Vuelta 2019: Tien tips voor jouw Scorito-team

vrijdag 23 augustus 2019 om 08:00

Ook tijdens de Vuelta a España kun jij familieleden, vrienden en collega’s verslaan in een heuse Vuelta-pool. WielerFlits geeft voor de laatste grote ronde van het seizoen tien tips die je daarbij kunnen helpen.

Natuurlijk zijn er de usual suspects, de kopmannen die veel punten scoren maar ook zeer veel geld kosten voor jouw team. In onze tips zitten wellicht wat onbekendere renners die jij kan inzetten om punten te scoren. Soms is het een gok, maar als die goed uitpakt, kan het zomaar beslissend zijn.

Welke tips neem jij mee in je Vuelta-pool? En hoe ziet jouw selectie eruit? Laat het weten in de reacties.

Schrijf je nu in

Denk jij te weten welke renners er tijdens de komende Ronde van Spanje successen gaan behalen? Speel dan mee met Scorito Wielermanager voor de Vuelta a España. De nummers 1 t/m 3 van de eindrangschikking ontvangen een wielershirt van een WorldTour-team naar keuze. Meld je aan voor onze sub-league en stel op basis van een budget jouw topteam samen.

Dit artikel delen:

41 Reacties

Sagan=hulk 22 augustus 2019 om 11:56

Kelderman is duidelijk de lieveling van de redactie, kreeg in de voorbeschouwing ook al een ster om god weet welke reden. Hij rijdt al het hele jaar als een pannenkoek en heeft dan ook nog eens de Tour in de benen. Ik denk dat andere renners zoals Martinez of Padun veel meer kans maken om hogere punten dan Kelderman te behalen.

Boomie1 22 augustus 2019 om 11:57

Aan de andere kant was ie vorig jaar ook het halve seizoen out met blessures en werd uit het niets 10e in het eindklassement in een ronde die sterker bezet was dan nu het geval gaat zijn.

Ajvenema 22 augustus 2019 om 12:05

Terwijl ie volgens mij ook nog eens op zn muil is gegaan binnen de ronde, of niet?

Roxanne Bertels 22 augustus 2019 om 12:58

Toch niet de tour helemaal in de benen laatste 5 dagen niet gereden, meestal wel de zwaarste dagen

Poeksel 22 augustus 2019 om 11:56

Kom er maar in Verweggistan!

vincenzo 22 augustus 2019 om 11:58

Waar zijn de tien tips te vinden?

FritsvanHoefelen 22 augustus 2019 om 12:00

In het niet meteen startende filmpje

Maarten 22 augustus 2019 om 12:08

Niet heel verrassend lijstje maar zitten zeker een paar mooie tips tussen.

mich 22 augustus 2019 om 12:10

Opeens mijn halve poeltje te grabbel gegooid voor iedereen ;)

kielabokki 22 augustus 2019 om 13:15

Yup. Nou WF, vul de rest ook maar in dan.

Romāns Vainšteins 22 augustus 2019 om 12:19

Wil iemand zo vriendelijk zijn om die 10 namen hier even neer te pennen zodat we gewoon kunnen discussieren zonder een hele draad’wie dan, wat dan??’ – geneuzel ?

koos verrek 22 augustus 2019 om 12:35

ik kijk vooral uit naar nummer 4 en nummer 7 uit de video

FritsvanHoefelen 22 augustus 2019 om 12:37

Edit redactie: Kijk het filmpje, dan weet je het ook.

Poeksel 22 augustus 2019 om 12:38

Ik naar nummer elf (geen grap).

Romāns Vainšteins 22 augustus 2019 om 12:52

Nummer 3 WTF ?!? Nummer 8 is zo’n no shit Sherlockje alwaar nummer 2 zowat door iedereen wel in een pooltje gekwakt wordt, gok ik.

