Vuelta 2021: Alpecin-Fenix neemt Jasper Philipsen mee voor de sprints

donderdag 5 augustus 2021 om 16:49
Vuelta 2021: Alpecin-Fenix neemt Jasper Philipsen mee voor de sprints

foto: Cor Vos

Alpecin-Fenix heeft de achtkoppige ploeg bekendgemaakt voor de Vuelta a España. Na de Tour de France maakt Jasper Philipsen ook in de laatste grote ronde van het jaar zijn opwachting. In 2020 wist hij daar in Puebla de Sanabria een sprint te winnen.

Philipsen reed dit seizoen al de Tour de France, waar hij het kopmanschap in de sprints deelde met Tim Merlier. De Limburger werd drie keer tweede, waaronder in de slotetappe naar de prestigieuze Champs-Élysées, en drie maal derde. Met Alexander Krieger, Sacha Modolo en Scott Thwaites krijgt hij een paar snelle mannen mee naar de Vuelta.

Met Floris De Tier en Edward Planckaert, die deze week de openingsetappe won in de Vuelta a Burgos, heeft de ploeg twee vrijbuiters in de selectie. Jay Vine, die zijn contract bij de ploeg verdiende via de Zwift Academy, maakt zijn debuut in een grote ronde. Afgelopen voorjaar greep hij net naast de eindzege in de Ronde van Turkije.

Selectie Alpecin-Fenix voor de Vuelta a España (14 augustus-5 september)
flag-at Tobias Bayer
flag-be Floris De Tier
flag-de Alexander Krieger
flag-it Sacha Modolo
flag-be Jasper Philipsen
flag-be Edward Planckaert
flag-gb Scott Thwaites
flag-au Jay Vine

Dit artikel delen:

15 Reacties

Verweggistan 5 augustus 2021 om 16:50

Dat is mooi, dan weten we alvast wie er tweede wordt.

Turtlehead 5 augustus 2021 om 18:08

Of hij pakt er gewoon een stuk of drie en is vertrokken als topsprinter.
Beide zou kunnen wat mij betreft!

JensV16 5 augustus 2021 om 18:15

ik denk het want Ewan is sneller

Panache 5 augustus 2021 om 18:40

Philipsen is niet de allersnelste, maar wel dermate taai en allround dat die ‘snelleren’ afgebot sprinten of al eerder lossen. Deze Belg zie ik zeker 1-2 ritten winnen.

ZK 5 augustus 2021 om 20:29

Ewan is misschien wel sneller, maar gaat niet van start in Vuelta ;-)

harryjohan71 5 augustus 2021 om 20:39

Ik denk zelf dat de sprints in de Vuelta nog weleens verrassende uitslagen kunnen hebben. Het niveau van de sprintaantrekkers is wel een niveau lager als in de Tour als je de voorlopige startlijsten bekijkt.

Cochise 5 augustus 2021 om 16:56

Merlier kon zich deze keer geen 5 dagen vrijmaken?

Voorgeborchte 5 augustus 2021 om 16:57

Wielerflits heeft echt upvotes of duimpjes nodig…

Marco Willems 5 augustus 2021 om 17:14

Jammer dat Ben Tulett niet geselecteerd is voor de Vuelta.

Titaantje 5 augustus 2021 om 17:51

Modolo? Zou die hersteld zijn van die val? Zag er niet lekker uit. En het is niet alsof hij uberhaupt ooit fit / in vorm was dit seizoen. Helaas, zeg ik, want ik vind het een leuke renner.

Wheely 5 augustus 2021 om 18:12

Zeer benieuwd naar Bayer en Vine, die kunnen zichzelf lekker uittesten.

Barry Batsbak 5 augustus 2021 om 19:46

Yes, mee met Wheely. Heel benieuwd naar de verrichtingen van Vine.

Dark Noise 5 augustus 2021 om 22:50

Ik kan aan Vine geen touw vastknopen. Hij wordt sinds Turkije overal gewoon weggereden.

Drossard Kudus 5 augustus 2021 om 18:43

Wel relatief weinig klimmend vermogen voor een Vueltaploeg. Had hier wel een Tulett en Sbaragli verwacht