Vrouwenploeg Hitec Products luidt de noodklok

Door , woensdag 9 mei 2018 om 08:22
Vrouwenploeg Hitec Products luidt de noodklok

foto: Hitec Products

De vrouwenploeg van Hitec Products verkeert in zwaar weer. De Noorse formatie, met de Nederlandse Nina Kessler in de selectie, zit in de financiële problemen. De ploeg luidt de noodklok, want het is hoogst onzeker of Hitec Products het seizoen af kan maken.


Het liefst viert het team feest, want recentelijk won de Duitse renster Charlotte Becker en rit en het eindklassement in de WorldTour-wedstrijd Tour of Chongming Island. Maar de angst overheerst. “Teruggelopen sponsorinkomsten, gecombineerd met toegenomen kosten voor de UCI-licentie, verzekeringen, reizen en uitrusting zorgen ervoor dat de ploeg in financiële problemen zit”, schrijft manager Karl Lima, die zegt dat Hitec Products al heeft moeten inleveren op het gebied van activiteiten en uitrusting.

Lima erkent dat dit niet voor het eerst is, dat er geld nodig is voor de wielerploeg. “We hebben altijd meer kosten als Noors team, maar we konden altijd overleven zonder de rest van de wereld dat te laten weten”, zegt de Hitec-manager. “We zijn afhankelijk van vers geld van sponsoren om het seizoen af te kunnen maken, en we zoeken nieuwe partners om het Noorse vrouwenwielrennen te blijven ontwikkelen.”

Dit artikel delen:

9 Reacties

HoofdIsVrij 9 mei 2018 om 09:21

Waarom hebben ze meer kosten als Noors team? Belastingen? Gelijkwaardig loon?

petoi 9 mei 2018 om 09:31

Ooit in Noorwegen geweest? Leven daar is gewoon duurder door de uitgestrektheid van het land.

Secondant 9 mei 2018 om 09:40

@hoofdpijnisvrij, @petoi

Dat niet alleen, ik neem aan dat zij ook op transportkosten doelen. De meeste koersen zijn toch in West-Europa. De rensters komen voornamelijk uit Scandinavie. Reken maar uit wat het kost aan vliegtickets + transport van de fietsen en eventueel volgauto’s.

Col du Bramont 9 mei 2018 om 12:29

Sneu en jammer voor deze ploeg en het dames wielrennen.
Wordt lastig zonder sponsor inkomsten om minimaal de kosten te dragen.
Niet zo vreemd dat de dames veel minder verdienen dan de mannen, minder belangstelling, minder sponsor budget dus minder verdiensten.
Een simpele waarheid.

AWestie 9 mei 2018 om 12:29

Er is crowdfunding gestart! https://www.gofundme.com/save-team-hitec

Hoebele 9 mei 2018 om 12:58

Waarom zijn ze dan naar China gevlogen? Die WT overwinning zal niet opwegen tegen al die kosten. Dan kun je je beter richten op wat kleinere wedstrijden in Europa.

ikbenprocycling 9 mei 2018 om 13:00

Welvarend land dat Noorwegen, en Scandinavie is super geemancipeerd. Absurd dat men daar te besodemieterd is die meiden te sponsoren. Ik zeg trek die knip vrekkige Noren.

roelieman2 9 mei 2018 om 13:24

@ikbenprocycling
Volgens jouw redenatie zou er dus ook een professionele Nederlandse curlingploeg moeten zijn. Er is geen belangstelling voor maar een land is rijk dus moet maar zo een ploeg hebben. Kortom je maakt jezelf echt totaal belachelijk!

trickstuff 9 mei 2018 om 14:52

@roelieman2
Wel met het verschil dat Noorwegen in mijn optiek een traditioneel wielerland is….