Tom Opheij 22 augustus 2019 om 17:38

Flauw dat de namen hier weggehaald zijn door redactie en verwezen wordt naar het filmpje. Waarom verplicht je je trouwe fans tot het kijken van een filmpje???
Beetje kinderachtig dit ..
(hoewel het wel een leuk filmpje is trouwens)

FritsvanHoefelen 23 augustus 2019 om 08:24

Wie waren nummer 2 en 3 ook alweer?

Veloburto 22 augustus 2019 om 13:15

Wow, ik had gilbert, pogacar, teuns, higuita, aranburu, mezgec al gekozen. Lijken mij niet hele baanbrekende tips als je een beetje wielrennen volgt.

de andere 4 tips, Oscar rodriguez misschien aardig, maar Kelderman en Latour lijken me echt domme tips. Ipv Herrada zou ik eerder Mate nemen, maar ok

Kannibaal van Schepdaal 22 augustus 2019 om 13:42

Ronde van Polen gemist, zeker? Latour reed daar best aardig, en had vorig jaar, voor zijn vele blessures, heel wat top 10-plaatsen in WT-klassementen. Nu hij voor de eerste keer kopman is in een grote ronde, kan hij dat misschien ook wel in de Vuelta. Die 1,5M is dan wel goed besteed.

Nylz 22 augustus 2019 om 18:16

Maar Latour is toch ook niet echt een tip als in ‘dark horse’? In die zin klopt het wel..

Oh en Maté is volgens mij onlangs gevallen, vandaar misschien de keus voor Herrada?

shyguy 22 augustus 2019 om 13:40

Ze hebben in elk geval allemaal wel (tijdelijk) in mijn poule gestaan en een deel gaat ook de definitieve schifting overleven.

LaurentJalabert 22 augustus 2019 om 13:41

Een ritzege winnen….

zeewolde 22 augustus 2019 om 13:54

..”met iemand die 20e wordt in de rituitslag, kun je toch nog aardig wat punten verdienen”. yeah, right.

Yskoud 22 augustus 2019 om 13:56

Wellicht goed als Wielerflits ook even een terugblik op hun tips voor de Tour doet. Dat waren behoorlijke flops namelijk

Silent Hill 22 augustus 2019 om 14:39

Iemand met tijd over die dat eens kan opzoeken ? Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

De Brigadier 22 augustus 2019 om 15:21

O.a. asgreen, Van Garderen, Rohan Dennis, Lutsenko, Laporte, Pasqualon en Gesbert. Maargoed, ze waren dan ook allemaal maar duizend euro.

west 22 augustus 2019 om 14:11

Hoe kan Gilbert ooit een “tip” zijn?
“Hee! Pssst… Heb je wel eens van Gilbert gehoord?”
“Nee, ik heb de afgelopen tien jaar namelijk nog nooit één wielerwedstrijd gevolgd, of ook maar één uitslag gelezen.”

marc bravenboer 22 augustus 2019 om 15:18

Verschrikkelijk al die tips! Meisjes van 11 kunnen poultjes winnen die kunnen lezen

Dr. Corné 't Glansarm 22 augustus 2019 om 16:46

Is toch juist mooi dat jij nu ineens ook een kans maakt? Vroeger waren er al zelfbenoemde kenners die vonden dat de Wielerrevue tips de TdF pools negatief beïnvloedden

maanvogel 22 augustus 2019 om 16:06

Ik was hier al bang voor!
Roglič opschrijven is geen kunst (behalve dan de spelling), maar met dit soort items wordt het verschil tussen degenen die hierop studeren en de gemakzuchtigen behoorlijk genivelleerd. Hier en daar natuurlijk best voorspelbaar, maar er zitten ook wel wat echte pareltjes tussen.

Dr. Corné 't Glansarm 22 augustus 2019 om 16:44

Is toch juist mooi dat jij nu ineens ook een kans maakt?

Bergje over 23 augustus 2019 om 11:32

Dr. Corne. Het is echt heel corney om met dit antwoord op ieder te reageren die baalt van de tips.

