Vrees wordt bewaarheid: Serge Pauwels breekt elleboog

Door , zondag 22 juli 2018 om 18:18

foto: Sirotti

Serge Pauwels heeft zijn rechterarm gebroken. De Belgische rasaanvaller van Dimension Data kwam in de slotkilometer van de vijftiende etappe ten val, nadat Damien Howson een rare manoeuvre maakte in de groep waar zij in reden.


Pauwels passeerde nog wel de finish, als 22ste, maar vertelde daarna aan de ploegdokter dat hij bang was voor een breuk. De arm van Pauwels zal nader onderzocht worden.

Update 18.33 uur
Serge Pauwels heeft zijn rechterelleboog gebroken. Dat bevestigde de Belgische klimmer na aanvullend onderzoek aan WielerFlits. Hij zal onder het mes gaan en na de rustdag niet meer opstappen.

Dit artikel delen:

12 Reacties

xistnc 22 juli 2018 om 18:25

Als hij alleen maar bang ‘was’, dan is er kennelijk gelukkig niks aan de hand.

Grobbel 22 juli 2018 om 18:37

Exit Pauwels. En dat door zo’n lullige valpartij om helemaal niks, zuur.

koos1 22 juli 2018 om 18:44

Jammer voor hem, hij reed sterk en aanvallend. Vraag me wel al wat er nu precies gebeurde bij die valpartij. Leek een heel vreemde plotselinge beweging die werd gemaakt, waardoor ze vielen.

goose 22 juli 2018 om 18:55

Howson die een wiel aantikt lijkt me.
Beetje belachelijk voor plaats 15

Polleke 22 juli 2018 om 19:00

Zo langzamerhand lijkt het meer een knekelhuis dan een sportwedstrijd….

NDI22 22 juli 2018 om 19:07

Lekker dan. Hij reed goed en stond 3e in het berg klassement. Ga je zo lullig er uit.

Colbrelli. 22 juli 2018 om 19:15

@redactie
Ik zie het de laatste tijd vaker op Wielerflits, vandaar dat ik wat wil vragen mbt de titels van artikelen. Wat is de reden dat er niet gekozen wordt voor een zakelijke titel als ‘Pauwels breekt elleboog’, maar er meteen 1 of ander emotionele waarde aan wordt toegevoegd. Lijkt nu net alsof ik op clickbaitwebsites zit. Wat is het volgende? “5 renners die vandaag de rit niet uitreden: nummer 4 zal je verbazen!”?

Scott Sunderland 22 juli 2018 om 19:18

Zonde zonde. Was lekker bezig met veel aanvallen. Gun ik deze jongen niet. Ook zo’n lullige valpartij.

Wildebert 22 juli 2018 om 19:19

Balen voor deze goeie en aanvallende renner! Beterschap.

miguelon 22 juli 2018 om 19:46

@Colbrelli, ik kan je volgen bij een aantal titels van de laatste maanden, maar hier niet. Dit lijkt me in te pikken op de beelden die aan eind van de etappe op Sporza werden getoond : Renaat die Serge probeerde te interviewen en daarbij deze vrees uitsprak.

wielerfan2 22 juli 2018 om 20:11

echt sneu voor Pauwels en voor het verdere verloop van de tour, is het soort renner dat de tour toch nog een beetje aantrekkelijk heeft gemaakt, gaat er altijd 200% voor.

sooike 23 juli 2018 om 08:49

Zijn enige troost is dat hij zich nu thuis lekker kan laten vertroetelen door zijn vriendin. Met afstand de mooiste rennersvrouw van het peloton, althans van de vrouwen die ik ken….