Voorlopige selectie Jumbo-Visma voor Omloop Het Nieuwsblad bekend

vrijdag 15 februari 2019 om 14:14

foto: Cor Vos

Het is nog twee weken wachten tot het Vlaamse openingsweekend. Langzamerhand wordt steeds meer duidelijk welke renners hun opwachting gaan maken in de eerste Vlaamse voorjaarsklassiekers. Vandaag zijn de voorlopig selecties onthuld. Bij Jumbo-Visma is onder andere Wout van Aert geselecteerd.


Voorlopig selectie Jumbo-Visma
flag-be Wout van Aert
flag-nl Timo Roosen
flag-nl Mike Teunissen
flag-nl Taco van der Hoorn
flag-nl Danny van Poppel
flag-nl Pascal Eenkhoorn
flag-be Maarten Wynants

flag-no Amund Grondahl Jansen (reserve)
flag-nl Bert-Jan Lindeman (reserve)
flag-us Neilson Powless (reserve)

Voorlopige deelnemerslijst

Dit artikel delen:

25 Reacties

Jean Dumas 15 februari 2019 om 14:18

Dat is een sterke club.

TrEb 15 februari 2019 om 14:29

Wie zullen ze als kopman uit willen spelen? Theunissen, roossen of toch Wout van Aert?

Luca Quasi 15 februari 2019 om 14:48

Maar wel allemaal voor plek 4-10

Etika 15 februari 2019 om 14:54

Ja, want jij kent het podium al.

McMulenga 15 februari 2019 om 14:31

Ik zal wel wat gemist hebben, maar ik wist niet dat Wout al 100% zeker ging uitkomen voor Jumbo. Is dat nu wel zo?

Van deze selectie verwacht ik veel dit voorjaar.

LucasR 15 februari 2019 om 15:00

Dat is toch al maanden bekend?

jessevdalen 15 februari 2019 om 14:43

Jansen reserve? Had die in de plek voor Wynants verwacht. Al is Jansen natuurlijk ziek geweest

vlek 15 februari 2019 om 14:47

Jansen had in het openingsweekend alleen Kuurne op het programma staan. Heeft dus niets met zijn ziekte te maken.

west 15 februari 2019 om 15:36

Met die 7, en Janssen en Lindeman erbij,(Powless vind ik een rare, maarja; 3e reserve voor hele grote nood) kan je volgens mij voor het Vlaamse Voorjaar genoeg rouleren dat je overal goede en verse renners hebt staan en dat iedereen een vol Vlaams programma draait.

jessevdalen 15 februari 2019 om 15:34

@vlek top dankjewel!

Guushovd 15 februari 2019 om 15:38

Is al bekend dat Eenkhoorn op tijd hersteld is? Zou goed nieuws zijn.

Blaudzun 15 februari 2019 om 15:47

Ben vooral benieuwd naar Danny. Ik potentie schat ik hem hoger in dan Teunissen en Vd Hoorn

doorak 16 februari 2019 om 01:00

Danny wil absoluut heel graag. Moet uiteraard de vorm hebben en moet ook een keer beter uitkomen in de finale. Het zit er wel in bij hem.
Maar er zijn altijd veel kanshebbers, koersverloop bepaalt veel en zonder geluk in yoch nogal wat finales vaart niemand wel.
Zou mooi zijn als hij weer eens kan scoren. In deze ploeg zal vorm van de dag wellicht bepalend zijn wie de kansen krijgt en of koersverloop.
We duimen.

Maillot à Pois 15 februari 2019 om 15:47

Zonet even de link met de voorlopige deelnemerslijst opengeklikt.
Spot ik daar zowaar ene Carlos BETANCUR op de voorlopige startlijst!

Leendert82 15 februari 2019 om 16:25

ik vind vooral die helmen van het team mooi, zo is het makkelijk te zien wie het is… Behalve Tony Martin dan :)

OT: sterke ploeg in de breedte en dit samen met Jansen is de kern van het voorjaar. Hoop echt op een sterk voor seizoen dit jaar, maar gezien de uitslagen van vorige jaren met deze mannen, mag er nog niet te veel verwacht worden.
Wat mij echt opvalt hier in deze 8 maar 2 echte knechten zijn (Eenkhoorn en Wijnants)..
Ik neem aan dat Jansen, van der Hoorn, Roosen nog net iets lager in de hierarchie staat tov Teunnissen, van Poppel en van Aert. (Terwijl Roosen nog een hele goede Canada WT achter de rug heeft en van der Hoorn ook een goed najaar achter de rug heeft)
Hoop dat ze voor elkaar willen werken en als het moet zich willen opofferen om zo hun beste man in de race de beste kansen te geven.

titanio82 15 februari 2019 om 20:16

Drie knechten, ok, op papier 2 maar Van Aert zal toch echt moeten knechten. Die zullen ze wel wat beloofd hebben voor RVV maar de adrenaline van vorig jaar is uitgewerkt.

Jeff 16 februari 2019 om 08:31

Als er eentje niet moet knechten zal het toch Van Aert zijn. Die heeft vorig jaar prestaties neergezet waar de andere dit jaar van dromen. Uiteraard zal Van Aert dit jaar moeten bevestigen om die status te behouden en vertrekken ze van het idee van meerdere kopmannen, maar de prestaties van Van Aert geven hem toch een streepje voor.

Valt me ook op hoeveel men in Nederland altijd verwacht van Danny Van Poppel. Ik ken hem toch nog altijd als ‘zoon van’. Hij mag me verbazen.

EddyB1958 16 februari 2019 om 17:37

@jeff, met ereplaatsen in 2018 koop je geen zeges in 2019…

Jeff 16 februari 2019 om 18:33

Dat schrijf ik ook niet Ed. Ik schrijf dat zijn prestaties van 2018 hem een treetje hoger zetten dan zijn beloftevolle ploegmaats.

kelderfan 15 februari 2019 om 19:34

Op zich een prima selectie voor de Omloop. Ik ben benieuwd naar de verrichtingen van Wout Van Aert, Mike Teunissen, Danny van Poppel en Taco van der Hoorn.
Timo Roosen en Maarten Wynants zullen de kar moeten trekken. Ik mis alleen Amund Jansen in de opstelling. Want hoever is Pascal Eenkhoorn met zijn ontwikkeling.

bloemist 16 februari 2019 om 08:23

Toch maar eens naar de baas van Jumbo Richard Plugge luisteren titanic 82. Dan zal je horen waarom Wout een drie jaar contract heeft bij die sterke World Tour ploeg.

fransvanrooij 16 februari 2019 om 10:16

Lijkt me lastig om te managen. Bijna allemaal jongens die denken/hopen op weg te zijn van subtop naar top. Dan zit je straks met vijf van die gasten voorin op 45 km van het einde. En dan? Eventuele vergelijking met Quick Step vind ik wat mank gaan omdat zij de afgelopen jaren meer gearriveerde renners hadden. Maar bovenal fijn dat de ploeg in het voorjaar weer gaat meespelen.

Samlambeej 16 februari 2019 om 14:37

Eenkhoorn gaat Jansen en Powless voorbij.

AZH 16 februari 2019 om 14:42

Janssen ipv Van Aert en dan zouden ze echt met sterkst mogelijk opstelling rijden