Japsie 22 augustus 2019 om 16:18

Flauwe reacties, zijn punt is gewoon dat Gilbert zo goedkoop is, niet van Psst als eens van gehoord.

Tom Opheij 22 augustus 2019 om 17:32

Geen Martinez? Die had ik eigenlijk ook wel verwacht in dit lijstje.

Titaantje 22 augustus 2019 om 18:17

Mijn tip: Haal Carapaz nog ff uit je ploeg

jp.vanoosterhout 22 augustus 2019 om 19:18

ik heb nog nooit zo erg getwijfeld over de sprinters die ook een heuvel over komen,wie heeft een goede tip????

jp.vanoosterhout 22 augustus 2019 om 19:29

ik denk voor de vlakke sprints bennett,gaviria,jakobsen,,,daarna bauhaus,venturini,sarreau theuns…waldscheid komt toch geen heuvel over en voor die de heuvels overleven mezgec,hagen,v.d sande misschien en dan heb je nog bevin die ook wel kan sprinten na een heuvelrit…of hebben jullie nog andere namen ????btw ik denk dat hagen ook niets gaat klaarspelen..en wat ik van degenkolb moet verwachten weet ik helemaal niet na zo’n mager jaar !

Verweggistan 22 augustus 2019 om 19:52

De Vuelta is tot nu toe mijn beste ronde qua pooltips (lees: Ik had de ritzege van Calmejane ooit eens goed voorspeld), dus hier mijn tips:

Aranburu is te mainstream, de echte kenner gaat voor zijn ploegmaat Gonzalo Serranno; een beetje onder de radar is hij al behoorlijk goed bezig dit jaar. Top10 in de Ronde van Turkije, is niet traag, maar mist tot nu toe een uitschieter. Maar die had Oscar Rodriquez ook niet tot aan de Vuelta.

Verder het jonge klimmersduo Samitier en Barcelo van Euskadi. Een etappezege moet lukken voor een van de twee en anders zullen zij ieder obstakel aangrijpen om weg te rijden, dus heb je er sowieso plezier aan.

Clement Venturini: Gaat zich er elke sprint tussengooien en dat doet hij soms ook letterlijk. Dus het is altijd afwachten tot na de etappe of hij daadwerkelijk punten gaat scoren of dat hij weer teruggezet gaat worden. Als je voor wat meer zekerheid wil gaan: Jonas Koch is een zekerheidje tussen plaats 7 en 12. (Tenzij hij opeens voor Sajnok moet knechten).

GHEBREIGZABHIER Amanuel: Een klimmer/aanvaller die steeds beter gaat rijden. In de Giro bleef hij heel lang aanklampen, dat heeft hem zichtbaar sterker gemaakt. In de Vuelta gaat zich dat uitbetalen.

En wil je nog een klassementsverrassing: Niklas Eg gaat deze ronde doorbreken.

lnnrt 22 augustus 2019 om 21:36

Ik heb de deelnemerslijst er maar eens bij gepakt om te speuren naar het pareltje dat nog niemand gezien heeft, en wat zie ik, rijdt Chernetski tegenwoordig bij Caja!?!?!?

Als er iemand gemaakt is voor de Spaans vlakke etappes, waarbij de kopgroep het redt, dan is het deze Rus wel. En blijkbaar denkt z’n ploeg er ook zo over, hij heeft namelijk het kopman-rugnummer gekregen.

wielerliefhebbervandeweek 23 augustus 2019 om 11:02

Gelukkig kloppen de rennerwaardes nu wel.. 5000 EURO! :P

Maar eens dat dit vrij klote is voor mensen die wel zelf research doen.

Patrick1987 25 augustus 2019 om 11:26

Als je moet kiezen wat zou de beste optie zijn ook met het oog dat ze een klimmetje kunnen Verteren?

Degenkolb,Walscheid,Bauhaus of Sarreau ?