39

In de breedte sowieso, acht sterke renners.

0
Pietspeed 15 augustus 2022 om 11:42

Is de koers al bezig? Of bedoel je op papier?

0
josi 15 augustus 2022 om 11:49

@Pietspeed, Wat denk je zelf?

0
Jean Dumas 15 augustus 2022 om 15:03

Maar is Carapaz nog wel zo goed?

0
AWestie 15 augustus 2022 om 11:44

Eindigen dus ook bovenaan bij de TTT, of ze het winnen hangt van de vorm af van TJV

0
wielerlover 15 augustus 2022 om 11:44

Veel debutanten, kan een beetje hit-or-miss zijn over drie weken. Ik voorspel in ieder geval wisselende prestaties. Wel een op papier sterk en leuk team.

0
S. Morgenstern 15 augustus 2022 om 11:46

Leuke ploeg zo, met al die debutanten, en niet minder sterk dan wanneer ze voor meer ervaren hadden gekozen.

0
yoeri 15 augustus 2022 om 12:11

Vraag me af of Carapaz de uiteindelijke kopman is gaandeweg de koers. Sivakov lijkt eindelijk zijn belofte te gaan inlossen (steekt in enorm goede vorm) en dan heb je ook nog de eerste grote ronde van Carlos Rodriguez (Spanjaard in de Vuelta). Die hebben buiten de jonkies weinig om naar uit te kijken, dus die zal zich niet zomaar op minuten laten rijden.

0
vevie 15 augustus 2022 om 12:47

Wees gerust, Carapaz wordt gewoon de kopman. Van dit team heeft niemand gepresteerd wat Carapaz heeft gepresteerd, dus hij zal er echt door moeten zakken wil hij niet dé kopman zij . Nu geloof ik wel meteen dat ze de overige mannen wat meer vrijheid zullen geven, aangezien Carapaz vertrekt. Zou zeer zonde zijn als een Rodriguez of een goede Sivakov zich volledig moeten opofferen voor een renner die vertrekt. Niet echt motiverend voor die jongens.

0
yoeri 15 augustus 2022 om 13:24

Klopt, maar ik zie bij Carapaz geen goede vorm. En in een extreem slecht bezette Giro werd hij tweede achter Hindley, zonder etappe winst en leek hij helemaal op te zijn.

0
Eckhart 15 augustus 2022 om 13:50

Goh, Sivakov won ook alleen maar de ronde van Burgos dankzij de sterke Ineos ploeg. Ik heb het gevoel dat hij te beperkt is om het tot kopman te schoppen in grote rondes.
Rodriguez daarintegen mag van mij zeker een vrije rol krijgen.

0
Tompot 15 augustus 2022 om 12:55

Wat een ploeg zeg. Heel sterk

0
Jungle Man 15 augustus 2022 om 13:16

Voorheen was ik nooit fan van deze ploeg, marlde afgelopen 2 jaar is dit veranderd wegens hun manier van koersen. Al met al denk ik dat inwoner deze samenstelling om de winst kan gaan strijden.

0
lo squalo dello Stretto 15 augustus 2022 om 13:32

Idem hier, heel leuk team geworden!

0
lo squalo dello Stretto 15 augustus 2022 om 13:32

Geweldig team! Vamos Richie!

0
simon_dl 15 augustus 2022 om 14:32

Geen De Plus

0
Martino87 15 augustus 2022 om 15:05

Goed gezien!

0
Merzbow 15 augustus 2022 om 23:55

Arme Laurens De Plus. Was er in Vive Le Vélo zo zeker van dat hij de Vuelta ging rijden. Eigenlijk wel sneu voor die jongen. Maar wellicht ook niet de beste keuze van hem om voor die ploeg te tekenen.

Had die hem mogen rijden werd hij sowieso de beste Belg in het eindklassement.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone